به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۰:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۳۱۲۴۶۳

آخرین نسخه راهنمای پوشش‌های بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه( زمستان 1400)

گروه کسب و کار: پوشش‌های بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه برای کاهش ریسک‌های اتومبیل در خطرات و حوادث رانندگی وقتی برای خرید یک خودرو اقدام می‌کنید باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که تنها معامله کردن‌ خودرو کافی نیست، بلکه باید برای دریافت انواع بیمه خودرو شامل بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه نیز اقدام کنید.
آخرین نسخه راهنمای پوشش‌های بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه( زمستان 1400)
در حال حاضر دو نوع بیمه خودرو تعریف شده که شامل بیمه بدنه خودرو و بیمه شخص ثالث خودرو است. هر کدام از این بیمه‌ها موارد مشخصی را در یک حادثه رانندگی پوشش می‌دهند، بنابراین اگر مایل به دریافت یک بیمه خودرو کامل هستید باید برای دریافت بیمه شخص ثالث خودرو و بیمه بدنه خودرو اقدام کنید تا خودروی شما به صورت کامل در برابر کلیه حوادث رانندگی و خطرات جانبی دیگر بیمه شود. به علاوه، راننده‌‌ها در زمان فروش خودرو می‌توانند تا سقف ۷۰درصد تخفیف بیمه را برای خود نگه دارند یا آن را به اعضای خانواده خود شامل والدین، همسر یا فرزندان منتقل کنند. این قانون یعنی این که برای خرید خودروی دست دوم به میزان تخفیف بیمه ای که دارد توجه نکنید چون با تمام شدن تاریخ بیمه، شما باید بیمه نامه جدید را بدون تخفیف خریداری کنید،  شما  با اطلاع از پوشش‌های مختلف این دو نوع بیمه خودرو، می‌توانید مناسب‌ترین نوع بیمه را برای خودروی خود انتخاب کنید.

بیمه شخص ثالث چیست و چه مواردی را پوشش می‌دهد؟
همان‌طور که اشاره کردیم از میان انواع بیمه خودرو، دریافت بیمه شخص ثالث به امری اجباری تبدیل شده است. بنابراین پلیس راهنمایی و رانندگی با مشاهده خودرویی که فاقد بیمه شخص ثالث خودرو است علاوه‌بر جریمه نقدی و اعمال نمره منفی، برای توقیف خودرو نیز اقدام خواهد کرد. در چنین شرایطی مالک خودرو علاوه‌بر پرداخت جرایم رانندگی باید هزینه پارکینگ و حتی جریمه دیرکرد پرداخت کند که با توجه به نرخ بیمه شخص ثالث و تعداد روزهای دیرکرد مشخص خواهد شد و در نتیجه برای هر خودرو متفاوت خواهد بود.
در مورد پوشش‌های بیمه شخص ثالث، باید ابتدا مشخص کنیم که از نگاه شرکت بیمه مرکزی ایران، شخص ثالث چگونه تعریف می‌شود. بیمه شخص ثالث، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است.در بیمه شخص ثالث، مالك وسيله نقليه شخص اول به شمار مي آيد(كه در اكثر بيمه‌نامه‌ها تحت عنوان بيمه‌گزار شناخته مي شود)، شخص ثاني شركت بيمه است كه متعهد به جبران هزينه‌ها طبق قرارداد است (كه در بيمه نامه با عنوان بيمه‌گر درج مي شود) و در نهايت شخص ثالث فرد زيان ديده در حوادث رانندگي است (كه منظور غير از راننده مقصر است). تمامي اشخاصي كه در يك حادثه تصادف، زيان مالي و جاني مي بينند، تحت پوشش بيمه شخص ثالث قرار گرفته و اين بيمه هزينه‌هاي مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران مي كند. در اين گونه اتفاقات، راننده مقصر هم مي تواند از مزاياي بيمه حوادث راننده كه شاخه اي جديد از بيمه شخص ثالث به شمار مي آيد استفاده كند.
شما می‌توانید برای استعلام یا خرید آنلاین بیمه شخص ثالث به لینک زیر مراجعه نمایید:
https://bimeh.com/thirdparty
 
بیمه بدنه خودرو چیست و چه مواردی را پوشش می‌دهد؟
بیمه بدنه خودرو همان‌طور که از نامش مشخص است، یکی از انواع بیمه خودرو است که برای جبران خسارات وارده به بدنه خودرو در یک حادثه رانندگی دریافت می‌شود. با توجه به اینکه در بیمه شخص ثالث خودرو تنها خسارات مالی وارده به شخص ثالث پرداخت خواهد شد، اگر راننده خاطی مایل به دریافت خسارات مالی وارده به بدنه خودرو خود باشد باید برای دریافت بیمه بدنه اقدام کند.پوشش‌های بیمه بدنه به دو دسته اصلی و فرعی (تبعی) یا اضافی تقسیم می‌شوند.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل موارد زیر هستند:

•    سرقت کلی

 

دزدیدن درجای ماشین یا قطعات آن با بیمه بدنه جبران می‌شود.
•    خساراتی که حین نجات و انتقال خودرو به آن وارد می‌شود
•    رخ دادن حادثه برای اتومبیل
•    خساراتی که با رخ دادن حوادث آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه (آصا) به وسیله‌‌نقلیه بیمه‌شده و یا وسایل یدکی همراه آن‌ها وارد می‌شود.
•    خسارت‌های وارده به لاستیک و چرخ‌های اتومبیل بیمه شده. بیمه‌گر تعهد به پرداخت خسارت باتری خودرو و لاستیک‌ها تا مبلغی معادل ۵۰ درصد مبلغ نوی آن‌ها می‌دهد.

پوشش‌های الحاقی بیمه بدنه اتومبیل
خطرات زیر تحت پوشش اصلی بیمه بدنه ماشین نیستند؛ ولی بیمه گزاران با پرداخت مبلغ اضافی حق‌بیمه‌ از پوشش‌های اضافی (خطرات فرعی) این بیمه‌نامه بهره‌مند می‌شوند:
•    دزدی در جای لوازم خودرو از قبیل رادیو پخش ، رینگ ، لاستیک ، آینه‌ها و سایر لوازم خودرو
•    شکستن شیشه به علتی غیر از خطرات اصلی
•    غرامت عدم استفاده از خودرو درهنگام تعمیرات
•    حوادث طبیعی شامل سیل، زلزله، آتشفشان
•    حوادث ناشی از پاشیدن مواد شیمیایی نظیر اسید و رنگ.
با توجه به گران بودن خودرو و قطعات یدکی از یک طرف و اجتناب ناپذیر بودن حوادث رانندگی، اهمیت بیمه‌نامه بدنه خودرو به شدت پررنگ می‌شود. به همین دلیل کارشناسان بیمه ،  خرید بیمه بدنه را به همه دارندگان خودرو مخصوصا دارندگان خودروهای نامتعارف و خودروی لوکس توصیه می‌کنند


خرید بیمه بدنه برای همه خودروهای لوکس الزامی است.
 
 الحاقیه بیمه خودرو چیست؟
الحاقی بیمه خودرو همان‌طور که از نامش مشخص است مکملی خواهد بود که در تکمیل بیمه‌های اصلی خودرو در نظر گرفته می‌شود. بنابراین اگر مالکان خودرو علاوه‌بر بیمه اصلی دریافتی، نیازمند افزایش پوشش‌های بیمه خودرو باشند می‌توانند برای صدور الحاقی خودرو اقدام کنند. اما صدور الحاقیه بیمه خودرو دلایل دیگری دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.
-    افزایش یا کاهش حق بیمه خودرو
-    افزایش یا کاهش ریسک موضوع بیمه خودرو
-    تغییر محل بیمه شده
-    تغییر در هر یک از موارد بیمه خودرو
-    تغییر مدت اعتبار یا تغییر در زمان شروع و پایان بیمه خودرو
-    ابطال یا فسخ قرارداد بیمه خودرو
-    تغییر در ذینفعان موضوع بیمه خودرو
-    تصحیح اشتباهات شرکت بیمه‌گر در درج اطلاعات بیمه‌گزار در بیمه خودرو
اما به این موضوع توجه داشته باشید که منظور از الحاقیه بیمه خودرو در این بخش متفاوت از پوشش‌های الحاقی بیمه بدنه خودرو و بیمه شخص ثالث خودرو است. در مورد پوشش‌های الحاقی بیمه بدنه خودرو همان‌طور که اشاره کردیم بیمه‌گزار بنا به صلاحدید خود موارد پوشش اضافی را به پوشش اصلی بیمه بدنه خودروی خود اضافه خواهد کرد. اما در رابطه با الحاقیه بیمه خودرو شرایط متفاوت خواهد بود و همان‌طور که در فوق به آن اشاره کردیم الحاقیه بیمه خودرو شامل موارد ذکر شده خواهد بود که بیشتر ماهیت اصلاح و افزایش یا کاهش پوشش‌ها و حق بیمه را دارد.


شما می‌توانید میزان پوشش بیمه بدنه را با  الحاقیه بیمه افزایش دهید.

چطور برای خرید آنلاین انواع بیمه خودرو اقدام کنیم؟
بیمه خودرو یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید برای پوشش خسارات وارده ناشی از حوادث رانندگی برای دریافت آن اقدام کنید. همان‌طور که اشاره کردیم درحال‌حاضر دو نوع بیمه خودرو معرفی شده که شامل بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه است. برای اینکه بتوانید بهترین نوع بیمه خودرو را دریافت کنید، باید ابتدا برای دریافت مشاوره کارشناسی و تخصصی اقدام و سپس هزینه انواع بیمه خودرو را استعلام کنید. شرکت کارگزاری آنلاین بیمه دات کام شرایطی را فراهم کرده تا بتوانید به صورت کاملاً رایگان از مشاوره تخصصی کارشناسان خبره این مجموعه استفاده کرده و در نتیجه به ‌صورت آنلاین برای استعلام انواع بیمه خودرو، بررسی خدمات شرکت‌های بیمه‌گر و خرید آنلاین بیمه خودرو اقدام و در نهایت نیز بیمه‌نامه را به صورت رایگان درب منزل دریافت کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به جای صرف هزینه و وقت برای بررسی تک‌تک شرکت‌های بیمه‌گر و مراجعه حضوری به آن‌ها، از خدمات آنلاین https://bimeh.com/   برای استعلام، بررسی و خرید انواع بیمه خودرو شامل بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث استفاده کنید.
راه‌های ارتباطی با کارشناسان بیمه دات کام:
نشانی :تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶
کد پستی ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰
شماره‌های تماس :  ۰۲۱-۴۳۷۲
پست الکترونیکی:              info@bimeh.com
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها