به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۲۱:۱۳
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۳ ساعت ۰۵:۱۸
کد مطلب : ۵۳۴۹۳
ایمن الظواهری: شاخه القاعده در هند تشكيل شد

رهبرالقاعده: شبه‌قاره هند دوباره متحد و اسلامي خواهد شد

گروه بين الملل: ایمن الظواهری رهبر القاعده پس از مدتها سكوت، در تازه ترين سخنراني ویدئويي خود در اینترنت، با اعلام تاسيس شاخه جدید اين گروه در شبه قاره هند گفت: شاخه جديد در تلاش براي اتحاد مجدد شبه قاره هند و تشكيل حکومت اسلامی در منطقه خواهد بود.
رهبرالقاعده: شبه‌قاره هند دوباره متحد و اسلامي خواهد شد
ايمن الظواهري گفت: القاعده در شبه قاره هند، "در تلاش برای بالا بردن پرچم جهاد و بازگشت حکومت اسلامی و همچنين اتحاد مجدد شبه قاره هند" است زيرا وظیفه دینی ما و مجاهدین، ايجاد حکومت اسلامی در شبه قاره هند است چون استعمار آن را به چندین کشور تقسیم كرده است. این منطقه شامل هند، پاکستان، بنگلادش، بوتان، نپال، سریلانکا و مالدیو مي شود.

"دولت اسلامی" در پی جلب حمایت مسلمانان پاکستان و افغانستان

در همين حال شبه‌نظامیان گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش سابق) به‌منظور گسترش نفوذ خود در کشورهای مسلمان‌نشین، اقدام به انتشار و توزیع جزوه‌هایی در پاکستان کرده‌اند. سخنگوی پلیس پیشاور روز چهارشنبه در این باره گفت، بروشورهای ۱۲ صفحه‌ای "دولت اسلامی" از حدود دو هفته پیش در پاکستان پخش شده است. این بروشورها به زبان‌های دری و پشتو نوشته شده که از زبان‌های رایج پاکستان و افغانستان است. این بروشورها در مناطق مرزی افغانستان با پاکستان نیز توزیع‌ شده‌اند. امجدخان، از مدیران رادیو پاکستان که بروشورها را دیده است گفت، در آن‌ها از مسلمانان پاکستان، افغانستان و آسیای مرکزی خواسته شده تا از "دولت اسلامی" حمایت کنند.

بیشتر این جزوه‌های تبلیغاتی در اردوگاه‌های آوارگان افغان در پیشاور و حومه پخش شده‌ است. کارشناسان امنیتی می‌گویند، "دولت اسلامی" احتمالا تلاش می‌کند تا به شکافی نفوذ کند که بعد از حملات نظامی به افراطی‌های پاکستان در این کشور به‌وجود آمده است. فعالیت گروه تروریستی "دولت اسلامی" در پاکستان ممنوع نیست. با این حال تا کنون این گروه در پاکستان حضور مشهودی نداشته است.

در تحولي ديگر، وزير كشور جمهوري اسلامي ایران نیز همزمان در مورد تلاش "داعش" برای نفوذ به مرزهای کشور سخن گفته است. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با اشاره به همجواری ایران با دو کشور ناپایدار پاکستان و افغانستان و تلاش این گروه برای نفوذ به مرزهای کشور گفت، این همجواری ایران را متأثر از این ناپایداری‌ها خواهد کرد.
وزیر کشور ادامه داد: «نیروهای امنیتی و نظامی و انتظامی ما کاملا به اوضاع مرزها مسلط هستند و به‌خصوص در منطقه غرب ما آمادگی کامل در جوار مرز داریم و نیروهایمان را مستقر کرده‌ایم، پس اگر اقدامی خطوط قرمز ما را در مناطق مرزی تهدید کند، بدون هیچ معطلی اقدام خواهیم کرد، چون امنیت داخلی‌مان را با هیچ چیز معامله نمی‌کنیم.» او از گروه "داعش" به عنوان "فرقه‌ای خطرناک" یاد کرد و با بیان این که آمریکا نیز متوجه این موضوع شده است، گفت: «بنا بر این، همه به دنبال کنترل و مدیریت آن هستند که البته ایران نقش بسیار سازنده‌ای در این مسئله داشته است.»