به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۳ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : ۳۳۶۲۴۹

توییت جنجالی اولیانوف درباره برجام

توییت جنجالی اولیانوف درباره برجام
گروه سیاسی: میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی در واکنش به خبرنگاری که به نقل از جوزپ بورل چالش‌های پیش روی ایران و آمریکا برای احیای برجام را بازنشر می‌کرد، نوشت: روسیه تحت شرایط دیگر می‌توانست از ظرفیت خود برای کمک به طرفین برای نهایی‌سازی توافق کمک کند، اما در حال حاضر نمی‌تواند.
خبرنگار مذکور در توییتی در پاسخ نوشت: بسیار جالب است. روسیه برای نهایی کردن توافقی که می‌گفتند به طور پیاپی از آن حمایت می‌کنند دخالت نخواهد کرد. این به طور واضح نشان می‌دهد که روسیه اختلافاتش با واشنگتن را بالاتر از تمایلاتش برای کمک به ایران قرار می‌دهد. خوب است که در این زمینه شفاف‌سازی شد.
اولیانوف در واکنش به این توییت بیان کرد: اشتباه می‌کنید. فانتزی‌ها و گمانه‌زنی‌های‌تان را کنار بگذارید. ما به عنوان اشخاص واقع‌بین درک می‌کنیم که نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم زمانی که آمریکا وارد جنگ نیابتی با روسیه شده است، نمی‌توانیم گفتگو‌هایی نتیجه‌بخش بر سر برجام داشته باشیم.خبرنگار در توییت دیگری اظهار کرد: به عنوان یک شخص واقع‌بین این برایم جای تعجب ندارد. چیزی که مرا به تعجب می‌اندازد این است که شما این مسئله را تایید کردید؛ چراکه حال بسیاری از دنبال‌کنندگان ایرانی به طور واضح می‌فهمند که موضع روسیه چیست و آن "اولویت ما نیست" می‌باشد.
نماینده روسیه در جواب عنوان کرد: شما همچنان در راستای ادعا‌های یکی دوماه گذشته درخصوص اینکه روسیه مانع از نهایی شدن مذاکرات وین شده، به گمانه‌زنی می‌پردازید. آیا درخصوص اینکه این ارزیابی اشتباه بوده است، تجدیدنظر کرده‌اید؟خبرنگار دیگری در توییتی در این زمینه نوشت: سفیر روسیه در وین دقایقی پیش اینجا صریحا نوشته کشورش در شرایط فعلی دیگر علاقه چندانی به کمک به احیای برجام ندارد. پیش‌بینی می‌شود درآمد امسال روسیه از فروش نفت به ۴۵٪ افزایش به ۱۸۰ میلیارد دلار برسد، مشخص است ترجیح می‌دهد نفت ایران وارد بازار نشود.
دیپلمات ارشد روسیه در پاسخ به این خبرنگار نیز نوشت: من صریحا نوشتم که تحت این شرایط ما در وضعیتی قرار نداریم که بخواهیم کمک خوبی برای نهایی‌سازی مذاکرات وین ارائه دهیم. شما حرف‌های مرا (احتمالا به عمد) اشتباه برداشت کردید و ادعا می‌کنید که روسیه "علاقه‌ای به کمک" ندارد. شرم‌آور است!

 
برچسب ها: برجام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها