به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۲۹۹۳۹۳

تجهیز سپاه به موشک‌های ۲۰۰۰ کیلومتری

تجهیز سپاه به موشک‌های ۲۰۰۰ کیلومتری
گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه از تجهیز نیروی دریایی سپاه به موشک‌های کروز ضد کشتی با برد ۲۰۰۰ کیلومتر در آینده نزدیک خبر داد.
سردارحسین سلامی  در جریان بازدید از جزایر خلیج فارس طی سخنانی اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه در عرصه‌های شناوری بخصوص ظرف سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری را تجربه کرده و در حوزه شناور‌های تندرو افزایش سرعت به چیزی نزدیک به ۱۰۰ نات یا صد گره دریایی که پدیده جالبی در عرصه سرعت و شتاب در دریانوردی است پیشرفت‌های خوبی حاصل کرده‌ایم.
وی ادامه داد: در عرصه پهپادی نیز نیروی دریایی سپاه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است و هم اکنون این نیرو صد‌ها فروند پهپاد شناسایی، مراقبتی، رزمی و انتحاری با برد‌های مختلف در اختیار دارد که با تلاش عزیزانمان در حوزه پهپادی، پرنده‌هایی تا برد ۱۲۰۰ کیلومتر به این نیرو اضافه شده که در حال افزایش برد این پهپاد‌ها هستیم.
سردار سلامی تصریح کرد: در عرصه موشک‌های کروز دریایی هم نیروی دریایی سپاه موشک‌هایی با برد ۳۵، ۹۰، ۳۰۰ و ۷۰۰ کیلومتری در اختیار دارد و در آینده نزدیک موشک کروز با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و با قبلیت هدف قرار دادن شناور‌های متحرک نیز در این نیرو گسترش خواهد یافت.
فرمانده کل سپاه عنوان کرد: در عرصه جنگ الکترونیک هم همانظور که ملت ایران در مراسم تحویل دهی این سامانه‌ها در سال ۹۹ شاهد بودند، انواع سامانه‌های جمع آوری، اخلالگر‌ها و تهاجم جنگ الکترونیک در نیروی دریایی سپاه گسترش یافته که که توان دفاعی و تهاجمی خوبی به این نیرو اضافه کرده است.

 
برچسب ها: سپاه پاسداران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها