به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۳۱۷۱۵۵

قیمت خودرو دوباره گران می‌شود؟

قیمت خودرو دوباره گران می‌شود؟
گروه اقتصادی: امروز در حالی بازار خودرو تا لحظه تنظیم این خبر، ثبات قیمت را تجربه می‌کند که روز گذشته انواع خودرو‌ها افزایش یک تا دو میلیونی را شاهد بودند. این افزایش که روز شنبه در بازار خودرو مشاهده شد، نسبت به هفته گذشته رخ داد؛ به طوری که پژو ۲۰۷ دنده‌ای سقف شیشه‌ای از ۳۶۴ میلیون تومان به ۳۶۷ میلیون تومان رسید؛ اما سوال اصلی این است که آیا قیمت خودرو باز هم افزایش خواهد یافت یا خریداران منتظر ارزانی خودرو بمانند؟

دعوت نامه خودرو‌ها صادر نمی‌شود
یک کارشناس صنعت خودرو  گفت: قیمت انواع خودرو هفته گذشته ریزش را تجربه کرد.حامد طلاجوران با بیان اینکه از پنجشنبه تاکنون قیمت انواع خودرو رو به افزایش است، ادامه داد: دلیل این گرانی، نوسانات قیمت دلار است. از طرفی ایران خودرو فعلا دعوت نامه‌های جدید را صادر نکرده است و همین موضوع، باعث شده خودرو صفر در بازار موجود نباشد.

ترفند خودروسازان برای خالی کردن پارکینگ‌ها
این کارشناس صنعت خودرو گفت: ایران خودرو بخشنامه‌ای صادر کرده مبنی بر اینکه می‌خواهد خودرو‌ها را بدون پلاک تحویل نمایندگی‌ها بدهد. این در حالی است که پیش از این، هیچ خودرویی بدون پلاک تحویل نمایندگی‌ها نمی‌شد.طلاجوران افزود: این اقدام ایران خودرو به دلیل اتهام احتکاری است که پیش از این در مورد این خودروسازی مطرح بود و بنابراین این روند را در پیش گرفته تا پارکینگ‌های خود را خالی از خودرو کند.

آیا بخشنامه جدید ایران خودرو، قیمت را کاهشی می‌کند؟
این فعال بازار خودرو با بیان اینکه بخشنامه جدید ایران خودرو، تاثیری بر قیمت‌ها در بازار ندارد، به اقتصاد ۲۴ گفت: ایران خودرو می‌خواهد پارکینگ هایش را به دلیل اتهام احتکار، خالی کند؛ در حالی که تحویل خودرو بدون پلاک به نمایندگی ها، تنها مصیبت نمایندگی‌ها را بیشتر می‌کند.طلاجوران در توضیح این موضوع گفت: فرایند احراز سکونت، تحویل مدارک و سپس تحویل خودرو بدون پلاک به نمایندگی موجب می‌شود حداقل خودرو‌ها ۱۵ تا ۲۰ روز در نمایندگی بماند تا تحویل مشتری شود، زیرا نمایندگی‌ها حق تحویل خودرو بدون پلاک به مشتریان را ندارند.

خودرو ارزان می‌شود؟
این کارشناس صنعت خودرو گفت: اگر خودرو‌ها بدون پلاک تحویل نمایندگی‌ها شود هم قیمت را کاهشی نمی‌کند، زیرا در بازار اتفاقی نمی‌افتد.به گفته طلاجوران، تنها زمانی قیمت خودرو کاهشی می‌شود که خودرو‌ها به بازار عرضه شود نه اینکه در پارکینگ خودروسازان یا نمایندگی‌ها خاک بخورد. این در حالی است که فعلا خودرو در بازار زیاد نیست.

مدل ۱۴۰۱ خودرو در شرف ورود به بازار
این فعال بازار خودرو افزود: با بالا رفتن و ثابت ماندن قیمت دلار قیمت انواع خودرو رو به گرانی می‌رود.
طلاجوران در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه قیمت خودرو در هفته‌های آینده ارزان می‌شود یا گران، گفت: مشکل اصلی در بازار خودرو، این است که خودروسازان دعوت نامه‌های جدید را صادر نکرده اند. احتمال افزایش عرضه تا ۲۰ تا ۲۵ بهمن وجود دارد، زیرا خودروسازان مجبورند شاسی‌های ۱۴۰۰ را تحویل مشتریان بدهند تا بتوانند شاسی‌های جدید بدهند و پلاک سال ۱۴۰۱ روی خودرو‌ها بزنند.

شوک قیمتی در بازار خودرو؟
این فعال بازار خودرو در مورد پیش بینی بازار گفت: قیمت خودرو در این روز‌ها درجا می‌زند؛ یعنی یکی، دو میلیون گران می‌شود و دوباره به همان میزان کاهش می‌یابد؛ بنابراین چند وقتی است شاهد شوک قیمتی در این بازار نیستیم.طلاجوران در مورد قیمت انواع خودرو در بازار گفت: پژو ۲۰۷ دنده‌ای سقف شیشه‌ای در هفته گذشته تا ۳۸۵ میلیون تومان رفت، ولی دوباره در مرز قیمتی ۳۶۴ میلیون تومان ایستاد و امروز ۳۶۷ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

دنا پلاس اتومات در بازار چند؟
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: دنا پلاس اتومات هم تا ۵۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشت. این خودرو روز چهارشنبه هفته گذشته ۴۹۱ میلیون تومان قیمت خودرو و امروز ۴۹۵ میلیون تومان اعلام می‌شود.
طلاجوران ادامه داد: البته خودرو‌های پرتقاضایی همچون پارس سال نیز همان قیمت قبل است، چون در بازار نیست. این خودرو در حال حاضر ۲۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. سمند ال ایکس نیز در حال حاضر ۲۶۸ میلیون تومان قیمت خورده است. قیمت انواع خودرو از پنج شنبه تاکنون حداقل دو، سه میلیون تومان افزایش داشته است.
مرجع : اقتصاد 24
برچسب ها: قیمت خودرو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها