به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۰۹:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۳۲۶۰۴۷

آنها دوست ندارند استقلال و پرسپولیس واگذار شوند!

گروه ورزشی: انتشار نامه‌ای با امضای دو مدیرعامل آخرین تلاش بدنه مدیریتی سابق دو باشگاه علیه واگذاری‌ است.
آنها دوست ندارند استقلال و پرسپولیس واگذار شوند!
روز گذشته نامه‌ی از سوی کاظم اولیایی و مهدی رسول‌پناه مدیران‌عامل سابق سرخابی‌های پایتخت خطاب به رئیس‌جمهور در یک روزنامه‌ی سیاسی منتشر شد و موضوع آن‌هم مخالفت با شیوه‌ی واگذاری دو باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران بود.
در شرایطی که انتظار می‌رفت با توجه به طلسم‌شکنی انجام شده و رخداد ویژه آغاز پروسه‌ی خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، همراهی و حمایت بیشتری از سوی مدیران سابق انجام شود، اما نامه‌‌نگاری انجام شده با موضوعیت «نقض قانون و تشریفات اساسی مغایر با سند تحول دولت مردمی» در نوع خود بسیار عجیب به نظر می‌رسید.
اما همان‌طور که پیش‌بینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی نسبت به این نامه اقدام به یک گفتگو و واکنش کارشناسی کرد و با تاکید بر کلیدواژه‌های قبلی، تلاشی که درباره‌ی تغییر شکل مدیریت در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام شده را دوباره مطرح کرد.
قربان‌زاده در این‌باره گفت: بخش عمده‌ای از کاری که انجام‌شده امروز به ثمر نشست البته یک برنامه بزرگ‌تری وجود دارد که تا شهریور 1401 باید اجرا شود؛ این قطار حرکتش را آغاز کرده و به ایستگاه اول رسیده است که مشارکت مردم در افزایش سرمایه این دو باشگاه است. در گام‌های بعدی تغییر مدیریت و به تبع آن تغییر ترکیب سهامداران تا شهریورماه 1401 است.
نکته اینجاست که سازمان خصوصی‌سازی از ابتدا نگرانی‌ها درباره‌ی موضوع واگذاری را محترم شمرده اما توضیحات خود را در این‌باره دارد و مسئله‌ی اصلی علاوه بر جذب سرمایه، موضوع مهم شفافیت است. چیزی که امروز نیز قربان‌زاده در گفتگوی تلویزیونی‌اش روی آن تاکید کرد، چیزی که درباره‌ی آن حسین قربان‌زاده می‌گوید: ما یک راه بیشتر نداشتیم؛ اتفاقاتی که افتاده است ما را فقط در مقابل یک مسیر قرار می‌داد که باید آن را با سرعت طی می‌کردیم به دلیل اینکه تمام آنچه در سالیان گذشته اتفاق افتاده بود محصول کتمان وقایع بود و اول از همه باید شفافیت کاملی در مورد این 2 باشگاه اتفاق می‌افتاد. تمام صورت‌های مالی، قراردادها و رویدادهای عمده این 2 باشگاه در سایت کدال بورس منتشر شد و مردم و هواداران آن را ملاحظه کردند.
رییس سازمان خصوصی‌سازی در واکنش به نکات مندرج در نامه و‌ مسیر واگذاری می‌گوید: تا شهریور 1401 یک برنامه مشخص داریم که از فروردین تا شهریورماه به تکمیل سهامداری می‌رسد. درمان این 2 باشگاه در کاری است که امروز اتفاق افتاده؛ امکان ندارد که مدیرعامل به سبک و سیاق قدیم مدیریت کرده و قرارداد ببندد. نکته دیگر این است که این 2 باشگاه در این مسیر باید به یک استاندارد حسابداری و حسابرسی می‌رسیدند و در گذشته اصلاً وقایع مالی ثبت نشده است.
بنابرآنچه که قربان‌زاده می‌گوید، بعید است که درخواست اولیایی و رسول‌پناه که در نامه‌ی خواستار توقف فرآیند خصوصی‌سازی شده‌اند، این اتفاق رخ بدهد و مسیر ریل‌گذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به سمت واگذاری سهام کاملاً مشخص است.
جالب است بدانید که هر دو باشگاه، حساب زیادی روی مبلغی که از راه فروش عرضه‌ی اولیه سهام خود در فرابورس دارند، کرده و امیدوارند بخشی از مشکلات همیشگی آن‌ها با این افزایش سرمایه حل بشود؛ به همین جهت هم بوده که مدیران فعلی هر دو باشگاه در دوره‌ی خصوصی‌سازی همواره کنار قربان‌زاده ایستاده‌اند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها