به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۶:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۳۳۰۹۶۶

معرفی لاستیک و رینگ ایرانی برای خودروها

گروه کسب و کار: لاستیک یکی از مهم ترین قسمت های اتومبیل می باشد و تنها قسمت ارتباطی اتومبیل با زمین می باشد. انتخاب لاستیک مناسب باعث بهبود فرمان پذیری، کاهش تنش های وارده به اتومبیل و کاهش هزینه های ناشی از تعمیرات در آینده می شود. امروزه برند های داخلی و خارجی بسیاری در زمینه ی تولید لاستیک فعالیت دارند که در ادامه به معرفی این برند ها خواهیم پرداخت.
معرفی لاستیک و رینگ ایرانی برای خودروها
لاستیک هانکوک
شرکت کره ای هانکوک در سال 1941 تاسیس شد. این شرکت تولید کننده ی انواع مختلف لاستیک می باشد. دفتر مرکزی شرکت در شهر سئول واقع شده است. لاستیک های هانکوک از جمله لاستیک بسیار با کیفیت می باشد و برای خودروهای گران قیمت استفاده می شود.
از آن جایی که قیمت این لاستیک ها به نسبت دیگر لاستیک ها بالاتر است. بنابراین برای خودروهای معمولی کمتر استفاده می شود. لاستیک هانکوک از کیفیت و قیمت بسیار مناسبی برخوردار است.

لاستیک کومهو
برند کومهو یکی از لاستیک های کره ای است که در سال 1960 در کره ی جنوبی تاسیس گردید. این لاستیک نیز مانند لاستیک هانکوک از جمله لاستیک های بسیار با کیفیت می باشد و توسط حرفه ای ها مورد استفاده قرار می گیرد.
لاستیک کومهو از جمله لاستیک های نرم بازار می باشد که از استحکام فوق العاده ای برخوردار است. این موضوع باعث شده تا این لاستیک از محبوبیت بالایی در ایران برخوردار باشد. قیمت این لاستیک معمولا به واردات آن بستگی دارد. هرچه واردات این لاستیک افزایش یابد. قیمت آن کاهش پیدا می کند و هرچه واردات آن کم شود. قیمت آن افزایش پیدا می کند.

لاستیک دانلوپ

لاستیک دانلوپ
این لاستیک یک برند انگلیسی می باشد که شرکت آن در شهر بیرمنگام انگلستان تاسیس گردید. این شرکت یک شرکت چند ملیتی است که در ژاپن فعالیت می کند. لاستیک دانلوپ از جمله با کیفیت ترین لاستیک های تولیدی می باشد که توانسته استاندارد بسیاری از خودرو سازی های معروف جهان را کسب نماید. از جمله این اتومبیل ها می توان به اتومبیل های برند لکسوس، مرسدس بنز و بی ام و و ... اشاره نمود.
لاستیک های برند دانلوپ برای تمامی شرایط آب و هوایی قابل استفاده می باشد و شما به راحتی می توانید از آن در هر جایی استفاده نمایید. شرکت دانلوپ در ارائه ی تکنولوژی های جدید در زمینه ی خودرو همواره پیشتاز است. یکی از تکنولوژی های جدیدی که این لاستیک ساز در ساخت لاستیک های خود به کار می برد؛ تکنولوژی نویز شیلد است که باعث کاهش 50 درصدی لرزش و سر و صدا در خودرو می شود.

از جمله ویژگی هایی که برند قدرتمند دانلوپ را از دیگر رقبا متمایز می کند. استفاده از فناوری روز در ساخت لاستیک می باشد. یکی از فناوری های خاص در این زمینه فناوری مولتی ردیوس ترید می باشد.
این فناوری باعث می شود تا فشار در سطح لاستیک به صورت یک نواخت پخش گردد. همچنین از تکنولوژی سیلیکا پلاس کمپوند نیز برای بهبود فرآیند ترمزگیری و افزایش شتاب در لاستیک های این شرکت استفاده شده است. این شرکت همواره از بروز ترین فناوری ها در ساخت لاستیک های خود استفاده نموده است.
یکی از ویژگی های مهم در خرید لاستیک دوام بالای آن می باشد. لاستیک های برند دانلوپ در این زمینه نیز پیشتاز بوده و با استفاده از فناوری مختلف سعی در افزایش دوام لاستیک های خود در برابر صدمات جزئی و کاهش سایش در سطح میسر نموده است.
این نوع لاستیک عمدتا وارداتی می باشد و به دلیل استفاده از آن در بسیاری از خودروهای ژاپنی به عنوان لاستیک فابریک، طرفداران زیادی نیز دارد. قیمت این نوع از لاستیک به قیمت دلار وابسته می باشد.

لاستیک کویر تایر

لاستیک کویرتایر
لاستیک کویر تایر از جمله برندهای با کیفیت داخلی می باشد. این لاستیک سازی هم اکنون در ایران دارای 415 نماینده ی فروش، 80 مرکز خدمات پس از فروش و 30 محصول می باشد. تایر های تولیدی این شرکت از نوع تایر های رادیال سیمی می باشد که تکنولوژی آن از کشور اسلواکی خریداری شده است.
لاستیک های تولیدی این شرکت از سایز 13 تا 18 اینچ برای خودروهای سواری موجود است. محل کارخانه این برند در شهر بیرجند واقع شده است. این شرکت توانایی تولید 28000 تن لاستیک در سال را داراست.

 لاستیک بارز
برند بارز دیگر شرکت تولید کننده لاستیک در ایران می باشد. این برند در سال 1372 در ایران رسما فعالیت خود را آغاز نمود و با ظرفیت اولیه 25 هزار تن لاستیک، شامل انواع تیوب، تایر، نوار واسط وسایل نقلیه سبک و سنگین و تایرهای کشاورزی در ایران فعالیت می نمود.
این شرکت به مرور زمان توانست سهم خود را در لاستیک های وسائل نقلیه کشاورزی افزایش دهد و در حال حاضر سهم 70 درصدی این بازار را در دست دارد. این شرکت در تولید لاستیک های خود از تکنولوژی روسیه و مارانگونی ایتالیا استفاده نموده و در حال حاضر اقدام به پیاده سازی تکنولوژی کنتیننتال آلمان در تولید لاستیک های رادیال نموده است.
 از نظر کیفیت لاستیک بارز در سطح بسیار قابل قبولی قرار دارد و اگر بخواهیم مقایسه ای بین دو برند لاستیک سازی ایرانی یعنی بارز و کویر داشته باشیم. نمی توان گفت که کدام یک از دیگری با کیفیت تر است و هر دو برند از نظر کیفیت در یک سطح هستند.

 لاستیک یزد تایر
 لاستیک یزدتایر یکی از قدیمی ترین برند های لاستیک سازی کشور می باشد.لاستیک های این شرکت دارای قیمت بسیار مناسبی می باشد. به همین دلیل بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. یزد تایر در زمینه ی تولید انواع لاستیک های سبک، سنگین و کشاورزی فعالیت می کند و از جدید ترین و بروز ترین تکنولوژی های روز دنیا بهره می برد.
قیمت مناسب این لاستیک ها باعث شده تا افراد زیادی در ایران از این لاستیک استفاده نمایند. از آن جایی که لاستیک ها بعد از مدتی فرسوده شده و بایستی تعویض گردند. این لاستیک ها هزینه کمتری را به رانندگان تحمیل می کند.
شرکت یزد تایر فعالیت خود را از سال 1356 آغاز نموده است و یکی از با سابقه ترین شرکت ها در زمینه ی تولید لاستیک می باشد. این لاستیک برای دو خودرو ساز داخلی نیز بسیار جذاب بوده و همواره در محصولات خود از این نوع لاستیک به عنوان لاستیک فابریک روی محصولات خود استفاده می کنند.

 رینگ اورند
همان اندازه که لاستیک خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از رینگ مناسب هم برای بهبود کیفیت رانندگی با اهمیت است. از سوی دیگر رینگ ها تاثیر زیادی در زیبایی اتومبیل دارند و به همین دلیل توسط جوانان بسیار مورد استقبال قرار می گیرند. رینگ اورند یکی از برند های بسیار با کیفیت داخلی است که از بهترین و جدیدترین تکنولوژی روز استفاده می کند.
تنوع طرح در رینگ های اورند بسیار بالاست و از مواد بسیار با کیفیت در ساخت آن استفاده می شود. استفاده از رینگ های اورند فرمان پذیری خودرو را بهبود می بخشد و جلوه ای خاصی به خودروی شما خواهد بخشید. از نظر قیمت از آن جایی که این رینگ ها در داخل کشور تولید می شود. نسبت به نمونه های خارجی بسیار مقرون به صرفه تر است.

 لاستیک بی اف گودریچ

لاستیک بی اف گودریپ
این برند لاستیک سازی که یک برند آمریکایی است. در سال 1896 تاسیس گردید. این برند در ابتدا به تولید لاستیک های دوچرخه مشغول بود. ولی در انتها به تولید لاستیک های رادیال سیمی روی آورد و اولین تولید کننده این نوع لاستیک در آمریکا شد.
این لاستیک به عنوان اولین لاستیک تیوبلس برای شهروندان آمریکایی باعث بهبود عملکرد و ایمنی و راحتی خریداران گردید. این برند برای انواع خودرو های سواری، کامیون ها، SUV ها و خودرو های صنعتی تولید می کند. این محصولات با تولید منحصر به فرد خود برای تمام شرایط آب و هوایی مناسب است.
یکی از فناوری هایی که در این لاستیک ها مورد استفاده قرار می گیرد. فناوری لاستیک های پنچر رو می باشد که در لاستیک های این شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.
جمع بندی کلی: برند های تولید کننده ی لاستیک متنوعی وجود دارد که هر کدام در یک زمینه ی خاص فعالیت می کند. از جمله مهم ترین برند های تولید کننده لاستیک می توان به برند های خارجی هانکوک، دانلوپ، کومهو و بی اف گودریچ می باشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها