به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۳۰ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۲۹۵۴۴۴
گزارش جدید «خانه آزادی»:

ایران همچنان در قعر جدول آزادی اینترنتی در جهان

گروه سیاسی: «خانه آزادی» (فریدم هاوس) در گزارش تازه خود مربوط به سال ۲۰۲۱، شاخص آزادی اینترنت کشورهای جهان را رتبه‌بندی کرده است که در آن رتبه ۱۰۰ بهترین شرایط به‌ شمار می‌آید.
ایران همچنان در قعر جدول آزادی اینترنتی در جهان

در این گزارش، رتبه ایران ۱۶ از ۱۰۰ اعلام شده است که با این حساب ایران یکی از بدترین کشورها با کمترین آزادی اینترنت -حتی پایین‌تر از کشورهایی همچون بلاروس، ازبکستان و پاکستان- رده‌بندی شده است. بیشترین افت در رتبه آزادی اینترنت در سال ۲۰۲۱، مربوط به میانمار، بلاروس و اوگاندا است.رتبه‌بندی‌های جهانی سال ۲۰۲۱ میلادی برای ۷۰ کشور جهان انجام شده است. در این فهرست، کشورهای دارای اینترنت آزاد رتبه‌های بین ۷۰ تا ۱۰۰ را دارا هستند، برای نمونه: گرجستان ۷۷، ارمنستان ۷۱، صربستان ۷۱ و مجارستان ۷۰. اوکراین با ۶۲ امتیاز و قرقیزستان با ۵۳ امتیاز در زمره کشورهای تقریباً آزاد دسته‌بندی شده‌اند.
در زمره کشورهای غیرآزاد اینترنتی جمهوری آذربایجان قرار دارد با ۳۵ امتیاز و پایین‌تر از آن در لیست، قزاقستان ۳۳، بلاروس ۳۱، روسیه ۳۰، ازبکستان ۲۸، پاکستان ۲۷ و ایران با ۱۶ امتیاز دیده می‌شود. به نوشته «خانه آزادی»، رتبه ایالات متحده در این فهرست برای پنجمین سال پیاپی تنزل را نشان می‌دهد. به نوشته این گزارش، پخش اطلاعات نادرست، گمراه‌کننده و دستکاری شده در آن کشور به صورت آنلاین همچنان افزایش داشته و حتی بر پذیرش نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از سوی مردم تأثیر گذاشته است.«خانه آزادی» می‌نویسد که دولت جدید در آمریکا اقدامات امیدوارکننده‌ای را برای حفاظت قوی‌تر از کاربران اینترنت انجام داده است. مقامات حداقل ۴۵ کشور، مظنون به دریافت نرم‌افزارهای جاسوسی پیچیده یا فناوری استخراج داده اینترنتی از فروشندگان خصوصی هستند. در این گزارش، چین برای هفتمین سال پیاپی به عنوان بدترین محیط برای آزادی اینترنت رتبه‌بندی شده‌ است.
برچسب ها: اینترنت

رییسی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۶/۳۱ ۱۰:۱۰
علی برکت الله (377149)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها