به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۹:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۳ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۳۲۹۱۰۷

موافقت با دو ماه آتش‌بس در یمن

موافقت با دو ماه آتش‌بس در یمن
گروه بین الملل: نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد که از روز شنبه و به مدت دو ماه، آتش‌بس در یمن برقرار خواهد شد و این آتش‌بس می‌تواند تمدید شود. جنگ در یمن از هفت سال پیش صدها هزار کشته و میلیون‌ها آواره به جا گذاشته است.
هانس گروندبرگ  با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که طرف‌های درگیر در یمن با پیشنهاد سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس دوماهه موافقت کرده‌اند و این آتش‌بس از رور شنبه، ۱۳ فروردین (دوم آوریل)  به اجرا در خواهد آمد.بر اساس این بیانیه، طرف‌های درگیر در یمن از جمله پذیرفته‌اند که تمامی عملیات نظامی هوایی، زمینی و دریایی در داخل یمن و فراتر از مرزهای آن متوقف شود.
گروندبرگ تاکید می‌کند که این آتش‌بس، پس از پایان مهلت دوماهه و با توافق طرف‌ها قابل تمدید است.  نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن هدف از این آتش‌بس را فرصت دادن به مردم یمن برای رهایی از خشونت، رنج و مهمتر از همه ایجاد امید برای پایان بخشیدن به این درگیری دانست. او با قدردانی از حمایت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای رسیدن به آتش‌بس ابراز امیدواری کرد که این حمایت‌ها به شکلی پایدار و متمرکز استمرار پیدا کند. گروندبرگ در عین حال از طرف‌های درگیر خواست، به طور کامل به آتش‌بس و اصول آن پایبند باشند و همه اقدام‌های لازم را برای اجرای فوری آن انجام دهند.
نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن از این آتش‌بس به عنوان نخستین گام یاد کرد و افزود که مردم یمن، پس از هفت سال انتظاری جز پایان دادن به این جنگ ندارند و طرف‌های درگیر نیز نباید به نتیجه‌ای کمتر از پایان جنگ دست یابند.
بسیاری از کارشناسان از درگیری‌های خونین در یمن، به عنوان جنگ نیابتی بین عربستان و ایران یاد می‌کنند. به گفته سازمان ملل متحد جنگ یمن از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۳۸۰ هزار کشته و میلیون‌ها آواره بر جا گذاشته است.


 
برچسب ها: یمن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها