به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۳۲۷۹۱۰
بالاتر از عربستان و سایر کشورها

ایران – کره؛ رکوردشکنی بیشترین تعداد تماشاگر

گروه ورزشی: دیدار ایران و کره جنوبی با حضور بیش از 60 هزار نفر، به رکورد بیشترین تعداد تماشاگر در مرحله مقدماتی جام جهانی خواهد رسید.
ایران – کره؛ رکوردشکنی بیشترین تعداد تماشاگر
 در حساس‌ترین دیدار گروه نخست مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، امروز تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی در ورزشگاه جام جهانی سئول به مصاف هم می‌روند. این دیدار با حضور حداکثری هواداران کره‌ای برگزار خواهد شد تا رکورد بیشترین تعداد تماشاگر در این دوره از رقابت‌ها شکسته شود.
وب‌سایت کره‌ای news1 با اعلام این خبر نوشت: در آستانه حضور موج قرمز 60 هزار نفری، آیا کره رکورد بیشترین تعداد تماشاگر در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی را به ثبت خواهد رساند؟ توجه به این موضوع متمرکز است که آیا کره می‌تواند رکورد بیشترین تعداد تماشاگر در این مرحله را ثبت کند یا خیر.
ایران (7 برد، 1 تساوی، 22 امتیاز) و کره (6 برد، 2 تساوی، 20) هر دو پیش از این صعود خود را به جام جهانی قطعی کرده‌اند. با این حال، برای حفظ جایگاه قوی‌ترین تیم آسیا و گرفتن گلدان بهتر در مراسم قرعه کشی، نمی‌توان از حساسیت‌های این دیدار چشم پوشی کرد.
بنتو، سرمربی کره پیش از این گفته است: "هدف ما کسب 6 امتیاز از دو بازی باقی مانده است" و در ادامه خاطر نشان کرد که تمام تلاش خود را می‌کند تا در گروه اول شود. اگر در خانه ایران را شکست دهید، عملاً در رده اول گروه قرار خواهید گرفت.
از آنجایی که این مسابقه دیدار مهمی است، علاقه هواداران به حضور در ورزشگاه نیز افزایش یافته است. به محض شروع بلیت‌فروشی، 23 هزار نفر به سامانه متصل شدند و سرور فروش بلیت از کار افتاد. صندلی‌های اصلی مانند جایگاه‌های ویژه بلافاصله پس از عادی‌سازی فرآیند بلیت‌فروشی، فروخته شدند.
از آن زمان تاکنون بلیت‌ها به‌طور پیوسته به فروش رفته است و در همه مناطق به جز کلاس 3، صندلی خالی وجود ندارد. در حال حاضر تنها حدود 1500 بلیت از 63000 بلیت در نظر گرفته شده باقی مانده است.
با این سرعت بلیت‌فروشی، انتظار حضور 60 هزار هوادار قرمز پوش امکان پذیر خواهد بود. سپس می‌توانند رکورد بیشترین تعداد تماشاگر در هر دو گروه مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی را ثبت کنند.
پرتماشاگرترین بازی گروه A تاکنون، دیدار کره و امارات در 11 نوامبر سال گذشته در مجموعه ورزشی گویانگ بود و در آن زمان 30152 نفر در ورزشگاه حضور پیدا کردند.
مقام دوم نیز به مسابقه ایران و عراق با حضور 9354 تماشاگر در ورزشگاه آزادی ایران و در تاریخ 7 بهمن ماه تعلق کرد. رتبه سوم نیز با 5400 تماشاگر در بازی لبنان و کره در همان روز و در شهر صیدا لبنان به‌دست آمد.
پس از بازی امروز، رکورد کره در ثبت بیشترین تعداد تماشاگر از گروه A نیز فراتر خواهد رفت. برخلاف گروه A که بازی‌های خانگی ایران در ورزشگاه آزادی پشت درهای بسته برگزار شد و عراق و سوریه به‌دلیل شرایط خاص خود، نتوانستند در خانه بازی کنند؛ در گروه B کشورهای عربستان، استرالیا و ژاپن از همان ابتدا با حضور پرتعداد تماشاگران به مصاف هم رفتند.
پرتماشاگرترین بازی گروه B، دیدار عربستان و چین در 12 اکتبر سال گذشته در استادیوم ملک عبدالله عربستان سعودی بود. در آن زمان 54 هزار و 124 تماشاگر جمع شده بودند تا عربستان را تشویق کنند که این مسئله به پیروزی عربستانی‌ها با نتیجه 3-2 کمک بزرگی کرد.
مقام‌های دوم و سوم نیز در همین ورزشگاه ثبت شد. در رده دوم بازی عربستان و ژاپن در 7 اکتبر سال گذشته با 51218 تماشاگر به ثبت رسید. مقام سوم نیز بازی عربستان و عمان در 27 ژانویه بود که 47364 نفر در ورزشگاه حاضر شدند.
این در حالی است که با توجه به رزرو بیش از 60 هزار بلیت برای دیدار امروز ایران و کره جنوبی باعث می‌شود تا کره از تمامی کشورهای گروه B سبقت گرفته و رکورد بیشترین تعداد تماشاگر را به نام خود ثبت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها