به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۷ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۲۹۵۳۱
رهبر القاعده: مصريان دولت‌اسلامی تشكيل دهند

شایعه استعفای السیسی از ارتش برای نامزدی

گروه بين الملل: روزنامه‌ سعودی عکاظ، گزارش داد عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر قرار است امروز برای نامزدی ریاست‌جمهوری این کشور از سمت خود استعفا دهد.
شایعه استعفای السیسی از ارتش برای نامزدی

این روزنامه به نقل از منابع مطلع نوشت: عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر، تصمیم خود برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده مصر را گرفته و قرار است روز یکشنبه از سمت خود به عنوان فرمانده کل قوای مصر استعفا بدهد. به نوشته عکاظ این منابع افزودند: انتظار می‌رود که موعد اجرای انتخابات ریاست جمهوری، هفته آخر ماه مارس باشد. رئیس جمهوری آینده بین 15 تا 20 آوریل سوگند یاد مي‌کند و سپس انتخابات پارلمانی برای تکمیل نقشه راه اعلام شده از سوی ارتش، برگزار خواهد شد. این منابع صدقی صبحی، رئیس ستاد جنگ نیروهای مسلح مصر، را جانشین احتمالی السیسی مي‌دانند.

عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر در سخنرانی ديروز خود اشاره‌اي به احتمال نامزدی عبدالفتاح السیسی نکرد، اما از تعدیل هایی در "نقشه راه" برای اجرای انتخابات ریاست جمهوری به عنوان اولین گام و قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی سخن گفت. طبق این گزارش، یک منبع نزدیک به السیسی گفت که وزیر دفاع بعد از تظاهرات دیروز عزم خود را برای نامزدی جزم کرده، و وی اکنون در حال تدوین برنامه انتخاباتی خود است تا خواسته‌ها و انتظارات مردم را در بر بگیرد. کارشناسان سیاسی مصر معتقدند که رای مردم مصر به قانون اساسی جدید این کشور، ژنرال سیسی را به نامزدی برای ریاست جمهوری تشویق کرده است.

در همين حال، رهبر القاعده در پیامی صوتی از مسلمانان مصر خواست تا به جنگ خود با مسیحیان این کشور پایان داده و به جای دولت فعلي، دولتی اسلامگرا تشکیل دهند! ایمن الظواهری، در پیامی صوتی از مسلمانان مصر خواست تا از جنگ با مسیحیان این کشور دست بردارند. وی در ادامه افزود: چنین اقدامی بهانه‌ به دست غرب می‌دهد تا به مداخله در امور مصر بپردازد. الظواهری خاطرنشان کرد: مسلمانان مصر باید با دولت کودتا که با رهبری عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر اداره می‌شود، مقابله کنند و به جای آن دولتی اسلام‌گرا تشکیل دهند.


ج....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۷ ۲۱:۲۱
بهارجان این نظر خواهی را برای اکراین بذار. از ایمن الظواهریها خسته شدیم. (201780)