به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۶:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۲ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۳۲۰۷۳۹

انقلاب بزرگ تابستانی در انتظار بارسلونا

گروه ورزشی: تابستان شلوغی در انتظار بارسلونا بوده و این تیم به دنبال برنامه ریزی برای تقویت ترکیب خود است.
انقلاب بزرگ تابستانی در انتظار بارسلونا
پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات زمستانی شلوغی که بیشترین خریدهای تاریخ بارسا در ژانویه را به‌همراه داشت (آلوز، فران تورس، آداما ترائوره و اوبامیانگ)، این باشگاه در حال برنامه‌ریزی برای فصل آینده است.
در واقع آنها ماه‌هاست در حال انجام این کار هستند، هرچند مجبور شدند در ماه ژانویه نیز برای بهبود شرایط تیم‌شان اقدام کنند. شرایط اقتصادی با امضای قرارداد با اسپاتیفای به‌عنوان حامی مالی بهبود پیدا خواهد کرد اما محدودیت پرداخت دستمزد اعمال شده از سوی لالیگا هم‌چنان سخت‌گیرانه است و بارسا باید با آن سازگار شود که تمام تمرکز آنها را روی جذب بازیکن بزرگ شماره 9 مانند ارلینگ هالند خواهد گذاشت.


 
بندهای مشخص و هزینه بالای این انتقال (حدود 75 میلیون یورو) به علاوه کمیسیونی که خوان لاپورتا باید پرداخت کند به این معناست که بارسا در موضعی نیست که بتواند بازیکنان درخشان دیگری را در سایر پست‌هایی که نیاز به تقویت دارد، مانند دو وینگر و مدافع میانی، به‌خدمت بگیرد.
 
حضور پررنگ ژاوی
به همین دلیل است که مدیریت ورزشی با حضور متئو آلِمانی، ژاوی هرناندز و یوردی کرویف دست در دست هم اولویت‌های این باشگاه را تعیین می‌کنند. این در حالی است که این مربی حتی مکالماتی را با بازیکنان هم انجام می‌دهد و این کاری است که در خریدهای زمستانی نیز انجام داد تا بازیکنان را متقاعد کند به بارسلونا ملحق شوند.

 
مهاجم نوک
هالند یکی از گزینه‌های مدنظر منچسترسیتی و پی‌اس‌جی، در صورت جدایی امباپه، است. این بازیکن 21 ساله سه هفته پس از این که ادعا کرد بروسیا دورتموند از او خواسته که هرچه زودتر اعلام کند که آیا در این تابستان از این باشگاه آلمانی جدا خواهد شد یا خیر، هنوز صحبت دیگری انجام نداده است.
بارسا در نظر دارد که این بازیکن نروژی را به‌عنوان رهبر خط حمله‌اش در چند فصل پیش رو به‌خدمت بگیرد و خوان لاپورتا مذاکراتش را با مینو رایولا آغاز کرده است.
رئیس باشگاه بارسلونا در ماه ژانویه و سه هفته پس از ملاقات با مدیربرنامه هالند گفت که هر اتفاقی ممکن است. رایولا به خوبی می‌داند که هالند در بارسلونا برخلاف رئال مادرید به ستاره اصلی تیم تبدیل خواهد شد.
هدف اصلی رئال مادرید جذب امباپه است که قراردادش با پاری‌سن‌ژرمن به پایان می‌رسد و روزنامه اکیپ روز گذشته خبر داد که همین باعث شده پی‌اس‌جی به فکر تقویت خط حمله خود با جذب هالند باشد.
 


این روزنامه هم‌چنین یادآوری کرد که رایولا و لئوناردو، مدیر ورزشی پاری‌سن‌ژرمن، تابستان گذشته یعنی زمانی که مادرید پیشنهادی قوی برای امباپه ارائه کرد، با هم در تماس بودند؛ هرچند در نهایت موفقیت آمیز نبود.
منچسترسیتی رقیب بزرگ دیگر بارسا برای جذب هالند است که پدرش آلف پس از بازی در این باشگاه از سال 2000 تا 2003 بازنشسته شد. این انتقال برای ارلینگ هالند می‌تواند بی سر و صداتر و استراتژیک‌تر از حضور در بارسلونا یا رئال مادرید باشد.
اگرچه بارسلونا در حال حاضر دنی آلوز را در اختیار دارد اما دفاع راست یکی دیگر از اولویت‌های فصل بعدی است. سزار آسپلیکوئتا (32 ساله) کسی است که به بهترین شکل با مشخصات مورد نظر تیم مطابقت دارد و بارسا قبلاً حرکات بسیار جدی انجام داده است که موقعیت ممتازی را برای جذب کاپیتان چلسی و ملی‌پوش اسپانیایی به آن‌ها می‌دهد.  توانایی بازی کردن در کناره‌ها و حضور در دفاع مرکزی تمام فاکتورهای است که باعث شده ژاوی به جذب این بازیکن علاقمند باشد. البته آسپلیکوئتا می‌خواهد قبل از هر تصمیمی وضعیت خود را با چلسی مشخص کند.
گزینه جوان‌تر (24 ساله) نصیر مزروعی، مدافع راست آژاکس است که بارسا از نزدیک او را دنبال می کند. او پیش از این در جریان مذاکرات بارسا برای جذب ارلینگ هالند توسط مینو رایولا به این باشگاه پیشنهاد شده است. هم‌چنین بر اساس گزارش‌ها فقط پنج درصد این احتمال وجود دارد که مزروعی بعد از پایان قراردادش با آژاکس در 30 ژوئن به کار در این تیم ادامه دهد.
بارسلونا به جذب رایگان آندریاس کریستنسن نیز فکر می‌کند که البته کار دشواری محسوب می‌شود. هم‌چنین بارسا روی جدایی ساموئل اومتیتی حساب باز کرده در حالی که مشخص نیست کلمنت لنگه و اسکار مینگزا به کار خود با این تیم ادامه دهند.


 
در شرایط فعلی بارسلونا فقط جرارد پیکه را در اختیار داشته، باید با رونالد آرائوخو برای تمدید قرارداد به توافق برسد و البته اریک گارسیای جوان نیز در رختکن بارسلونا حضور دارد. به همین دلیل است جذب یک مدافع میانی بیشتر برای ژاوی ضروری بوده و او چندین نام در ذهن دارد. بارسلونا برای رفع این نیاز خود سری به لندن زده و شرایط دو مدافع آزد چلسی در پایان فصل یعنی آنتونی رودیگر و آندریاس کریستنسن را زیر نظر گرفته است.
شرایط برای جذب مدافع دانمارکی راحت‌تر است، اما این بازیکن دستمزد بالایی برای انتقال به بارسلونا درخواست کرده و ژاوی تصور می‌کند کیفیت آندریاس کریستنسن خیلی از مدافعان فعلی بارسلونا بالاتر نیست. هم‌چنین بایرن مونیخ نیز که در تابستان سال گذشته داوید آلابا را به رئال مادرید و امسال نیکلاس سوله را رایگان به دورتموند واگذار کرده، به دنبال جذب یک مدافع میانی جدید بوده و خواهان توافق با آندریاس کریستنسن در ماه‌های پیش رو است
 


تقویت سمت چپ؛ گایا بهترین گزینه، نیکلاس تاگلیافیکو در انتظار و البته مارکوس آلونسو
پست دفاع چپ و یوردی آلبا 32 ساله نیاز به یک گزینه جانشین دارد و بارسلونا در این منطقه نیز نه به اندازه ارلینگ هالند، اما نیاز به سرمایه گذاری دارد و خوزه لوئیس گایا گزینه مورد علاقه کادر فنی باشگاه است. کاپیتان 26 ساله والنسیا هنوز قرارداد خود را تمدید نکرده و در تابستان سال 2023 بازیکن آزاد خواهد شد. بدین‌ترتیب والنسیا نمی‌تواند مبلغ هنگفتی را در فصل تابستان برای فروش او درخواست کند.
 
 اسامی دیگری مانند نیکلاس تاگلیافیکو 29 ساله نیز وجود دارد که آژاکس در ژانویه علی‌رغم تلاش بارسلونا اجازه جدایی او را صادر نکرد. مارکوس آلونسو 31 ساله نیز می‌تواند دیگر گزینه بارسلونا لقب گرفته و بعد از 6 سال با ترک لندن، لباس بلوگرانا را در فصل تابستان پیش رو به تن کند. الخاندرو گریمالدو، چهارمین مدافع چپ لیست بارسلونا نام دارد که یک سال و نیم دیگر با بنفیکا قرار داشته و علاقه زیادی به بازگشت به نوکمپ دارد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها