به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۲۹۴۹۶۴

تصمیم وزارت ورزش در مورد مدیرعامل پرسپولیس

گروه ورزشی: باشگاه پرسپولیس هر چند مانند باشگاه رقیب وضعیت آشفته مدیریتی ندارد، اما اگر وزارت ورزش نتواند به موقع برای تعیین مدیرعامل اقدام کند با اوضاعی بدتر از استقلال مواجه خواهد شد.
تصمیم وزارت ورزش در مورد مدیرعامل پرسپولیس
کنار رفتن جعفر سمیعی از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس وضعیت مدیریت این باشگاه که چند ماه آرام را در این حوزه پشت سرگذاشته بود با اتفاقات تازه‌ای مواجه کرد و حالا هواداران و کادر فنی این تیم منتظرند تا تکلیف مدیرعامل جدید مشخص شود.

تدبیری که از قبل صورت گرفته بود
جعفر سمیعی هر چند مدیری غیرورزشی بود اما در مدت حدود ۱۰ ماه فعالیتش در این باشگاه فضایی آرام و به دور از حاشیه را ایجاد کرد و از معدود مدیران عامل باشگاه پرسپولیس بود که از مصاحبه و جنجال فراری بود و توانست عملکرد موفقی از خود به یادگار بگذارد.
همین خصوصیات باعث شد جدایی او از پرسپولیس هم در آرامش کامل باشد و پس از نشستی که با وزیر ورزش داشت استعفایش را اعلام کرد. از آنجایی که مشخص بود سمیعی در پرسپولیس ماندگار نیست، هیات مدیره باشگاه تدبیر کرد تا مجید صدری که توانسته از نظر مالی کمک زیادی به باشگاه کند به عنوان سرپرست امور باشگاه را در اختیار بگیرد.

سرپرست سه ماه می‌ماند؟
اولین پرسش در مورد حضور مجید صدری به عنوان سرپرست در باشگاه پرسپولیس این است که وی قرار است کوتاه مدت این مسئولیت را برعهده داشته باشد یا اینکه به روال سرپرست‌های گذشته چندین ماه امور باشگاه سرخ تهران را پیگیری کند؟
در این مورد گفته می‌شود که صدری حداقل تا پایان مهر ماه و بعد از برگزاری دیدار پرسپولیس برابر الهلال (۲۴ مهر) در لیگ قهرمانان آسیا در این مسئولیت باقی خواهد ماند تا تیم پرسپولیس در آرامش بتواند خود را برای دیدار با نماینده عربستان آماده کند.

تاثیر اتفاقات استقلال روی پرسپولیس
اتفاقاتی که در باشگاه استقلال رخ داد و منجر به استعفای احمد مددی شد اوضاع باشگاه آبی را با شرایط جدیدی مواجه کرد و اعتراض و انتقاد هواداران هم اوضاع را سخت‌تر کرد تا وزارت ورزش ناچار شود تمرکزش را روی انتخاب مدیرعامل این باشگاه بگذارد.
از سوی دیگر عنوان شده که ممکن است فشاری که از سوی هواداران به وزارت ورزش وارد شده باعث شود این وزارتخانه برای پرسپولیس هم تصمیم نهایی را بگیرد و اعضای هیات مدیره و مدیرعامل این باشگاه را معرفی کند.

گزینه‌هایی که برای مدیرعاملی مطرح هستند
در صورتی که وزارت ورزش بخواهد تکلیف مدیریت باشگاه پرسپولیس را مشخص کند برخی گزینه‌ها را مد نظر قرار داده که مذاکرات ابتدایی هم به صورت غیرمستقیم با چند مدیر ورزشی و سیاسی صورت گرفته است. با این حال از آنجایی که وزارت ورزش فعلاً تمرکز خود را روی مشخص کردن تکلیف استقلال گذاشته نمی‌خواهد نامی از این گزینه‌ها مطرح شود.
با این حال به نظر می‌رسد افرادی که سابقه حضور در باشگاه پرسپولیس را داشته‌اند و پیشکسوت یا مدیرعامل سابق این باشگاه بوده‌اند جزو گزینه‌ها باشند. محمد دادکان، محمدحسین نژاد فلاح، علی اکبر طاهری، حبیب کاشانی، حسین کلانی و … از جمله افرادی هستند که نام آنها برای این مسئولیت مطرح شده اما برخی از آنها با مشکل بازنشستگی و شاغل بودن در شورای شهر مواجه هستند و در شرایط فعلی نمی‌تواند در مورد آنها نظر نهایی را داد.

تا پایان مهر باید منتظر بود؟
از آنجایی که تیم فوتبال پرسپولیس خود را برای حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کند و این دیدار از اهمیت بالایی برای فوتبال ایران برخوردار است، وزارت ورزش قصد ندارد تا پایان مهر تغییری در ترکیب هیات مدیره و تیم مدیریت باشگاه ایجاد کند و اگر بخواهد تصمیمی در مورد مدیرعامل بگیرد بعد از دیدار با الهلال خواهد بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها