به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۱:۲۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب : ۳۰۱۲۸
مخالفان خواهان استعفای وی هستند

بیماری حاد و تب بالاي رئیس‌جمهور اوکراین

گروه بين‌الملل: رئیس‌جمهوری اوکراین در حالی به مرخصی استعلاجی رفت که بحران سیاسی این کشور بدون نشانه از بهبودی همچنان ادامه دارد و مخالفان خواهان استعفای وی هستند.
به گزارش فرارو به نقل از گاردین، بیانیه‌ای که امروز پنج‌شنبه روی وب سایت ریاست جمهوری اوکراین منتشر شد از مرخصی استعلاجی ویکتور یانوکوویچ به دلیل بیماری تنفسی حاد و تب بالا خبر داد. در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به طول زمان این مرخصی یا توانایی رئیس‌جمهور اوکراین به انجام امور نشده است. افسر ارشد پزشکی اوکراین گفت که یانوکوویچ از «سرما خوردگی شدید با تب بالا» رنج می برد.

پس از دو ماه اعتراضات گسترده در اوکراین، یانوکوویچ به شدت تحت فشار قرار دارد تا از سمت خود استعفا کند و انتخابات زودهنگام در این کشور برگزار شود. روز سه شنبه بود که نخست وزیر تندروی این کشور از سمت خود استعفا کرد و یانوکوویچ هنوز جانشین وی را معرفی نکرده است. بیماری یانوکوویچ از دیگر اتفاقات پیش بینی نشده ای است که در بحران سیاسی اوکراین روی داد.

گفتنی است ویکتور یوشچنکو، رئیس جمهوری سابق اوکراین در سال 2004 در حالی به دلیل مسموم شدن با دیوکسین به شدت بیمار شد که رقیب یانوکوویچ که از حمایت روسیه برخوردار بود، در مبارزات انتخاباتی محسوب می شد.