به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۲۹۹۲۱۳
نظر مردم هیچ اهمیتی برای امثال آقاتهرانی ندارد

مجلس می‌خواهد علیه مردم اقدام کند

مجلس می‌خواهد علیه مردم اقدام کند
گروه سیاسی:  طرح صیانت ازکاربران فضای مجازی از آن دست طرح‌هایی است که هراز گاهی با اظهار نظر یکی از مسئولان نه تنها رنگ و بوی جدیدی به خود می‌گیرد بلکه بر نگرانی‌های مردم می‌افزاید. به این دلیل که طبق این طرح قرار است که محدودیت‌هایی برای کاربران شبکه‌های اجتماعی در نظر گرفته شود. به تازگی آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در خصوص بحث هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در یک روز ۲۰ هزار فحش به من داده شد، گفته است: «در یک روز ۱۲۰ هزار پیج علیه ما راه انداختند، اگر ۱۰۰ میلیارد پیج هم ساخته شد ما کار خودمان را خواهیم کرد. چراکه ما به راه خودمان یقین داریم، پای اعتقادات بایستیم کار فناورانه ما از همه کشورهای جهان بهتر خواهد بود. در صورتی که بهتر فکر کنیم، خیلی بیشتر از این‌ها می‌توانیم عمل کنیم، من هم در کمیسیون فرهنگی قول می‌دهم از فعالیت‌های شما حمایت می‌کنم».
این گفته بدان معناست که نظر مردم هیچ اهمیتی برای امثال آقاتهرانی ندارد و همچنین نگرانی مردم در خصوص این طرح بی‌مورد نبوده و دیر یا زود شاهد تغییرات ناخوشایند در حوزه فضای مجازی خواهیم بود. اما طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی طرحی است که مسئولان امر قرار است برای حفظ حقوق شهروندان و همچنین ساماندهی فضای مجازی آن را به تصویب برسانند و بنا به گفته موافقان آن قرار نیست با این طرح فیلترینگی در حوزه فضای مجازی رخ دهد.
  این در حالی است که در صورت تصویب این طرح، تغییرات بسیاری در حوزه اینترنت و شبکه‌های مجازی به وجود می‌آید که مهم‌ترین آن فیلترینگی است که مردم را نگران کرده است مثلا خیلی‌ها که در فضای مجازی کسب و کاری برای خود به راه انداخته اند، این طرح را مانع کسب و کار خود می‌دانند یا کارشناسان حوزه IT آن را غیر کارشناسانه قلمداد می‌کنند. از همین رو است که طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی با عنوان محدودسازی فضای مجازی در بین کاربران معروف شده که نسبت به آن معترض هستند.
اگرچه تا جلسات کمیسیون مشترک به‌طور رسمی آغاز نشده و نمایندگان گام به گام وارد بررسی این طرح جنجالی نشوند، نمی‌توان با قطعیت درباره سرنوشت دسترسی میلیون‌ها کاربر ایرانی به شبکه‌های اجتماعی و میزان محدودیت احتمالی که در پی تصویب این طرح بر فضای مجازی اعمال می‌شود اظهارنظر کرد اما آنطور که آقای تهرانی می‌گوید باید طرح صیانت از فضای مجازی را از همین الان، تصویب شده فرض کنیم! حتی اگر مردم و بسیاری مخالف این طرح باشند.اکنون این اظهارات آقا تهرانی بسیار مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آن‌ها را در پی داشته است.
یکی از کاربران در این باره نوشته است: «ما در ماجرای طرح صیانت با جریانی روبرو هستیم که فقط می‌خواهد حرفش را به کرسی نشاند. گواه این گفته صحبت‌های آقا تهرانی است. ما شاهد قدرت نمایی نمایندگان هستیم».
کاربر دیگری گفته است: «آقای قالیباف! حرف آقا تهرانی که در مورد طرح ‎صیانت و اینترنت می‌گوید صدهزار پیج هم نظر ما را عوض نمی‌کند، بیشتر پوست خربزه زیر پای شما ومجلس و دولت و همه‌تان که یک دست شده‌اید هست. شاید باز هم با مردم کار داشتید!»
دیگری نوشت: «اگر حسن روحانی یک لبه قیچی بود امثال آقا تهرانی که می‌خواهند با قلدری اهداف خود را پیش ببرند لبه دیگر قیچی هستند!»
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «نمونه‌ای روشن از تقابل عامدانه با خواست اهالی فضای مجازی همین ادعاهای آقاتهرانی ست! برای اینها اصلا مهم نیست. مهم خواست غلط خودشان است و له کردن اکثریت!».کاربران دیگر نوشته اند: «یادم نمیاد به این بنده خدا یا بقیه وکلای مجلس ناسزا گفته باشم. بیشتر اوقات به بخت سیاه خودم فحش میدم که ‎صیانت از حقوق من در ‎مجلس دست ایشان افتاده»، «صحبت‌های آقاتهرانی در مورد بی‌توجهیش به نظرات مردم دقیقا نشون میده که طرز فکرش چیه و نظر همون مردمی که فرستادنش مجلس، پشیزی براش ارزش نداره»، «اینکه آقاتهرانی تلویحا گفته اعتراضات و نارضایتی مردم سر داستان صیانت هیچی نیست و کار خودمون رو می‌کنیم دردناک هست»
«آقا تهرانی: اگر مخالفان طرح صیانت، ۱۰۰ میلیارد پیج هم علیه ما بسازند ما در دولت و مجلس کار خودمان را می‌کنیم یعنی: ۱- رای و نظر مردم برای ما مهم نیست ۲- ما بیشتر از مردم می‌فهمیم ۳- ما خیر و صلاح مردم را از خودشان بهتر می‌دانیم».«آقاتهرانی اینطور با افتخار مردم را نادیده می‌گیرد و تلویحاً تهدید به آتش کشیدن قیصریه‌ای برای دستمالی می‌کند؟ تصور برخی تحلیل‌گران بر این است که برخی تصمیمات نادرست و پرهزینه حکومتی از سر ناآگاهی نسبت به میزانِ حساسیت جامعه به آن موضوع اتخاذ می‌شود، اما جالب اینکه مرتضی آقا تهرانی ضمن اذعان به حساسیت بسیار شدید مردم به بحث اینترنت، باز هم قاطعانه بر اجرای نظرِ مغایر خود با افکار عمومی اصرار می‌ورزد!»




 
برچسب ها: مجلس

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۱۳:۰۷
مگر این مجلس تا حال کاری برای مردم انجام داده که حالا می خواهد ضد مردم عمل کند،
اگر این ها به فکر مردم بودند این وضع مردم نبود.رسانه بهار این مطلب را چاپ کن (377850)
۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۱۳:۵۷
این مجلس و این دولت در صدد جمع کردن بقایای نظام جمهوریت هستند، اما نمی دانند مجلس و رئیس جمهور حداقلی توان چنین کاری را ندارند و مردم به دشمنان آزادی و شخصیت شان تودهنی محکمی خواهند زد. همین حالا هم سید محرومان (!) تنها «رئیس جمهوری» است که به هر جا قدم می گذارد با سیل اعتراضات مردمی روبرو می شود. (377854)
Mmmmmm
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۱۴:۴۰
نظر ما که اهمیت نداره.....عرکاری بخواهان میکنن ...ما هم به همه چیز بیخیال هستیم. (377855)
۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۲۱:۳۸
من کاری به آقاتهرانی و طرح صیانت و عیب و حسن آن ندارم. اما فریب خوردن و گرفتاری جگرگوشه‌های ما مردم برایمان خیلی دردناک و برای آینده کشور و نسل‌ها خیلی خطرناک است. از هر پدر و مادری بپرسی همین را می‌گوید.
پس ما مردم نیستیم یا شما طرفدار بی قانونی در فضای مجازی هستید؟ چرا کوچکترین حرکت اصلاحی مخالف سلیقه خودتان را به نام مخالفت مردم جا می‌زنید؟
اگر رسانه مسوولی هستید کمک کنید اینگونه طرح‌ها بهتر شود نه اینکه خواستار بی قانونی در فضای مجازی شوید. (377867)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها