به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۳۰ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۲۹۵۳۲۷

فروش اجباری بلیت یکطرفه اربعین تخلف است

فروش اجباری بلیت یکطرفه اربعین تخلف است
گروه اقتصادی:سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری گفت: الزام مسافران از سوی آژانس‌های مسافری به خرید بلیت یک طرفه سفر به فرودگاه‌های عراق در ایام اربعین تخلف است. سیاوش امیرمکری با تاکید بر اینکه الزام مسافران از سوی آژانس‌های مسافری به خرید بلیت یک طرفه سفر به فرودگاه‌های عراق در ایام اربعین تخلف است افزود: آژانس‌ها و شرکت‌های هواپیمایی ملزم هستند در صورت تقاضای مسافر بلیت را بصورت دو طرفه و با نرخ مصوب بفروشند.

وی اضافه کرد: اگر آژانسی با وجود تقاضای مسافر از فروش بلیت دو طرفه با نرخ مصوب خودداری کند قطعا تخلف کرده و زائران می‌توانند تخلفات را به تلفن‌های اعلام شده سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کنند و همکاران ما همان زمان این تخلف را پیگیری خواهند کرد.امیر مکری همچنین گفت: با توجه به اجازه دولت عراق برای امکان بازگشت زمینی زائران، مسافران می‌توانند با اختیار خود بلیت یکطرفه تهیه کنند، اما آژانس‌های مسافرتی حق ندارند بلیت را به اجبار بصورت یکطرفه به مسافران بفروشند.

وی با تایید وجود مشکلاتی در توزیع و فروش بلیت در روزهای اول فروش بلیت ایام اربعین دلیل این مشکل را دیر صادر شدن روادید از سوی دولت عراق دانست و افزود: برخی شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین ها) منتظر بودند تا تفکیک استانی، دارندگان ویزا مشخص شود تا نسبت به برقراری پرواز در ایام اربعین اقدام کنند و از دو روز قبل که بخشی از ویزاها صادر شده و در اختیار قرار گرفت، تقاضای خرید بلیت اربعین افزایش یافت.

به گفته سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری، ۱۴ شرکت هواپیمایی متقاضی برقراری پرواز در ایام اربعین یعنی از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر بودند، اما چون برخی شرکت‌های هواپیمایی آمار مسافران و تعداد پروازهایشان مشخص نبود ناهماهنگی‌هایی وجود داشت که امیدواریم بزودی برطرف شود.

امیرمکری تعداد صندلی‌های پرواز آماده شده برای زائران اربعین را ۶۰ هزار صندلی اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه بلیت به میزان کافی وجود دارد دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد و در صورتی که مسافران در زمینه فروش بلیت پروازهای اربعین شکایاتی داشته باشند می‌توانند همه روزه، با شماره تلفن‌های ۴۴۶۶۱۷۹۹، ۴۴۶۶۱۸۶۶ و ۴۴۶۶۵۵۶۸ دفتر نظارت بر فرودگاهها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی، بصورت ۲۴ ساعته تماس حاصل کنند.

وی ادامه داد: برای پروازهای اربعین شش فرودگاه تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز و مشهد آماده شده است و در صورتیکه نیاز باشد، سایر فرودگاه‌های کشور هم این آمادگی را دارند که پروازهای فوق العاده به مقصد فرودگاه‌های بغداد و نجف برقرار کنند.سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری همچنین گفت: زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند پیش از ارسال اسامی به سفارت برای دریافت روادید، از طریق لینک با وزارت بهداشت تزریق هر دو دوز واکسن آن‌ها کنترل می‌شود، اما همه مسافران باید پیش از اعزام، تست پی سی آر منفی با اعتبار ۷۲ ساعته به همراه داشته باشند و در غیر این صورت از اعزام آن‌ها جلوگیری خواهد شد ضمن اینکه در بازگشت هم، تست سریع کرونا که قبلا در عراق و با هزینه بالا انجام می‌شد مقرر شد تست کرونا در خاک ایران انجام شده و اگر جواب تست زائری مثبت باشد، در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد تا مراحل کنترل و قرنطینه وی طی شود.

امیرمکری همچنین با اشاره به ابطال پروازهای شرکت هواپیمایی العراقی از مشهد و تهران به عراق افزود: اگر مسافری بلیت پروازهای این شرکت را در دست داشته باشد با توجه به ممانعت دولت عراق از پذیرش این مسافران به فرودگاه‌ها مراجعه نکند.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در خصوص تفاوت بهای بلیت فرودگاه مشهد با سایر فردگاه‌های کشور افزود: فرودگاه‌های منطقه شرق کشور فاصله زمان پروازی بیش از یک ساعته با سایر فرودگاه‌ها دارند و به همین دلیل پروازهای دو طرفه مشهد ۶ میلیون تومان و یکطرفه آن ۴ میلیون تومان قیمت گذاری شد، اما قیمت بلیت اربعین در فرودگاه‌های نیمه غربی کشور برای دو پرواز رفت و برگشت ۵ میلیون تومان و برای سفر یک طرفه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها