به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۳۳۸۰۷۱

ماجرای محاکمه سرباز روس در اوکراین

ماجرای محاکمه سرباز روس در اوکراین
گروه بین الملل:  وادیم شیشیمارین، فرمانده واحد تیپ نظامی ۳۲۰۱۰، معروف به لشکر چهارم تانک کانتمیروف به اتهام قتل یک غیرنظامی در روستای چوپاخیوکا در منطقه شمال شرقی سومی محاکمه می‌شود.
در جلسه دادگاه که در کی‌یف برگزار شد کاترینا شلیپووا در حالی که مستقیماً به گروهبان نگاه می‌کرد خطاب به او گفت: به من بگو وقتی شوهرم را به قتل رساندی چه احساسی داشتی؟ آیا از این جنایت توبه می‌کنی؟ کاترینا شلیپووا در خواستار شد.شیشیمارین به زن اوکراینی گفت: من به گناه خود اعتراف می‌کنم. من درک می‌کنم که شما نمی‌توانید من را ببخشید. من طلب بخشش می‌کنم.
این زن همچنان از سرباز روس سوالات سختی در مورد جنگ و نقش او در آن پرسیده است: لطفاً به من بگویید چرا [روس‌ها] به اینجا آمدید؟ برای محافظت از ما؟ ما را از چه کسی محافظت کنید؟ آیا مرا از شر شوهرم که او را کشته‌ای محافظت کردی؟ سپس سرباز جوان سکوت کرد.شیشیمارین متهم است که پس از صدور دستور، از پنجره باز ماشین به سر الکساندر شلیپوف ۶۲ ساله شلیک کرده است.
بیوه او به دادگاه گفت که صدای شلیک گلوله از حیاط خانه آن‌ها شنیده شد و شوهرش را که غیرمسلح و لباس‌های غیرنظامی به تن داشت صدا زد. زمانی که کاترینا به بیرون رفت، الکساندر دیگر مرده بود.شلیپووا به دادگاه گفت که شیشیمارین به خاطر قتل شوهرش مستحق حبس ابد است، اما اضافه کرد که اگر او به عنوان بخشی از مبادله زندانیان احتمالی با روسیه با مدافعان اوکراینی تسلیم شده کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپول باشد از این کار بدش نمی‌آید.شلیپووا در دادگاه گفت: من خیلی فریاد زدم. او همه چیز من بود. او مدافع من بود.
نظامی ارتش روسیه گفت که در ابتدا از دستور افسر فرماندهی خود برای شلیک به غیرنظامیان غیرمسلح سرپیچی کرد، اما زمانی که این دستور توسط افسر دیگری به زور تکرار شد، چاره‌ای جز پیروی از دستور نداشت.او به دادگاه گفت که افسر اصرار داشت که مرد اوکراینی که با تلفن همراه خود صحبت می‌کرد، می‌تواند مکان آن‌ها را به نیرو‌های اوکراینی لو بدهد.ویکتور اووسیانیکوف، وکیل منصوب شده از سوی دادگاه شیشیمارین، گفت، قضاتی که بر این پرونده نظارت داشتند، مذاکرات خود را آغاز کردند .وی از دادگاه خواست که موکل خود را تبرئه کند، زیرا او برای برای رویارویی خشونت آمیز نظامی آماده نبوده است.
این اولین محاکمه جنایات جنگی از زمان آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین است. کرملین گفته است که هیچ اطلاعاتی در مورد این محاکمه ندارد و عدم وجود یک هیئت دیپلماتیک در اوکراین توانایی آن را برای ارائه کمک‌های حقوقی محدود می‌کند.


 
برچسب ها: اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها