به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۱:۱۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۹ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۲۹۱۲۱۶
تجهیزات خود را باید از طالبان پس بگیریم، یا دست‌کم با بمب نابودشان کنیم

ترامپ: هیچ کس هرگز فکر نمی‌کرد بایدن چنین حماقتی بکند!

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار اقدام نظامی علیه طالبان در صورت عدم استرداد تسلیحات این کشور شد.
ترامپ: هیچ کس هرگز فکر نمی‌کرد بایدن چنین حماقتی بکند!
دونالد ترامپ، در واکنش به خروج نظامی این کشور از افغانستان، در بیانیه‌ای نوشت که اگر طالبان «تا آخرین پنی» از ۸۵ میلیارد دلار تجهیزات نظامی آمریکایی جا مانده در افغانستان را پس ندهد، واشینگتن باید با «نیروی قاطع نظامی» علیه این گروه واکنش نشان دهد. ترامپ با اشاره به اینکه بایدن خروج از افغانستان را به بدترین پایان جنگ در تاریخ آمریکا تبدیل کرد گفت: اگر طالبان تجهیزات آمریکا را پس ندهد «یا باید با نیروی نظامی قاطع به آنجا برویم و تجهیزات را پس بگیریم، یا دست‌کم با بمب نابودشان کنیم. هیچ‌کس هرگز چنین حماقتی را تصور نمی‌کرد.» وی گفت: «اگر این‌ تجهیزات را پس ندادند باید یا با نیروی نظامی بی‌تخفیف وارد کار شویم و آن‌ها را بگیریم و یا حداقل با بمباران به کلی نابودشان کنیم. هیچ کس هرگز فکر نمی‌کرد چنین حماقتی ممکن باشد!»

اکثر آمریکایی‌ها معتقدند مقصر اصلی اوضاع نابسامان فعلی در افغانستان شخص بایدن است
 نظرسنجی مشترک رویترز و پایگاه اطلاع رسانی ایپسوس که در روز دوشنبه انجام شد نشان می دهد سه چهارم آمریکایی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند معتقد بودند نیرو‌های نظامی آمریکایی تا تخلیه تمامی غیرنظامیان از خاک افغانستان باید در این کشور می‌ماندند. این نظرسنجی که در سه روز متوالی از 27 تا 30 اگوست انجام شد نشان داد بیش از 51 درصد آمریکایی‌ها با استراتژی خروج دولت بایدن از افغانستان موافق نیستند. بیش از نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز معتقدند مقصر اصلی اوضاع نابسامان فعلی در افغانستان شخص جو بایدن است و قطعاً باید در آینده بابت این سیاست خود پاسخگو باشد.

درخواست استعفای وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا
روزنامه دیلی میل چاپ لندن - عقب نشینی فاجعه بار نیروهای آمریکایی از افغانستان و بحران های به وجود آمده پس از آن، 90 ژنرال و دریادار بازنشسته آمریکایی را بر آن داشت تا خواستار استعفای فوری وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور شوند. این افراد در نامه ای سرگشاده که روز دوشنبه منتشر شد، ضمن انتقاد از خروج عجولانه نیروهای آمریکایی از افغانستان خواستار کناره گیری لوید #آستین و مارک #میلی به دلیل سهل انگاری در انجام وظایف خود در ارتباط با حوادث مربوط به خروج فاجعه بار نیروهای آمریکایی از افغانستان شدند. آنها همه آنچه را که به عنوان تصمیم گیرندگان نظامی سابق آمریکا معتقد بودند باید هنگام عقب نشینی از افغانستان روی می داد، بیان کردند که از آن میان می توان به عدم تعجیل در خروج و ترک نکردن پایگاه هوایی بگرام اشاره کرد. از همه مهم تر، آنها تاکید کردند که میلی و آستین باید به جو بایدن، رئیس جمهور، درباره پیامدهای این عقب نشینی هشدار می دادند و وی را از این کار برحذر می داشتند. در بخشی از این نامه آمده است: این دو نفر به عنوان وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش باید به فرمانده کل قوا و رئیس جمهور با شدیدترین لحن ممکن توصیه می کردند از این عقب نشینی خطرناک اجتناب کند. اگر آنها در چارچوب اختیاراتشان برای جلوگیری از این عقب نشینی عجولانه کاری انجام ندادند، اکنون باید از سمت خود کناره گیری کنند. نویسندگان این نامه همچنین تصریح کردند: اگر میلی و آستین مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده بودند و بایدن به توصیه آنها عمل نکرده بود، آنها باید در همان زمان از سمت خود استعفا می دادند تا مخالفتشان را با این عقب نشینی نشان دهند و مجبور نشوند ماموریتی انجام دهند که به کشته شدن 13 نیروی آمریکایی منجر شد. نویسندگان نامه معتقدند اگر این دو مقام در چارچوب توانشان برای متقاعد کردن فرمانده کل قوا و رئیس جمهور به منظور جلوگیری از خروج عجولانه از افغانستان بدون تضمین امنیت اتباع آمریکا و افغان های وفادار به آمریکا، هر کاری می توانستند انجام داده اند، باید به عنوان اعتراض از سمت خود کناره گیری می کردند. این نامه را گروه «افسران پرچم برای آزادی» منتشر کرد، همان گروهی که در ماه مه در بیانیه مشابهی بایدن را به تقلب در انتخابات متهم کرده بود. در نامه ماه مه که به امضای 120 ژنرال و دریادار بازنشسته رسیده بود، صلاحیت بایدن برای ریاست جمهوری زیر سوال رفته بود. در این نامه به ادعاهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، درباره تقلب گسترده در انتخابات اشاره شده بود.

اینستاگرام حساب کاربری مادر کریم نیکویی، سرباز آمریکایی ایرانی‌ تبار را تعلیق کرد!
مادر کریم نیکویی، سرباز آمریکایی ایرانی‌ تبار که در انفجار فرودگاه کابل کشته ‌شد، اعلام کرد که اینستاگرام حساب کاربری وی را تعلیق کرده است! شانا چپل، جو بایدن را در زمینه مرگ پسرش در افغانستان به «سهل‌انگاری، جهل و خیانتکاری» متهم و پست‌های انتقادی منتشر کرده است.
برچسب ها: دونالد ترامپ

۱۴۰۰/۰۶/۰۹ ۱۷:۱۱
انشاا...دوره بایدن و معاونش بزودی تمام میشه (376542)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها