به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۲۹۵۰۰۱

بیش از ۱۰۰۰ روز حضور "اینسایت" در مریخ

بیش از ۱۰۰۰ روز حضور "اینسایت" در مریخ
گروه علمی: سطح‌نشین "اینسایت" ناسا اکنون بیش از ۱۰۰۰ روز است که در سیاره سرخ حضور دارد.به گزارش ایسنا، این ربات دانشمند ساکن مریخ تاکنون صدها مریخ لرزه را مطالعه کرده، جامع‌ترین داده‌های آب و هوایی تا به امروز از سیاره مریخ را جمع آوری کرده و به بررسی و مطالعه ساختار داخلی این سیاره پرداخته است.
 
چندی پیش ناسا اعلام کرد که ۸۰ درصد سطح صفحات خورشیدی "اینسایت" با غبار پوشیده شده است و به همین‌ دلیل این سطح‌نشین در هر روز مریخی تنها ۷۰۰ وات ساعت انرژی دارد.محققان مسئول این ماموریت پیش‌بینی ‌می‌کنند که تا آوریل ۲۰۲۲ سطح انرژی "اینسایت" بیشتر کاهش پیدا کند و پس از مدت کوتاهی این سطح‌نشین همه‌ی انرژی خود را از دست بدهد.

محققان امیدوار بودند که باد این صفحات را تمیز کند تا "اینسایت" به ماموریت خود در جمع‌آوری داده‌های لرزه‌ای ادامه دهد.اینسایت با کمک مجموعه‌ای از حسگرهای پشتیبان که "زیرسیستم جانبی محموله"(APSS) نامیده می‌شود، اطلاعات زیادی از سطح مریخ ثبت کرده است.اینسایت همچنین به یک لرزه سنج برای شناسایی زلزله‌های مریخ مجهز است. حسگرهای سنجش فشار باد و هوا و مغناطیس‌سنج نیز برای اندازه‌گیری نیروهای مغناطیسی سیاره بر روی این کاوشگر تعبیه شده است.اینسایت در تاریخ ۵ می ۲۰۱۸ از کالیفرنیا به فضا پرتاب شد و  ۲۶ نوامبر ۲۰۱۸ بر روی سطح مریخ فرود آمد و ماموریتش را برای جمع‌آوری اطلاعات آغاز کرد.
برچسب ها: ناسا مریخ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها