به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۰۸:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ ساعت ۲۲:۳۲
کد مطلب : ۳۲۷۵۷۸
کشتار، تجاوز به زنان و دختران، قطع آب و برق و....

روسیه «جرایم جنگی عظیم» در ماریوپل مرتکب شده است

گروه بین‌الملل: بندر ماریوپل در جنوب اوکراین و حاشیه دریای آزوف در هفته‌های اخیر هدف گلوله‌باران سنگین و بمباران هوايی ارتش اشغالگر روسیه بوده است.
روسیه «جرایم جنگی عظیم» در ماریوپل مرتکب شده است
همزمان با رد ضرب‌الاجل روسیه برای تسلیم شدن شهر ماریوپل از سوی دولت اوکراین، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه اول فروردین روسیه را به ارتکاب «جرایم جنگی عظیم» در این شهر متهم کرد.
جوزپ بورل قبل از شروع جلسه وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در شهر بروکسل گفت: «آنچه اکنون در ماریوپل روی می‌دهد جنایت جنگی عظیم است که تمام شهر را ویران کرده و تعداد زیادی از مردم بر اثر بمباران و توپ‌باران کشته می‌شوند». شهر ماریوپل در جنوب اوکراین و حاشیه دریای آزوف در هفته‌های اخیر هدف گلوله‌باران سنگین و بمباران هوايی روسیه بوده است. روز یکشنبه نیز یک مدرسه که حدود ۴۰۰ نفر از مردم در آن پناه گرفته بودند بر اثر حملات روسیه ویران شد و جسد صدها نفر زیر آوار ماند.روز ۲۶ اسفند نیز ساختمان تئاتر شهر ماریوپل که چند صد نفر از مردم در آن پناه گرفته بودند بر اثر بمباران روسیه کاملا ویران شد و جسد بالغ بر ۱۰۰۰ نفر هنوز زیر آوار است. علاوه بر این، بیمارستان نظامی شهر نیز هدف حملات سنگین ارتش روسیه قرار گرفته است و مقامات محلی می‌گویند حدود ۹۰ درصد از این ساختمان به شدت آسیب دیده یا ویران شده است. مقامات شهر ماریوپل می‌گویند تاکنون حداقل دو هزار و ۳۰۰ نفر در این شهر کشته شده و برخی از آن‌ها در گورهای دسته‌جمعی دفن شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، روسیه تا ساعت پنج بامداد دوشنبه به ساکنان و نیروهای مستقر در ماریوپل مهلت داده بود که در ازای ایجاد مسیرهای امن برای خروج از منطقه، سلاح‌های خود را زمین گذاشته و تسلیم شوند. معاون نخست‌وزیر اوکراین پیشنهاد روسیه را رد کرده و گفت: «به روس‌ها اطلاع داده‌ایم که در مورد تسلیم شدن و به زمین گذاشتن اسلحه هیچ مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت. آن‌ها باید مسیرهای امن برای خروج مردم را باز کنند».
ساکنان ماریوپل که قبل از شروع جنگ ۴۰۰ هزار نفر جمعیت داشت طی دو هفته اخیر به دلیل محاصره کامل شهر، بدون خدمات شهری مثل آب و برق و با ذخیره ناچیزی از مواد غذایی زندگی کرده‌اند.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، روز یکشنبه در مصاحبه‌ با شبکه خبری سی‌ان‌ان بار دیگر آمادگی خود برای مذاکره با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، را اعلام کرد. او افزود: «اگر تلاش‌های ما برای گفت‌وگو با رهبر روسیه شکست بخورد وضعیت فعلی ممکن است شروع جنگ جهانی سوم باشد».
هدف روسیه از اشغال شهر ماریوپل متصل کردن ناحیه کریمه به مناطق تحت کنترل شورشیان در شرق اوکراین است. وزیر خارجه ترکیه روز دوشنبه گفت مذاکره‌کنندگان روسیه و اوکراین به توافق در مورد «موضوعات حساس» نزدیک شده‌اند و ابراز امیدواری کرد که آتش‌بس ممکن به زودی برقرار شود.
همزمان دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، گفت قبل از صحبت در مورد احتمال ملاقات رهبران دو کشور باید در مذاکرات صلح پیشرفت‌های مهمی صورت بگیرد. وزیران خارجه و دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه از جمله تحریم نفت و قطع دسترسی تعداد بیشتری از بانک‌های آن کشور به سوئیفت را بررسی کردند.
همزمان با ادامه گفت‌وگوها بین مسکو و کی‌یف نیروهای روسیه حملات کور و وحشیانه خود به اماکن مسکونی و غیر نظامی پایتخت را تشدید کرده‌اند.
 فیلیپو گراندی، رئیس آژانس امور پناهندگان سازمان ملل، روز یکشنبه گفت حداقل ۱۰ میلیون نفر از جمعیت اوکراین به دلیل جنگ مجبور شده‌اند خانه و شهر خود را ترک کنند. شمار پناهجویانی که به کشورهای همسایه گریخته‌اند به حدود ۳.۵ میلیون نفر رسیده است و بخش اعظم آن‌ها وارد لهستان شده‌اند.
گزارش‌ها حاکی است که در روزهای شنبه و یکشنبه در تعدادی از شهرهای بزرگ روسیه از جمله مسکو، سنت پترزبورگ و یکاترینبورگ، نیژنی نووگراد و ولادی‌وستوک تظاهرات ضد جنگ برگزار شده است.
به گفته نهادهای مدنی و مدافعان حقوق بشر در روسیه، از زمان آغاز حمله نظامی به اوکراین در روز پنجم اسفند پارسال، بیش از ۱۵ هزار نفر به دلیل شرکت در این اعتراضات بازداشت شده‌اند.

ایوب
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ ۰۱:۰۶
خدایش دقت کردید هرچی دیکتاتوره رفیق ایرانه
پوتین جنایتکار
بشاراسد قاتل کودکش
مورارس
چاوز
کیم جونگ ایل
انصارالله
و..
کی از دست اینها خلاص بشیم (385066)
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ ۰۲:۰۸
جرم و جنایت علیه بشریت و مردم مظلوم اوکراین از سوی روسیه کمونیست و دیکتاتور محکوم ومتجاوزین این جنگ بزودی محاکمه وبه اشد مجازات محکوم خواهند شد (385072)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها