به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۲۳:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۱ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۳۰۴۶۸۳

چگونه افراد آسیب‌رسان را ببخشیم؟

چگونه افراد آسیب‌رسان را ببخشیم؟
گروه جامعه: اغلب کسانی که به ما ظلمی روا داشته‌اند، چالش‌ها و ناامنی‌های ذهنی خود را دارند که آن‌ها را به ما فرافکنی کرده‌اند. اگرچه که این ظلم ممکن است آسیب‌هایی را به همراه داشته باشد، اما باید سعی کنیم با این افراد با شفقت، مهربانی و در قالب یک مراقب برخورد کنیم.

شاید بسیار سخت باشد بخواهیم کسی را که با رفتار خود به ما آسیب زده ببخشیم. آیا به این مساله فکر کرده‌ایدکه می‌توانید کسی را که در گذشته به شما آسیب رسانده و باعث درد و ناراحتی شما شده ببخشید؟ برای اکثر مردم عبور از این ضربه و رهایی از احساس فریبی که از فرد آسیب دیده خورده‌اند بسیار سخت است. به‌علاوه این تعارض هم برای کسانی که در معرض آسیب روحی قرار گرفته‌اند وجود دارد که آیا باید خشم و کینه‌ای را که در خود دارند حفظ کنند یا اینکه آن را رها کنند تا بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.

دیوناکائور سخنرانی‌های الهام بخشی در زمینه خودشناسی و بخشش انجام می‌دهد، او معتقد است که وقتی به فردی خیانت می‌شود، به ویژه از سوی کسی که به او بسیار نزدیک بوده، اغلب این احساس را به فرد آسیب دیده می‌دهد که یک بخش قابل توجهی از عمر او به سرقت رفته است.

او می‌گوید: «اگر می‌خواهید از این شرایط عبور کنید، مهم است که بتوانید شخصی که به شما خیانت کرده یا آسیب زده را ببخشید. بخشش مربوط به ملاحظات شخصی مربوط به آینده شماست که درپی آن بدون حس عذاب وجدان یا گناه پیش بروید».کائور در ادامه می‌گوید: «بخشیدن یک فرد هم برای کسی که مورد بخشش قرار می‌گیرد و هم برای کسی که می‌بخشد مفید است. بخشیدن مسئولیت عاطفی و بلوغ شما را نشان می‌دهد و به شما امکان حرکت و زندگی بدون هیچ پشیمانی را می‌دهد. همچنین می‌تواند به فرد اجازه دهد تا اشتباهات خود را درک کند و در آینده بهتر عمل کند».

چگونه افراد آسیب‌رسان را ببخشیم؟
در ادامه سه راهکار برای بخشیدن را با هم می‌خوانیم:
۱-بدانید و بپذیرید که چه کسی هستید!
وقتی بدانید چه کسی هستید، چه چیز‌هایی را دوست دارید و چه چیز‌هایی رادوست ندارید، مواجهه با رفتار‌های مختلف و تشخیص اینکه اجازه بروز چه رفتار‌هایی را در برابر خود می‌دهید و چه رفتار‌هایی را نمی‌دهید، آسان خواهد بود. از خودتان بپرسید: من لایق چه چیزی هستم و می‌خواهیچه انرژی را جذب کنم؟ به یاد داشته باشید که هیچ بخشی از وجودتان، دشمن شما نیست. ارزش‌های خود را بشناسید، اجازه دهید انرژی‌های خوب شما را احاطه کند و ببینید مثبت بودن چطور زندگی شما را تغییر می‌دهد. وقتی بتوانید این اقدامات را انجام دهید، می‌توانید کسانی را که در حق شما بدی کرده‌اند و موجب آسیب رسیدن به شما شده‌اند را ببخشید و شاید بتوانید در ادامه زندگی پذیرای حضور آن‌ها در زندگی خود باشید، یا اینکه بتوانید خاطرات خوب آن‌ها را به یادآورید.

۲-بپذیرید که دیگران هم با مشکلات خود روبرو هستند
اغلب، کسانی که به ما آسیب رسانده‌اند، کشمکش‌ها و ناامنی‌های خاص خود را داشته‌اند که آن‌ها را به ما القا کرده‌اند. با عشق، مراقبت و شفقت به آن‌ها نزدیک شوید. سعی کنید خود را جای آن‌ها بگذارید. وقتی بتوانید کسی را ببخشید، راه را برای اینکه با کشمکش‌های خود رو به رو شود باز می‌کنید. با مهربانی به آن‌ها نزدیک شوید و این می‌تواند یک شروع کاملا جدید برای هر دوی شما باشد.

۳-به دنبال کمک حرفه‌ای باشید
وقتی زندگی خیلی طاقت‌فرسا می‌شود، به راحتی می‌توان از مسیر خارج شد. متوجه و مراقب نیاز‌های خود باشید. اگر آسیبی که کسی به شما وارد کرده بیش از حد غیر قابل تحمل است، از یک متخصص کمک بگیرید. اغلب برداشت‌های نادرستی درباره کمک گرفتن از یک تراپیست و درمان چالش‌های ذهنی در جامعه وجود دارد، اما شما بهترین کار ممکن را برای خود انجام دهید. به فشار‌های خارجی در این زمینه بی‌توجه باشید و خود را در اولویت قرار دهید. به یاد داشته باشید که سفر به سوی عشق ورزی به خود، خود عشق است.
برچسب ها: سلامت روان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها