به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۲:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۲ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۳۰۴۹۰۴

استیو بنون به سرپیچی از کنگره متهم شد

استیو بنون به سرپیچی از کنگره  متهم شد
گروه بین الملل: استراتژیست سابق دونالد ترامپ به دلیل خودداری از حضور در جلسه کنگره به سرپیچی از این نهاد قانونگذاری آمریکا متهم شد.
جلسه‌ای که بنون به حضور در آن فراخوانده شده بود درباره شورش در کنگره آمریکا در ششم ژانویه امسال و نقش احتمالی دولت سابق یا مشاوران آن در این حادثه است.وکیل استیو بنون استدلال کرد که ارتباط و گفتگوهای صورت گرفته با رییس جمهوری سابق آمریکا مشمول مصونیت ریاست اجرایی کشور می‌شود. بنون ممکن است به دلیل این اتهام به یک سال زندان و پرداخت ۱۰۰ هزار دلار جریمه محکوم شود.در ششم ژانویه ۲۰۲۱، در حالی که قانونگذاران آمریکا مشغول رای دهی و تصمیم گیری برای تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰ بودند گروه کثیری از حامیان دونالد ترامپ به کنگره یورش بردند. ترامپ که جمهوری خواه است حاضر به پذیرفتن نتیجه انتخابات نشده و بدون هیچ مدرکی ادعا می‌کند که در انتخابات سال ۲۰۲۰ تقلب شده است.
دونالد ترامپ از مشاوران سابق خود خواسته که درخواست‌های کمیته منتخب مجلس برای مدرک و شواهد را رد کنند.  ترامپ استدلال کرده است که این عده به دلیل برخورداری از مصونیت ریاست اجرایی کشور اجباری در این کار ندارند.قرار است دادگاه فرجام خواهی واشنگتن در پایان این ماه درباره ادعای رییس جمهوری مبنی بر مصونیت ریاست اجرایی کشور تصمیم گیری کند.
پرونده‌های سرپیچی ازکنگره معمولا روند قضایی پیچیده‌ای دارند. آخرین اتهام سرپیچی از کنگره که با موفقیت پیگیری قضایی شد به پرونده واترگیت و رسوایی ریچارد نیکسون مربوط می‌شود.
در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ اریک هلدر، دادستان کل کشور در دولت باراک اوباما، و لوییس لرنر یکی از مقام‌های اداره مالیات دولت او به سرپیچی از کنگره متهم شدند اما هیچ کدام در دادگاه محکوم نشدند.

 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها