به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : ۳۳۳۴۵۴

گواردیولا: باید از رئال یاد گرفت، آنها هرگز تسلیم نمی‌شوند

گروه ورزشی: پپ گواردیولا بازی برابر رئال در نیمه نهایی را یک افتخار بزرگ دانست و گفت که ضمن احترام به این حریف بزرگ، هدف‌شان پیروزی و رسیدن به فینال است.
گواردیولا: باید از رئال یاد گرفت، آنها هرگز تسلیم نمی‌شوند
فردا در اتحاد، منچسترسیتی از دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان میزبان رئال مادرید است. سیتی دور قبل اتلتیکو را حذف کرد و حالا باید به مصاف پادشاه لیگ قهرمانان برود. رئال هم دور یک‌چهارم نهایی از سد چلسی عبور کرد.

 
پپ گواردیولا، سرمربی سیتی در نشست خبری این بازی گفت:« در نیمه نهایی هستیم و این یک افتخار بزرگ است. شرایط خوبی داریم و باید برابر تیمی قرار بگیریم که در لیگ قهرمانان تاریخسازی کرده است. ما هم در حال پیشرفت هستیم و سعی داریم قهرمان رقابت‌ها شویم. فردا در ورزشگاه خودمان بازی داریم و مشتاق شروع مسابقه هستم. اطمینان دارم که هواداران ورزشگاه را پر خواهند کرد. بازی بین دو تیم باکیفیت و خوب برگزار خواهد شد و به حمایت هواداران نیاز داریم. تردید ندارم که بازی زیبایی را تماشا خواهند کرد.»
 

 

گواردیولا ادمه داد:« دو سال پیش در یک‌هشتم نهایی، رئال را رفت و برگشت شکست دادیم. البته بازی برابری بود و سپس دور بعد حذف شدیم. در یک‌دهه گذشته همواره سیتی را در لیگ قهرمانان دیده‌ایم. از دور گروهی توانسته‌ایم صعود کنیم و به نیمه نهایی و فینال هم رسیده‌ایم. سیتی روند رو به رشدی در این رقابت‌ها داشته است. حضور در مراحل پایانی لیگ قهرمانان حس فوق العاده‌ای دارد. در بارسا و بایرن با تاریخ بزرگ‌شان و بهترین بازیکن‌های دنیا همیشه این فشار روی شما بود که باید در این مرحله حاضر باشید و حالا در سیتی از اینکه بازهم به نیمه نهایی رسیده‌ایم، لذت می‌برم. اگر در نیمه نهایی هستید، یعنی کارتان را خوب انجام داده‌اید. باید دو بازی بی نقص برابر رئال انجام دهیم و پایاپای رقابت کنیم. نیاز نیست بگوییم که چه احترامی برای رئال قائل هستیم ولی هدف‌مان رسیدن به فینال و قهرمانی است. برای این مهم باید رئال را شکست دهیم. در فینال هم مهم نیست حریف لیورپول باشد یا ویارئال.»
مصدومان(کایل واکر و جان استونز):« فردا یک تمرین دیگر داریم و ببینیم شرایط بازیکنان مصدوم چگونه است. امشب یا فردا تصمیم گیری خواهم کرد ولی مطمئنم که چند بازیکن باید در پست غیرتخصصی خودشان به میدان بروند.»

 
اهمیت بسته ماندن دروازه و مهار بنزما:« در دو بازی برابر اسپورتینگ و نیز بازی رفت برابر اتلتیکو یکی از اهداف‌مان کلین شیت بود. در بازی برگشت با اتلتیکو آنها بهتر از ما بودند و ما بیشتر دفاع کردیم. برای من کریم بنزما مهاجم درجه یکی است و سال‌هاست در چنین سطحی بازی می‌کند. او گل‌های زیادی در دوران فوتبالش زده و باید برابر او و دیگر مهاجمان رئال به‌خوبی دفاع کنیم و نیز به فکر خلق موقعیت گلزنی باشیم.»
رقابت با رئال:« اگر قرار باشد با تاریخ این تیم رقابت کنیم، از این حیث شانسی نداریم و به پای تاریخ‌شان نمی‌رسیم. بازی برابر رئال فرصتی خوب برای سیتی است تا خود را برابر یکی از بهترین‌های دنیا محک بزند. ما در زمین اما توان رقابت با هر تیمی را داریم. باید متحد بود و در زمین فداکارانه بازی کرد. باید به بهترین شکل حمله کنیم. یک دهه پیش سیتی هرگز به نیمه نهایی نرسیده بود ولی حالا فینال را نیز تجربه کرده‌ایم. این یک درس و تجربه بزرگ برای باشگاه است.»

 
پپ در پایان گفت:« هیچ شانس و اقبالی در رسیدن رئال به این مرحله دخیل نبوده و رئال به لطف کیفیت بسیار بالایش اینجاست. خیلی از بازیکنان دوره زیدان، همچنان در رئال حضور دارند. دو سال پیش بازی خیلی برابری بود و جزئیاتی اندک تاثیرگذار شدند. رئال بازیکنانی دارد که در لحظات سخت و دشوار، دست‌شان را بلند می‌کنند و می‌گویند، ما اینجا هستیم. اگر خوب باشند، شرایط برای رئال عالی پیش می‌رود و اگر بد باشند، سعی می‌کنند قدمی رو به جلو بردارند. رئال حتی وقتی 0-3 عقب می‌افتد نیز ناامید نمی‌شود. این بزرگترین درسی است که می‌توان از تیمی به بزرگی و عظمت رئال گرفت. آنها آلابا، بنزما، تونی کروس، مودریچ، کارواخال و تعداد زیادی بازیکن، با تجربه قهرمانی در این رقابت‌ها را دارند و همگی می‌دانند چطور در چنین بازی‌هایی ظاهر شوند.»
برچسب ها: پپ گواردیولا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها