به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۷:۴۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۱ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۳۱۶۲۳
مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال:

کاهش باروری ازخط قرمز هم عبور کرد

گروه جامعه: مدیرکل دفتر آمار واطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور از کاهش نرخ باروری ایران و عبور آن از خط قرمز‌های استاندارد خبر داد.
کاهش باروری ازخط قرمز هم عبور کرد
محزون گفت: شاخص نرخ باروری دردهه‌ 60 به طور متوسط 5/6 فرزند بود و از آن زمان به بعد بحث سیاست‌های کنترل جمعیت مطرح شد و دربرنامه اول توسعه راهکارهایی را برای کنترل و کاهش نرخ باروری برنامه‌ریزی کردند تا جایی که نرخ باروری در سال 1390 به چهار فرزند کاهش پیدا کند. وی ادامه داد: این در حالی بود که درابتدای دهه 70 ما به کاهش نرخ باروری برنامه‌ریزی شده سال 90 یعنی ما به میزان باروری چهارفرزند دست پیدا کردیم.

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال افزود: درحال حاضر نرخ باروری در ایران به 1/74 رسیده یعنی 1 تولد و 74 صدم درصد احتمال مرگ و میر است. در گزارش‌های سازمان ملل که چشم‌انداز جمیعت جهان است و هر دوسال یکبار منتشرمی‌شود پیش‌بینی شده جمیعت ایران رادرسالهای 2035 تا 2045 با 5/84 میلیون نفر متوقف خواهد شد و بعد از آن رشد منفی جمعیتی شروع خواهد شد. وی گفت: ازالان باید برای پیری جمعیتی که در آینده با آن رو به رو خواهیم شد مسئولین ذیربط باید چاره‌اندیشی کنند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران