به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۷:۳۰
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۳۰ ساعت ۰۱:۴۹
کد مطلب : ۳۲۸۴۳
لیگ قهرمانان اروپا؛ با شكست منچسترسیتی و بايرلوركوزن؛

بارسلونا و پاری سن ژرمن در آستانه صعود به يك چهارم

گروه ورزشي: تیم‌هاي فوتبال بارسلونا و پاري سن ژرمن در دور رقت مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان منچسترسیتی و بايرلوركوزن 10 نفره را از پیش رو برداشتند.
بارسلونا و پاری سن ژرمن در آستانه صعود به يك چهارم
تیم فوتبال بارسلونا در حضور بیش از 45 هزار تماشاگر ورزشگاه اتحاد با نتیجه 2 بر صفر میزبان خود منچسترسیتی را از پیش رو برداشت. سرنوشت این بازی که نیمه نخست آن با نتیجه بدون گل به پایان رسید با اخراج مارتین دمیکلیس مدافع آرژانتینی منچسترسیتی در اوایل نیمه دوم کاملا تغییر کرد. خطای دمیکلیس روی لیونل مسی که به نظر می رسید بیرون از محوطه جریمه رخ داده باشد با اخراج مدافع آرژانتینی و اعلام یک ضربه پنالتی به سود آبی و اناری ها همراه بود.

مسی در دقیقه 54 از روی نقطه پنالتی توپ را به گل تبدیل کرد و تیم میهمان را یک بر صفر پیش انداخت. بارسا در ادامه از 10 نفره شدن منچسترسیتی استفاده کرد و در دقیقه 90 بازی دنی آلوز مدافع برزیلی این تیم گل دوم بارسا را روی همکاری با نیمار به ثمر رساند تا خیال کاتالان ها از یک پیروزی خارج از خانه و هموار شدن راه صعود به دور بعدی رقابتها راحت شود.

پاری سن ژرمن با درخشش زلاتان لورکوزن 10 نفره را شکست داد

در دومين ديدار اين مرحله، تیم فوتبال پاری سن ژرمن مقابل بایرلورکوزن به یک برتری پر گل دست یافت. پاری سن ژرمن در حضور بیش از 40 هزار تماشاگر ورزشگاه بای آره نا موفق شد میزبان آلمانی خود بایرلورکوزن را با نتیجه قاطع 4 بر صفر شکست دهد و گام بلندی برای صعود به جمع 8 تیم پایانی رقابتها بردارد. در این دیدار ابتدا بلیز ماتوئیدی در دقیقه 3 نماینده فرانسه را یک بر صفر پیش انداخت. در دقیقه 39 این دیدار زلاتان ایبراهیموویچ مهاجم سوئدی پاری سن ژرمن از روی نقطه پنالتی گل دوم تیمش را به ثمر رساند. زلاتان 3 دقیقه بعد گل سوم را هم به ثمر رساند تا شاگردان لوران بلان با پیروزی 3 بر صفر به رختکن بروند.

در نیمه دوم اخراج امیر اسپاهیک بازیکن بایرلورکوزن در دقیقه 59 باعث شد کار برای نماینده آلمان حتی سخت تر هم شود. در دقیقه 88 بازی یوهان کابای بار دیگر برای پاری سن ژرمن گل زد تا نتیجه 4 بر صفر به سود تیم میهمان شود و تیر خلاص به تیم میزبان شلیک شود. پاری سن ژرمن با این نتیجه در یک قدمی صعود به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان قرار گیرد. بایرلورکوزن در دیدار برگشت در پاریس کار بسیار دشواری برای جبران این شکست خواهد داشت.