به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۳۳۸۰۷۲

جنگ اوکراین زنگ خطری برای اروپا

جنگ اوکراین زنگ خطری برای اروپا
گروه بین الملل:  رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای حمله روسیه به اوکراین را به مثابه «زنگ خطری» برای امنیت اروپا توصیف کرد.
 جوزپ بورل در این بیانیه گفت: «توانایی‌های دفاعی که ما داریم با توانمندی‌های مورد نیاز برای رویارویی با تهدیداتی که با آن مواجه هستیم، مطابقت ندارد».
بورل توضیح داد: آژانس دفاعی اروپا (EDA) قبلاً و پیش از شروع جنگ اوکراین در این مورد هشدار داده است.وی ادامه داد: قبل از شروع بحران اوکراین و روسیه، انگیزه جمعی برای افزایش هزینه‌های دفاعی وجود نداشت، اما مشکل اکنون افزایش هزینه‌ها نیست بلکه هزینه‌های جمعی تنها و بهترین راه برای ارتقای امنیت دفاعی کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.
رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا همچنین اعتراف کرد که ذخیره تجهیزات نظامی کشورهای اتحادیه اروپا در ارتباط با ارائه کمک به اوکراین به پایان رسیده است. او نوشت: کاهش ذخایر تسلیحاتی در نتیجه حمایت نظامی که ما از اوکراین ارائه کرده‌ایم بارزترین نمونه از کاستی‌ها (در دفاع اتحادیه اروپا) است.
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که این اتحادیه برای تضمین امنیت خود به ارتشی اروپایی نیاز دارد.بورل گفت: اوضاع امنیتی جدید نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا باید مسئولیت بیشتری در قبال امنیت خود بپذیرد. برای این کار، ما به نیروهای مسلح اروپایی مدرن و قابل همکاری نیاز داریم که سطح آمادگی بالاتری داشته و به دنبال ارتقای توانمندی خود هستند.


 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها