به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۸ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۳۳۵۳۵۴
بازی ساده! چنین چیزی در لیگ برتر وجود ندارد

کونته: کلوپ یک هیولا درست کرده است

گروه ورزشی: آنتونیو کونته، سرمربی تاتنهام، معتقد است که باید زمان کافی برای انجام کاری که یورگن کلوپ در لیورپول انجام داد داشته باشد.
کونته: کلوپ یک هیولا درست کرده است
تاتنهام شب گذشته در هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه خانگی لیورپول به مصاف این تیم رفت و توانست شاگردان کلوپ را با نتیجه 1-1 متوقف کند. 
این بازی از اهمیت ویژه‌ای برای هر دو طرف برخوردار بود، چرا که لیورپول به دنبال کسب سه امتیاز برای حفظ فاصله‌اش با سیتی در صدر جدول بود و از سوی دیگر تاتنهام نیز با پیروزی در این بازی به دنبال محکم کردن موضع خودش در کسب سهمیه لیگ قهرمانان بود. 
با این حال هیچ یک از این دو تیم نتوانستند به خواسته خودشان در جریان این بازی برسند و به نتیجه مساوی رضایت دادند. 
کونته پس از پایان بازی صحبت‌های جالبی را درباره درخواستش از بازیکنان تاتنهام برابر لیورپول و شرایط این تیم مطرح کرد.

خبرنگار: بعضی باور دارند که این یکی از دشوارترین بازی‌های تاتنهام تا به این جا بوده است. آیا شما از نتیجه‌ای که گرفتید راضی هستید؟
کونته: در آخر فکر می‌کنم باید راضی باشم چون بازی در این لحظات و برابر چنین تیم خوبی آسان و ساده نیست، خصوصا در  آنفیلد که جو بسیار خوبی دارد. هواداران سر و صدای زیادی ایجاد می‌کنند و این کار ساده‌ای نیست. فکر می‌کنم تماشای بازی بازیکنان لیورپول و نحوه دویدن آنها و انرژی زیادی که علیرغم انجام بازی در هر سه روز دارند و تمام دستاوردهایی که در این فصل به آنها رسیده‌اند باورنکردنی است. به همین دلیل فکر می‌کنم نتیجه خوبی گرفتیم و شاید کمی ناامید باشیم، دیدم که بعضی از بازیکنان هم در پایان بازی ناامید بودند چون ما شانس پیروزی در این بازی را در دقایق پایانی هم داشتیم. با این حال نمایش خوبی داشتیم. من از بازیکنانم خواسته بودم که از نظر دفاعی عملکرد خوبی داشته باشند. ما شانس خاصی برای گلزنی به لیورپول ندادیم و گلی که آنها زدند از روی انحراف توپ به ثمر رسید. من از بازیکنانم خواستم که وقتی توپ را در اختیار دارند شجاع و جسور باشند چون لیورپول در هر بازی روی به پرس حریف می‌آورد. اگر ما آماده باشیم و بتوانیم بر این فشار غلبه کنیم، می‌توانیم فضاهای بسیاری برای حمله و به دردسر انداختن لیورپول پیدا کنیم. وقتی این اتفاق افتاد، ما توانستیم شانس‌هایی برای گلزنی داشته باشیم اما من فکر می‌کنم که نتیجه تساوی برای هر دو تیم منصفانه بود.



خبرنگار: این یک امتیاز در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان اهمیت بسیاری دارد اما آیا از این که نتوانستید با پیروزی در این بازی فشار بیشتری به آرسنال بیاورید ناراحت هستید؟
کونته: هیچ بازی‌ای در انگلیس آسان نیست. فراموش نکنید که برایتون امروز 0-4 برابر منچستریونایتد به پیروزی رسید و برنتفورد هم 0-3 ساوتهمپتون را شکست داد. این دو تیم امتیازاتی از دست دادند اما همین نشان می‌دهد که هیچ دیداری در لیگ انگلیس آسان نیست. شاید کسی با خودش فکر کند که در حال بازی با تیمی ضعیف یا معمولی است اما در عمل چنین چیزی در لیگ انگلیس وجود ندارد. هر بازی بسیار دشوار است و به همین دلیل کسب سه امتیاز از سه بازی‌ای که برای ما باقی مانده و چهار بازی که آرسنال در پیش دارد بسیار مهم است و این کار نه برای ما و نه برای آرسنال آسان نیست. این برای ما اتفاق خوبی است چون در ماه نوامبر، افراد زیادی نبودند که باور داشته باشند تاتنهام می‌تواند تا آخر برای سهمیه لیگ قهرمانان بجنگد. روز پنجشنبه بازی مهمی داریم که دربی شمال لندن برابر آرسنال، حریف ما برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان، است و ما برای کسب سه امتیاز قدم به این بازی می‌گذاریم چون این پیروزی اهمیت بسیاری برای ما دارد که بتوانیم همچنان امیدمان به کسب سهمیه را حفظ کنیم.

خبرنگار: نمایشی که بازیکنان شما با وجود جو موجود در آنفیلد ارائه کردند نشانگر پیشرفت این تیم از نظر ذهنی و روحی است؟ 
کونته: بله، مطمئنا همینطور است. من به بازیکنانم افتخار می‌کنم چون همانطور که گفتم بازی در این جو و با این سروصدای زیاد و با حضور هوادارانی که از نتایج اخیر لیورپول هیجان‌زده هستند آسان نیست. ما هرگز آرامش و خونسردی خودمان را در لحظات حساس از دست ندادیم. فکر می‌کنم ما شانس گلزنی مهمی در اختیار لیورپول نگذاشتیم. من از بازیکنانم خواستم که در هنگام تصاحب توپ شجاع باشند و می‌دانستم این کار آسان نیست چون لیورپول فشار زیادی روی شما می‌گذارد تا کاری کند که به دردسر بیفتید. با این حال ما به خوبی برای این بازی آماده شده بودیم. وقتی توانستیم بر این فشار غلبه کنیم، موفق شدیم موقعیت‌هایی خلق کنیم که می‌توانستیم بسیار بهتر از آنها استفاده کنیم.

خبرنگار: با توجه به عملکرد تاتنهام تا به این جا کار، به چند درصد از خواسته خودتان از این تیم رسیده‌اید؟ 
کونته: این سبک از سوال‌ها را درک می‌کنم اما فکر می‌کنم ما باید مدتی را با تیمی سپری کنیم، زمینه و اصلی را بنا کنیم و سپس روی این اصل پیش برویم. من مطمئن هستم که لیورپول این کار را کرد، آنها بنایی را با یورگن پایه‌گذاری کردند و او کاری فوق العاده در این تیم انجام داده چون آنها در طول هفت سال پیروزی‌ها و موفقیت‌های بسیاری داشته‌اند. او یک هیولا ساخته، البته از نظر خوب، از نظری بسیار خوب! (می‌خندد) و باید هم از این شرایط راضی باشد. اما برای انجام چنین کاری باید زمان داشته باشید و بسیار روی این شرایط فکر کنید چون باید قدم به قدم پیش بروید. این که تصور کنید می‌توانید فصل بعد قهرمان شوید غیرممکن است. من واقع‌گرا هستم و از این موضوع خبر دارم که کنار زدن تیم‌ها در انگلیس مانند لیورپول، سیتی، چلسی و همچنین یونایتد کار آسانی نیست.
برچسب ها: تاتنهام کونته
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها