به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۳۳۸۰۴۲

مردان بیشتر از زنان خواب آرام شبانه دارند

مردان بیشتر از زنان خواب آرام شبانه دارند
گروه علمی:یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که زنان نسبت به مردان کمتر احتمال دارد که خواب راحت شبانه داشته باشند و بیشتر در معرض خواب آلودگی در طول روز هستند.نظرسنجی آنلاین بیش از ۲۰۰۰ بزرگسال آمریکایی نشان داد که زنان ۱.۵ برابر بیشتر از مردان در شب خواب ناآرام دارند: ۳۲٪ در مقابل ۲۱٪. همچنین، خواب‌آلودگی بر فعالیت‌های روزانه ۸۱ درصد زنان در مقایسه با ۷۴ درصد مردان تأثیر می‌گذارد.
 
دکتر «سیما خسلا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه داکوتای شمالی می‌گوید: «خواب آلودگی روزانه فشار زیادی به برخی از زنان که نیاز به کار کردن، مدیریت خانواده و تربیت فرزندان دارند وارد می‌کند. ما باید ارکان سلامت نظیر تغذیه، ورزش و خواب را حفظ نماییم.»وی در ادامه می‌افزاید: «ما باید به خواب اولویت دهیم. دستگاه‌های الکترونیکی را کمی زودتر کنار بگذارید، یک روال آرامش بخش شبانه ایجاد کنید، و مطمئن شوید که زمان کافی برای حداقل هفت تا نه ساعت خواب در هر شب وجود دارد.»محققان برای داشتن حداقل ۷ ساعت خواب شبانه خوب توصیه‌های زیر را مطرح می‌کنند:
• برنامه خواب ثابتی داشته باشید. هر روز در یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید، حتی در تعطیلات.
• اتاق خواب خود را ساکت و آرام کنید و آن را در دمای راحت و خنک نگه دارید.
• قرار گرفتن در معرض نور شدید را در عصرها محدود کنید و وسایل الکترونیکی را حداقل ۳۰ دقیقه قبل از خواب خاموش کنید.
• قبل از خواب یک وعده غذایی بزرگ نخورید. اگر گرسنه هستید، یک میان وعده سبک و سالم بخورید. قبل از خواب کافئین، نیکوتین و الکل مصرف نکنید.
• به طور منظم ورزش کنید و رژیم غذایی سالم داشته باشید.
• تا زمانی که خواب آلود نیستید به رختخواب نروید.
• اگر بعد از ۲۰ دقیقه نخوابیدید، از رختخواب خارج شوید. یک فعالیت آرام، بدون قرار گرفتن در معرض نور زیاد انجام دهید تا زمانی که احساس خواب آلودگی کنید.
برچسب ها: خواب زنان مردان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها