به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۳:۰۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۰ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۲۹۷۴۲۱

بازگشت به «برجام» دیگر غیرممکن است

بازگشت به «برجام» دیگر غیرممکن است
گروه سیاسی:  سناتور ارشد دموکرات از ایالت نیوجرسی و رئیس «کمیته روابط خارجی مجلس سنا»ی ایالات متحده، با انتقاد از تلاش‌های دولت جو بایدن برای احیای توافق هسته‌ای 2015 با ایران، گفت که بازگشت به «برجام» غیرممکن است.
 باب منندز گفت: «ایران از پای‌بندی به مفاد توافق اصلی بسیار فاصله گرفته است. واقعیت این است که ما نمی‌توانیم آنها را به تنهایی منزوی کنیم. ما به یک استراتژی جامع نیاز داریم: یکی با استفاده از تحریم‌های بین‌المللی، که متحدان ما مایل به اِعمال آن هستند؛ و دیگری برای مقابله با رفتارهای بد منطقه‌ای و برنامه موشک‌های بالستیک ایران.»
سناتور نیوجرسی افزود: «من بر این باورم که الان زمان تلاش‌های چندجانبه است، چرا که ایران به وضوح نشان داده نمی‌خواهد به برجام بازگردد. الان زمانی است که باید این تاکتیک را امتحان کرد. اگر شما این راه را هم امتحان کنید و باز نتوانید ایران را متوقف کنید، من فکر می‌کنم در آن صورت پایه و اساس محکم‌تری برای کاربرد یک گزینه نظامی وجود خواهد داشت.»
 رئیس کمیته روابط خارجی سنا در پایان صحبت‌هایش گفت که در حال آماده‌سازی این کمیته برای برگزاری جلسه‌ای درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و وضعیت فعلی برنامه هسته‌ای ایران است. سناتور منندز افزود که لایحه کمک یک میلیارد دلاری به «گنبد آهنین» اسرائیل را روز دوشنبه به صحن سنا می‌آورد. این لایحه پیشتر در مجلس نمایندگان آمریکا با رای اکثریت قریب به اتفاق تصویب شده بود.

 
برچسب ها: برجام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها