به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۳۱۱۵۳۳

شکوه زمین از منظر فضا

شکوه زمین از منظر فضا
گروه علمی: "یوساکو مائه‌زاوا"(Yusaku Maezawa) میلیاردر ژاپنی که چندی پیش به همراه "یوزو هیرانو"(Yozo Hirano)، تهیه کننده فیلم و "الکساندر میسورکین"(Alexander Misurkin) فضانورد روسی سوار بر موشک سایوز روسیه به فضا رفته بودند امروز به زمین بازخواهند گشت.
 
به گزارش ایسنا، این میلیاردر ژاپنی در طی اقامت ۱۲ روزه خود در ایستگاه فضایی بین المللی تصاویر زیبایی ثبت و به اشتراک گذاشته است. در آخرین تصویری که این کارآفرین ۴۶ ساله در حساب کاربری خود در اینستاگرام منتشر کرده است تصویری از شهر چیبا ژاپن از منظر ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

او با انتشار تصویر فوق نوشت: زمین واقعا آبی بود. چیبا، منطقه‌ای که من در آن بزرگ شدم نیز به آبی رنگ بود.
چیبا یکی از شهرهای ژاپن و مرکز استان چیبا است. این شهر تقریبا در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز شهر توکیو واقع شده‌ است.

الکساندر میسورکین، فضانورد روسی(مرکز تصویر)، یوساکو مائه‌زاوا میلیاردر ژاپنی(سمت چپ) و یوزو هیرانو(سمت راست) امروز ساعت ۶:۵۰ عصر به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۳:۲۰ صبح دوشنبه به وقت تهران) از ایستگاه فضایی جدا شده و به سمت زمین حرکت می‌کنند و ساعت ۲۲:۱۳ به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۶:۴۳ صبح دوشنبه به وقت تهران) در قزاقستان فرود خواهند آمد.

مائه‌زاوا امیدوار است که پس از این ماموریت، به مکانی دورتر از ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کند. این میلیاردر ژاپنی قرار است سفری به نزدیکی ماه داشته باشد. این سفر با موشک استارشیپ انجام خواهد گرفت. زمان انجام این ماموریت سال ۲۰۲۳ اعلام شده اما این زمان‌بندی قطعی نیست.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها