به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : ۲۹۸۱۶۹
وزیر امور خارجه خطاب به وزیر خارجه کره جنوبی:

اگر پولمان را ندهید، شاید دیگر سریال‌های کره‌ای پخش نکنیم!

گروه سیاسی: وزیر امور خارجه ایران، می‌گوید: به وزیر خارجه كره جنوبی گفتم مثلا حتی ممکن است صداوسیمای ایران نیز بگوید که دیگر سریال‌های کره‌ی را پخش نمی‌کنیم به دلیل این که کره به تعهدات خود عمل نمی‌کند که در همین رابطه وزیر خارجه کره جنوبی تاکید داشت که این ارتباط فرهنگی بین دو کشور قطع نشود.
اگر پولمان را ندهید، شاید دیگر سریال‌های کره‌ای پخش نکنیم!
حسین امیرعبداللهیان، در جریان دیدار با سفیر و روسای نمایندگی‌های ایران در روسیه گفت: نگاه و باور دولت سیزدهم این است که روسیه دوران پوتین کاملا متفاوت از روسیه قبل از پوتین است و دولت دارای عزم جدی برای توسعه روابط همه‌جانبه با روسیه است. او با اشاره به دیدارهایش با مقامات روسیه در روز چهارشنبه در جریان سفر مسکو گفت: پیام من در این سفر برای آقای پوتین و دیگر مقامات روسیه این است که دولت ایران آمادگی دارد که جهش جدید و ملموسی در روابط دو کشور ایجاد شود و با توجه به عملگرابودن روسای جمهور دو کشور، تفاهمنامه و قراردادهایی که در طول این سال‌ها بین دو کشور منعقد شده اجرایی کند؛ چنان که در بازه کوتاهی شاهد جهش در روابط دو کشور باشیم؛ چرا که روابط با روسیه برای ما دارای اهمیت زیادی است.
وزیر امور خارجه ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت ارتقای همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه اظهار کرد: هنوز زبان مشترکی بین تجار ایرانی و روسی ایجاد نشده است و در همین ارتباط باید فعالیت و کار بیشتری انجام داد. ظرفیت بزرگی در این زمینه وجود دارد و تک‌تک ما در راستای تحقق و عملیاتی کردن این ظرفیت وظیفه داریم و باید کار فرهنگی نیز در این زمینه انجام دهیم.
این دیپلمات عالیرتبه در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این زمینه تصریح کرد: هفته گذشته با وزیر خارجه کره جنوبی در مورد مطالبات ایران از این کشور صحبت می کردم و این که بانک مرکزی ایران تصمیم گرفته از طریق داوری و حکمیت از بانک‌های کره‌ای به خاطر عدم پرداخت مطالبات ملت ایران شکایت کند. درخواست وزیر خارجه کره این بود که این موضوع متوقف شود تا راهی در این زمینه پیدا شود که البته ما تاکید کردیم که متاسفانه کره در این چند سال علی‌رغم وعده های خود برای حل این موضوع تاکنون به آنها در این زمینه عمل نکرده است. او با اشاره به بدعهدی کره جنوبی در طول سه سال گذشته در پرداخت این مطالبات و عدم تحقق وعده‌هایش در این زمینه تصریح کرد: به وزیر خارجه کره جنوبی گفتم بچه‌های ما در خانه سریال کره‌ای می‌بینند و از ما می‌پرسند کره‌های مهربان در این سریال‌ها همان کسانی هستند که پول‌های ما را نمی‌دهند؟
وی با اشاره به تصمیم بانک مرکزی در مورد بحث کره‌ جنوبی خاطرنشان کرد: به وزیر خارجه این کشور گفتم مثلا حتی ممکن است صداوسیمای ایران نیز بگوید که دیگر سریال‌های کره‌ی را پخش نمی‌کنیم به دلیل این که کره به تعهدات خود عمل نمی‌کند که در همین رابطه وزیر خارجه کره جنوبی تاکید داشت که این ارتباط فرهنگی بین دو کشور قطع نشود. او با بیان این که با ذکر این موضوع می‌خواستم که به مسئله فرهنگ‌سازی و تاثیر آن در روابط دو کشور و شناخت ملت ها از یکدیگر اشاره کنم، اظهار کرد: دولت سیزدهم دولتی عملگرا و نتیجه‌محور است و برایش خروجی مهم است. اکنون نیز که بحث مذاکرات هسته‌ای مطرح است یک سوال مهم در این زمینه این است که در این مذاکرات چگونه طراحی کنیم که نتیجه ملموسی داشته باشد و مردم احساس کنند که اتفاقی افتاده و دستاوردی حاصل شده است؟
امیرعبداللهیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که آقای پوتین نیز  نشان داده که فردی عملگرا و نتیجه‌محور است و این وجه مشترک روسای جمهور دو کشور ایران و روسیه است، خاطرنشان کرد: این فرصت خوبی را فراهم می‌کند تا دو کشور در راستای اجرایی‌کردن و نهایی‌کردن تفاهمات و توافقات پیشین خود قدم بردارند. امیرعبداللهیان با اشاره به اهمیت تعامل با همسایگان در سیاست خارجی دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: طی یک ماه آینده با حضور سفرای ایران در کشورهای همسایه از جمله روسیه در تهران نشستی را برگزار می‌کنیم تا سفرا در این نشست در جریان برنامه‌های توسعه اقتصادی پایدار دولت جدید بدون گره‌زدن اقتصاد کشور به تحریم‌ها قرار بگیرند و برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌هایش در این چارچوب قرار بگیرد. وزیر خارجه با بیان این که میز مذاکرات وین پیش روی ماست، گفت: اگر این مذاکرات به نتیجه برسد و طرف‌های مقابل در این زمینه جدی و مصمم باشند این توافق می‌تواند به کمک برنامه اقتصادی پایدار دولت سیزدهم بیاید.
امیرعبداللهیان گفت: اگر مذاکرات بخواهد مذاکره برای مذاکره باشد، ایران در آن موقع تصمیم مقتضی را خواهد گرفت.وزیر امور خارجه همچنین با تاکید مجدد بر نگاه دولت سیزدهم به موضوع همسایگان و نگاه آسیایی آن خاطرنشان کرد: این نگاه به آن معنا نیست که ما خود را وابسته به چین و روسیه کنیم بلکه به آن معناست که از ظرفیت‌های فراوان این کشورها برای پیشبرد منافع و اهداف کشورمان استفاده کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۲۰:۴۱
آآخ از اینقدر بیسوادی (377689)
سسسس
United States
۱۴۰۰/۰۷/۱۷ ۱۸:۱۷
شما که سواد داری چزا متن خبر نخوندی؟!! (377792)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۲۳:۳۱
کره جنوبی که ۳ سال است پول ایران را نمیدهد فکر همجا را کرده‌ وشوخی است در مورد پخش نکردن سریال کره ای یا شکایت به لاهه سخن بگوییم شما واقع گرا نیستید ۱۰۰۰میلیارد خسارت تحریم ها را نمی بینید با ۱۰ میلیارد که نمیدهند مشکل ما حل نمیشود مذاکرات بی نتیجه با کره جنوبی اذربایجان وروسیه وهمه وهمه وقهوه هم نمی خورید ویکنتیجه عملی نمی بینیم ودایما شعار عملگرایی میدهید ومردم را معطل وعده های مهمل ونشدنی کردید (377690)
۱۴۰۰/۰۷/۱۵ ۰۸:۴۸
این طور گفنمان فقط از ادمهای کم سواد برمی آید. (377697)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها