به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۲:۴۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۸ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب : ۳۱۱۱۷

می‌توان معصیت‌پنهانی معاندان را فاش کرد!

گروه سياسي: رئیس قرارگاه «عمار» عقيده دارد كه می‌توان «معصیت پنهانی معاندان نظام، احزاب انحرافی و کسانی که مسلمات اسلام را قبول ندارند» فاش کرد و فرد وظیفه دارد برای جلوگیری از «خطر بزرگ» برای مسلمانان «معصیت پنهان» نامزد‌های انتخابات را بیان کند.
می‌توان معصیت‌پنهانی معاندان را فاش کرد!
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی طائب، با اشاره به این‌که بیان معصیت پنهانی افراد برای جلوگیری از گرفتار نشدن مؤمنان در ضرر اشکال ندارد،‌ گفت: فرد می‌تواند معصیت پنهانی افراد معاند نظام، مشارکان احزاب انحرافی و کسانی که مسلمات اسلام را قبول ندارند بیان کند.

استاد حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خبر و خبرگزاری که در سالن اجتماعات خبرگزاری رسا برگزار شد به بررسی باب وجوب نصیحت برای مؤمنان پرداخت، گفت: نخستین کتاب جامعی که این درباره تدوین شده کتاب کلینی است. وی تصریح کرد: فرد وظیفه نصحیت دارد،‌ نه بیان علت نصحیت، ما نمی‌توانیم در انتخابات اخباری از معصیت پنهانی افرادی که قرار است کاندیدا شوند را بیان کنیم، بلکه می‌توانیم رأی خود را بگویم و بگویم به عقیده سیستم ما این فرد صلاحیت ندارد، البته اگر برای جلوگیری از یک خطر بزرگ برای مسلمانان باشد می‌توان معصیت پنهان او را گفت.

وي بیان داشت: همچنین اگر بیان معصیت پنهان فردی سبب جلوگیری از وقوع مؤمنان در یک ضرر بزرگ شود اشکالی ندارد، یعنی معصیت بزرگ باشد، مانند کسانی که مشارکت در سازمان‌های براندازی نظام داشته و با نظام معاند هستند، یا کسانی که عقاید انحراف داشته و مسلمات اسلام را نمي‌پذیرد.