به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۰:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۳۲۰۹۶۷

خبر 250 میلیاردتومانی از رییس سازمان خصوصی سازی

گروه ورزشی: رئیس سازمان خصوصی‌سازی ابراز امیدواری کرد در 6 ماه آینده سهام دو باشگاه سرخابی واگذار شود.
خبر 250 میلیاردتومانی از رییس سازمان خصوصی سازی
در حاشیه نشست هیات واگذاری سرخابی‌های پایتخت وزرای اقتصاد، دادگستری و ورزش و جوانان با موضوع خصوصی‌سازی سرخابی‌ها، حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی توضیحاتی را درباره روند کار و چگونگی خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس در جمع اصحاب رسانه ارائه کرد.
قربان‌زاده در بخش اولیه صحبت‌هایش گفت: در مورد این باشگاه‌ها، رویکرد اصلی هیات واگذاری اولاً شفافیت عملکردی این دو باشگاه است که بعد از درج نماد در بازار فرابورس که همه اطلاعات این باشگاه‌ها درباره تعهدات و قراردادهایشان منتشر می‌شود و طبیعتاً حسابرسی بهتری انجام می‌شود؛ دوماً این‌که مردم مشارکت می‌کنند و مشارکت مردم قاعدتا این اتفاق را تقویت می‌کند که این دو باشگاه با بررسی دقیق‌تری عملکرد مدیرعامل و هیات‌مدیره را مورد ارزیابی قرار دهند.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: نکته سوم استقلال مالی این دو باشگاه است، در بیزینس پلن و طرح مالی ارائه شده به سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس برای کپی‌رایت تلویزیونی و درآمدهای مستمر این دو باشگاه با توافقی میان صداوسیما، دو باشگاه و وزارت ورزش و جوانان انشالله انجام می‌شود.
وی افزود: در جلسه امروز آقای سجادی هم حضور داشتند و صحبت‌هایشان را مطرح کردند که تلاش می‌کنند با توسعه فرهنگ واگذاری این دو باشگاه، هم مردم مشارکت کنند و هم مقرر شد که در جلسه بعدی هیات واگذاری یک گزارشی را سازمان خصوصی‌سازی ارائه بدهد مبنی بر این‌که 5 درصد از سهام دو باشگاه به هواداران این دو باشگاه با تایید هیات‌مدیره و 5 درصد هم به همه سرمربیان و بازیکنان ادوار دو باشگاه واگذار شود.
 

 
قربان‌زاده درباره نحوه واگذاری گفت: 10 درصد که گفتم مردم در افزایش سرمایه مشارکت می‌کنند و سهامدار می‌شوند، 5 درصد به هواداران به این ترتیب علاوه بر آن 10 درصد و 5 درصد هم به پیشکسوتان و بازیکنان و مربیانی که قرارداد مکتوب با این دو باشگاه دارند؛ بلوک‌های مدیریتی هم مثل شرکت‌های تعاونی و بزرگ می‌توانند در آینده در تغییر ترکیب سهامداری مذاکره کنند و در مزایده نهایی شرکت کنند.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره بدهی‌های دو باشگاه گفت: صورت‌های مالی این دو باشگاه شفاف و حسابرسی شده و در مجامع تصویب شده، مشخص است که این دو باشگاه چه میزان بدهی دارند و در آینده و آن بیزینس پلن 1401 و درآمدزایی‌شان در سال آینده که بالغ بر 250 میلیارد تومان برای هر کدام از باشگاه‌ها درآمد پیش‌بینی شده، این‌ها همه مورد بررسی قرار گرفته است. طبیعتا مشکل اصلی تیم‌ها مشکل مالیاتی است که اصل، جرایم و نوع مالیاتی که دارند محل صحبت و بحث است.
قربان‌زاده درباره بدهی مالیاتی دو تیم توضیح داد: در مورد ماده 251 مکرر الان پرونده مالیاتی این دو باشگاه در حال بررسی است و امکان کاهش بدهی مالیاتی‌شان وجود دارد و این کمک می‌کند به کاهش زیان این دو باشگاه. امیدواریم با این مسیر بورسی شدن این دو باشگاه و مشارکت مردم و پولی که در قالب افزایش سرمایه از محل صرف سهام به خود باشگاه‌ها وارد می‌شود، این پول به خزانه دولت نمی‌رود، پول در اختیار باشگاه‌ها به عنوان اندوخته قرار می‌گیرد که می‌تواند مشکلات را برطرف کند.
او در پاسخ به این‌که در 6 ماه آینده این کار حل و فصل می‌شود، پاسخ داد: صددرصد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها