به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۱:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۳۱۳۲۸۱

مهدی طارمی بهترین لژیونر سال آسیا شد

گروه ورزشی: مجموع نظرسنجی‌های هفتگی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مهدی طارمی را بهترین لژیونرِ آسیا معرفی کرد.
مهدی طارمی بهترین لژیونر سال آسیا شد
نهاد ناظر بر فوتبال آسیا می‌گوید این بازیکن ۲۹ ساله ایرانی که در سال گذشته ۲۷ گل به تیم‌های مطرح اروپایی زده، یکی از بهترین بازیکنان آسیا محسوب می‌شود. «اِی‌اِف‌سی» می‌نویسد در صورت راهیابی ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ که محتمل است، مهدی طارمی می‌تواند به نقطه اوج دوران حرفه‌ای فوتبال خود که این نهاد آن را تا این‌جا «فوق‌العاده» ارزیابی کرده، برسد. سردار آزمون، دیگر لژیونر ایرانی که در لیگ برتر روسیه بازی می‌کند، در این نظرسنجی در رده هشتم قرار گرفته است.

حضور در پورتو برای مهاجم تیم‌ملی ایران زمینه‌ساز پیشرفتی مهم در دوران فوتبالش بود و او حالا بازیکنی شناخته‌شده در فوتبال اروپا محسوب می‌شود. طارمی که کمی دیر راهی قاره سبز شد در همین مدت کوتاه به‌خوبی توانسته توجهات را به‌سمت خود جلب کند. سال 2021 برای طارمی شروعی عالی و پایانی نه‌چندان خوب داشت. او درحالی سال جدید را آغاز کرد که برخلاف اوایل فصل، اعتماد سرجیو کونسیسائو را به‌دست آورده و به یکی از نفرات ثابت پورتو بدل شده بود. طارمی در دومین بازی خود در این سال 2 گل زد و یک پاس‌گل داد تا یکی از ستاره‌های زمین لقب بگیرد. درنهایت او در لیگ پرتغال طی سال 2021 موفق شد 19 گل بزند و 17 پاس گل ارسال کند تا نمایشی فوق‌العاده برای تیمش داشته باشد.
او در این سال 3 گل و یک پاس گل هم در لیگ قهرمانان داشت که همگی برابر تیم‌های بزرگ و مدعی حاصل شد. یوونتوس و چلسی در فصل گذشته و لیورپول در فصل جاری تیم‌هایی بودند که دروازه خود را توسط این ایرانی گلزن باز شده دیدند. در جام حذفی نیز طارمی آمار سه گل و 2 پاس‌گل را به ثبت رساند تا 2021 یکی از بهترین سال‌های فوتبالی او باشد. در ترکیب تیم‌ملی ایران هم این مهاجم مهارنشدنی با 4 گل و 5 پاس گل زوجی عالی را در این سال با آزمون تشکیل داد. البته طارمی در اواخر سال‌جاری میلادی دچار بحران گلزنی شده و نتوانسته روزهای خوبش در ماه‌های ابتدایی سال را تکرار کند. پورتو در آخرین بازی خود در سال 2021 فرداشب در خانه میزبان بنفیکا رده سومی است و این آخرین فرصت طارمی در این سال برای شکستن طلسم گلزنی‌هایش خواهد بود.
برچسب ها: مهدی طارمی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها