به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب : ۳۹۵۰۸

روايتي از برخورداروپایی‌ها با حجاب‌در تابستان

گروه جامعه: رئیس قرارگاه «عمار» گفت: «در یکی از کشورهای اروپایی وقتی همسر یکی از وابستگان سیاسی کشور ما در تابستان حجاب پوشیده بود عده‌ای با پلیس تماس گرفتند و گفتند که این فرد دیوانه شده است. علت آن هم این بود که در تابستان و هوای گرم حجاب به سر داشت.»
روايتي از برخورداروپایی‌ها با حجاب‌در تابستان
به گزارش تسنیم، حجت الاسلام مهدی طائب، در گردهمایی گروه مردمی دانشجویی احیاگران امر به معروف، گفت: درباره یکی از فرایض و واجب‌های الهی می‌خواهم صحبت کنم که باعث برتری امت اسلام از سایر امم شده است. فرایض الهی بین همه امت‌ها مشترک است از جمله نماز، روزه و زکات که از حضرت آدم تا خاتم بوده است. اما امت اسلام برترین امت شناخته شده است زیرا امر به معروف و نهی از منکر در اسلام وجود دارد. البته در سایر ادیان هم امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد اما حیطه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر در اسلام دارد متوجه یک ناحیه و منطقه نیست بلکه برای تمام جهان است. پیامبر فقط برای حجاز یا آسیا برنامه‌ریزی نکرده بود بلکه برای همه دنیا برنامه‌ریزی کرده بود هدف اسلام تمام جهان بوده است. برای پیشبرد این هدف ما یک راه بیشتر نداریم و آن این است که مردم دنیا با ما همراه شوند.

وی در ادامه گفت: بین معروف و ارشاد جاهل تفاوت وجود دارد. زمانی که یک فردی وجوب یک امر را نداند مثلا فردی مسلمان است ولی نمی‌داند که نماز واجب است اگر شما به او این واجب را گوشزد کنید این مورد می‌شود ارشاد جاهل و ارشاد جاهل هم واجب است. ولی زمانی که یک فرد وجوب یک امر را می‌داند ولی به آن عمل نمی‌کند اگر شما به او بگویید به آن عمل کن این می‌شود معروف.

وی افزود: تبلیغ واجب کفایی است مثل دفن میت، بعضی فکر می‌کنند اگر ما طلبه شدیم یک امر مستحب انجام داده‌ایم اما این یک واجب است. ممکن است شما معلم باشید و بر شما واجب باشد احکامی را که دانش‌آموزان بلد نیستند به آنها یاد بدهید. بعضی اعمال در بلاد اسلامی معروف است اما در کشورهای اروپایی منکر، مثلا در یکی از کشورهای اروپایی وقتی همسر یکی از وابستگان سیاسی کشور ما در تابستان حجاب پوشیده بود عده‌ای با پلیس تماس گرفتند و گفتند که این فرد دیوانه شده است. علت آن هم این بود که در تابستان و هوای گرم حجاب به سر داشت. متاسفانه بعضی از افراد فکر می‌کنند امر به معروف و نهی از منکر واجب نیست. اما این کار در کنار نماز و روزه واجب است. ما نباید بگذاریم که گناه برای مردم در جامعه عادت شود. اسلام می‌خواهد جهانی شود. برای این کار مردم باید به احکام تن بدهند.

طائب اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) زمانی که در مکه بود از صفر شروع کرد و تا زمانی که در مکه بود کسی با او نمی‌جنگید و علیه ایشان شمشیر نمی‌کشید. از زمانی که ایشان به مدینه دعوت شد تا در آنجا حکومتی تشکیل دهد جلسه‌ای تشکیل دادند که آن حضرت را در خانه‌شان بکشند. به محض اینکه در مدینه تشکیل حکومت داد جنگ‌ها شروع شد و یک لحظه دشمنان اسلام شمشیر را کنار نگذاشتند.

وی در ادامه گفت: یک بار خود را جای دشمنان اسلام بگذارید. راحترین راه آنها که مدینه فاضله را تبدیل به مدینه فاسده کنند آن است که فساد را در جامعه گسترش دهند بدین وسیله نه کشته‌ای می‌دهند و نه مردم مسلمان از آنها کینه‌ای به دل می‌گیرند. یکی از دلایلی که در صدر اسلام با امیرالمومنین(ع) آن برخورد شد این بود که امیرالمومنین(ع) بسیاری از بستگان کفار را که بعدا مسلمان شدند کشته بودند و دل آنها هیچ وقت با امیرالمومنین صاف نشد.

او در ادامه گفت: کسانی که در خیابان تظاهر به گناه می‌کنند حتما ویروس کنترل شده‌ای است و بدون برنامه‌‌ریزی این تظاهر به گناه در جامعه انجام نمی‌شود. طائب در ادامه به عنوان مثال داستان مغیره استاندار بصره را در زمان خلیفه دوم تعریف کرد و گفت: در زمان خاتمی هم در یکی از استانها جشنی تحت عنوان جشن هنر برگزار شد. یک گروه رقص خانم با لباس چسبان در آنجا بودند که استاندار هم حضور داشت. به نظر من این یک حرکت کنترل شده بود. ویروس هدایت شده می‌آید. پس باید دقت داشت که دشمن اول جامعه را به سویی هدایت می‌کند که به گناهان عمل کنند سپس گناه به صورت آشکار جامعه را فاسد کند. جمهوری اسلامی ایران یک تابلو در دست گرفته که آن را به حکومت امام زمان تحویل دهد. 17 هزار شهید و فشارهای زیادی اقتصادی ما را تسلیم نکرده است. امروز دشمن قصد دارد با ماهواره جامعه ما را فاسد کند.

وی در ادامه گفت: مدیریت جهادی که حضرت آقا هم به آن اشاره کرد در بخش فرهنگی یعنی اینکه تا می‌توانید و در حد استطاعت تلاش کنید. شهید پازوکی گردان خود را 90 کیلومتر به صورت پیاده می‌برد و در پایان می‌گفت، بعد از این یعنی استقامت هر کس می‌تواند برود. وی افزود: عسگراولادی تعریف می‌کرد در سال 43 که پای صحبت‌های امام بودیم آقای عراقی به امام گفت امیدوارم این حرکت شما به نتیجه برسد که کشور آباد شود. امام فرمود این هم خوب است اما من 3 هدف اصلی دارم 1- برچیدن سلطنت، 2 - تاسیس جمهوری اسلامی 3- دادن پرچم جمهوری اسلامی به دست امام زمان. ما یادمان رفت تا اینکه در سال 57 سلطنت برچیده شد و در ادامه جمهوری اسلامی هم با رای مردم تاسیس شد.

طائب خاطرنشان کرد: امام در مورد پاوه فرمود: حصر پاوه باید شکسته شود. در سال‌های بعد بررسی شد اگر پاوه حصرش شکسته نمی‌شد کردستان از ایران جدا می‌شد. در مورد حصر آبادن هم همینطور. اما فرمود اسرائیل باید از بین برود. اما در هدف سوم خود مشخص کرده بود که من قصد دارم پرچم این نهضت را به امام زمان بدهم. اگر اسرائیل از بین نرود هدف سوم محقق نمی‌شود. همانطور که می‌بینیم در سوریه نظام اسرائیل به لرزه درآمده است.

او در پایان گفت: پیامبر زمانی که فرمود الجهاد مسجد از مسلمانان پر می‌شد اما زمانی که امیرالمومنین می‌فرمود الجهاد مردم می‌گفتند علی خسته شدیم. پس دشمن اگر بخواهد اهداف خود را جلو ببرد باید فساد را در جامعه گسترش دهد. کسی که در جامعه امر به معروف می‌کند مانند کسی است که در جبهه‌های جنگ می‌جنگد. این جهاد جهاد احیاء‌ است و افراد را زنده می‌کند.