به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۰۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۳۱۰۵۱۴
تنش در تجمع امروز معلمان و فرهنگیان معترض در مقابل مجلس شورای اسلامی

تجمعات اعتراضی معلمان در تهران و شهرهای دیگر

گروه جامعه: شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان از حمله ماموران به تجمع امروز معلمان و فرهنگیان معترض در مقابل مجلس شورای اسلامی خبر داد.
تجمعات اعتراضی معلمان در تهران و شهرهای دیگر
هزاران معلم، صبح امروز، در تهران مقابل مجلس و دهها شهر دیگر مقابل ادارات آموزش و پرورش تجمعات اعتراضی برگزار کردند. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان اعلام کرد، چنانچه به درخواست‌های آن‌ها رسیدگی نشود، اعتراضات را در هفته های بعد به صورت گسترده‌تر و طولانی‌تر ادامه خواهیم داد. اعتصاب و اعتراضات سراسری معلمان کشور، امروز برای سومین روز پیا‌پی با هدف تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی حقوق همه مشاغل و آزادی معلمان زندانی در تهران و بسیاری از شهرهای ایران برگزار شده است.
معلمان حاضر در این تجمع بارها شعار «معلم زندانی آزاد باید گردد» سر دادند. نیروهای امنیتی روز ۲۰ آذر رسول بداقی، فعال مدنی و عضو کانون صنفی معلمان، را بازداشت کردند. معلمان ایرانی دو روز پیش نیز در اعتراض به عدم اجرای «طرح رتبه‌بندی» و «قانون همسان‌سازی حقوق» در بیش از ۶۰ شهر کشور بار دیگر اقدام به اعتصاب و تحصن کرده بودند.
معلمان اعتصابی که از عدم تحقق وعده‌های دولت و مجلس و افزایش مشکلات معیشتی خود ناراضی هستند و می‌گویند دولت می‌خواهد با اختصاص بودجه «۱۲.۵ هزار میلیارد تومان» طرح رتبه‌بندی معلمان را «سرهم بندی» کند و با همکاری مجلس «اجرای کامل طرح همسان‌سازی بازنشستگان مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری را به محاق» برده است.  بر اساس فصل ششم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در سال ۱۳۹۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، حقوق معلمان باید بر اساس سطح کیفی آن‌ها مشخص شود، ولی این طرح تاکنون اجرا نشده است. در صورت تصویب و اجرای طرح رتبه‌بندی، پایه حقوق و مزایای معلمان به دست‌کم ۸۰ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها خواهد رسید که با آنها هم‌رتبه و هم‌سابقه‌ هستند. معلمان ایرانی ۱۱ آذرماه هم در بیش از ۶۰ شهر دست به تجمع‌ و طی دو روز گذشته نیز دست به اعتصاب زده بودند.

معلمناامید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۲۰:۰۴
معلمان برای اصولگراها و حاکمان دولت و مجلس مهم نیستند (380156)
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۰۹:۳۱
حالا نه که اصلاح‌طلبان کاسب،خودشونو براکشتن معلمان (380166)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها