به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۷ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۲۹۸۶۵۵

افزایش ۱۰۷ درصدی قیمت محصولات لبنی

افزایش ۱۰۷ درصدی قیمت محصولات لبنی
گروه اقتصادی: در ماه گذشته شش محصول لبنی روند افزایشی قیمت را طی کرده و بین ۶۱ تا بیش از ۱۰۷ درصد گران شده اند که بالاترین میزان افزایش قیمت مربوط به کره است. به گزارش ایسنا، افزایش قیمت لبنیات در ماه های اخیر در شرایطی ثبت شد که بعد از اما و اگرهای بسیار طی روزهای گذشته انجمن صنایع فراورده های لبنی گفته بود که قرار است از امروز همزمان با ۱۷ مهرماه قیمت چند قلم از جمله ماست، پنیر و شیر تا ۱۰ درصد کاهش داشته باشد.

این وعده که هنوز در ابهام قرار دارد در حالی است که بررسی تازه ترین گزارش مرکز آمار ایران در رابطه با وضعیت قیمت بیش از ۵۰ قلم خوراکی در شهریورماه نشان می دهد که محصولات لبنی جزو اقلام با تورم بالا بوده اند.

ماست ۷۵.۷ درصد گران شد
براساس این گزارش هر یک کیلو ماست در شهریورماه به طور متوسط ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان فروش رفته و حتی تا ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان هم قیمت خورده است در حالی که در شهریور پارسال متوسط قیمت هر کیلوماست ۹۸۵۰ و در مرداد امسال ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان بوده است.بنابراین ماست نسبت به مرداد ۱۸.۳ و در مقایسه با شهریور پارسال ۷۵.۷ درصد افزایش قیمت دارد.

شیر تا ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان فروش رفت
هر بطری یک لیتری شیر نیز در شهریور به طور متوسط ۱۳ هزار تومان بوده و تا ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان هم فروخته شده است. این کالا نسبت به قیمت ۷۷۰۰ تومانی شهریور پارسال ۶۹.۲ درصد و در مقایسه با ۱۲هزار و ۱۰۰ تومان مرداد امسال ۷.۴ درصد افزایش قیمت دارد.

فروش هر نیم کیلو پنیر تا ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان
اما پنیر دیگر کالایی است که نسبت به سال گذشته افزایش زیادی داشته و تا ۶۸.۴ درصد برای آن ثبت شده است؛به طوری که هر نیم کیلو پنیر در شهریور پارسال ۱۴ هزار تومان بوده که در شهریور امسال به طور متوسط ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان و حداکثر ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است.هر نیم کیلو پنیر در مردادماه حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت داشته که در ماه بعد با افزایش ۱۵.۴ درصدی قیمت همراه شده است.

کره ۱۰۷ درصد گران شد
کره کالای پرحاشیه ای که در ماه گذشته افزایش قیمت برای آن رقم خورد هر بسته ۱۰۰ گرمی آن تا ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان فروش رفته و به طور متوسط در شهریورماه ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت داشته است که نشان می دهد نسبت به پارسال که حدود ۵۴۵۰ تومان بوده ۱۰۷.۵ درصد افزایش قیمت دارد.کره در مرداد حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان فروش رفته که با افزایش پنج درصدی تا ماه بعد همراه شده است.

هر ۲۰۰ گرم خامه تا ۱۵ هزار تومان
اما خامه با افزایش ۶۹.۷ درصدی قیمت در مقایسه با شهریور پارسال که ۸۳۰۰ تومان بوده مواجه شده است. هر بسته ۲۰۰ گرمی خامه تا ۱۵ هزار تومان فروش رفته و متوسط قیمت ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان در شهریور برای آن ثبت شده است.قیمت خامه در مرداد ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان بوده و افزایش ۲.۸ درصدی ماهانه داشته است.

دوغ ۶۱.۴ درصد گران شد
دیگر محصول لبنی با افزایش قیمت در ماه گذشته، دوغ است که هر یک و نیم لیتر آن به طور متوسط ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان و حداکثر تا ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان فروش رفته است.هر یک و نیم لیتر دوغ در شهریور پارسال ۸۳۵۰ و مرداد امسال ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان بوده که نشان می دهد افزایش ۶.۹ درصدی در مقایسه با مرداد و رشد ۶۱.۴ درصدی نسبت به شهریور پارسال دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها