به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۱۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۴ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۳۳۴۸۸۳

گسترش حملات روسیه به نقاط مختلف اوکراین

گسترش حملات روسیه به نقاط مختلف اوکراین
گروه بین الملل: شهرهای مختلف از جمله لویو در غرب، وینیتسیا و کیرووگراد در مرکز و اودسا در جنوب غربی اوکراین  هدف حملات موشکی روسیه قرار گرفته‌اند. ویکتور میکیتا، فرماندار منطقه ترانسکارپاتیا گزارش داده است که این منطقه نیز که در نزدیکی مرز مجارستان واقع شده، برای اولین بار از آغاز جنگ، هدف حمله موشکی قرار گرفته است.
بر اساس همین منابع خبری، ارتش روسیه به زیرساخت‌های راه آهن در سراسر اوکراین حمله کرده است. الکساندر کامیشین، رئیس راه آهن اوکراین، گفته است که در حملات  به سرویس راه‌آهن اوکراین، به شش ایستگاه قطار در مرکز و غرب کشور آسیب جدی وارد شده است.
هم‌زمان با شدت گرفتن حملات روسیه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر حمایت تسلیحاتی کشورش از اوکراین تاکید کرد و گفت از کنگره درخواست میلیاردها دلار کمک نظامی و بشردوستانه کرده است. آمریکا از آغاز جنگ اوکراین بیش از ۳،۷ میلیارد دلار کمک تسلیحاتی به این کشور کرده است.
در حالی که اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، هنوز به دعوت ولودیمیر زلنسکی برای سفر به اوکراین پاسخ مثبت نداده است، فریدریش مرتز، رهبر حزب دمکرات مسیحی آلمان  با رئیس جمهور اوکراین در کی‌یف دیدار کرد. این کار با انتقاد برخی محافل سیاسی آلمان روبرو شد. شولتس گفته است که به اوکراین سفر نخواهد کرد، زیرا رفتار دولت اوکراین با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهور آلمان، "غیرمحترمانه" بوده است. اوکراین پیشتر با سفر اشتاین‌مایر به این کشور مخالفت کرده بود.منابع اوکراینی می‌گویند روسیه ۴۰۰ هزار تن غله را از مناطق اشغالی اوکراین به خاک خود منتقل کرده است. تاراس ویزوتسکی، معاون وزیر کشاورزی اوکراین گفته است که این میزان، حدود یک سوم ذخایر غلات در مناطق خرسون، زاپوریژیا، دونتسک و لوهانسک است.
به گفته این مقام اوکراینی قبل از جنگ، حدود ۱،۳میلیون تن غله برای عرضه روزانه و همچنین برای کاشت در این مناطق ذخیره می‌شد. او هشدار داده اگر ذخایر غلات بیشتر از این میزان کاهش یابد، این مناطق با خطر قحطی روبرو می‌شوند. انتقال اجباری غلات از اوکراین از نظر تاریخی نیز یادآور خاطرات دردناکی است. هنگامی که  جوزف استالین، غلات دهقانان این منطقه از اتحاد جماهیر شوروی سابق را به زور مصادره کرد، حدود چهار میلیون نفر در فاصله سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۳۳ از گرسنگی جان باختند.


 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها