به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۲ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۲۸۹۸۳۹

پول پاشی پوتین برای خرید رای

پول پاشی  پوتین برای خرید رای
گروه بین الملل: رئیس‌جمهور روسیه در آستانه انتخابات کشورش اعلام کرد، حقوق برخی از گروه‌های شهروندی باید افزایش یابد و پیشنهاد کرد تا مقداری پول نقد به پرسنل ارتش و بازنشستگان داده شود.
 ولادیمیر پوتین،  قصد دارد برای کمک به سالخوردگان و پرسنل ارتش به منظور کنار آمدن با رشد دور از انتظار تورم پول نقد بدهد.براساس گفته پوتین در جمع رهبران حزب حاکم خود موسوم به روسیه متحد، پرسنل ارتش ۱۵ هزار روبل و بازنشستگان ۱۰ هزار روبل پول نقد دریافت خواهند کرد. این اقدام سه هفته قبل از انتخابات پارلمانی روسیه که حزب پوتین اکثریت کرسی‌های آن را در دست دارد و به نظر می‌رسد دوباره هم به پیروزی دست یابد، انجام می‌شود.منتقدان پوتین در رسانه‌های اجتماعی که چندان متعجب هم نشدند، این رئیس جمهوری ۶۸ ساله کشورشان را به خرید رای از طریق پول مالیات‌دهندگان متهم کردند. یکی از آنها گفت: مدت‌هاست که ارتش و بازنشستگان به پایگاه انتخاباتی پوتین تبدیل شده‌اند.
اوایل امسال، پوتین قانون اساسی کشورش را به گونه‌ای تغییر داد که بتواند تا سال ۲۰۳۶ در قدرت بماند. او هم‌اکنون بیش از دو دهه از حضورش در راس قدرت می‌گذرد. انتظار می‌رود او برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ شرکت کرده و برنده هم شود.افزایش قیمت موادغذایی به مساله حساسی برای کرملین در آستانه انتخابات سپتامبر تبدیل شده است.
پوتین به رهبران حزب حاکم روسیه متحد گفت که افزایش برنامه‌ریزی شده پرداخت‌های دولتی دیگر نمی‌تواند تورم سالانه فعلی ۶.۵ درصدی را پوشش دهد که از سطح مورد انتظار ۴ درصد فراتر رفته است. او گفت: البته ما باید درآمد برخی از گروه‌های شهروندی را ارتقا دهیم.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها