به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۳۳۸۰۷۴

حمله به شهردار منصوب روسیه

حمله به شهردار منصوب روسیه
گروه بین الملل: شهردار شهری که قوی‌ترین پایگاه اتمی اروپا در آن قرار دارد و در اولین روزهای جنگ اوکراین به اشغال روسیه درآمد، هدف حمله با مواد منفجره قرار گرفت. او از این حمله جان سالم به در برده اما در بخش مراقبت‌های ویژه است.
شهردار شهر اشغال‌شده "اِنِرهودار" در جنوب اوکراین هدف یک حمله با مواد منفجره قرار گرفت. آندری شِوچیک، که خود را "مدیر مردم" می نامد و از سوی مسکو به سمت شهردار این شهر منصوب شده، در ورودی خانه‌ محل سکونت مادرش هدف حمله قرار گرفت و به شدت مجروح شد.
اداره امور نظامی اوکراین درمنطقه زاپوریژیا این خبر را اعلام کرد. به نوشته کانال تلگرامی این نهاد، این اقدام یک "عملیات پارتیزانی علیه یک همدست دشمن" بوده است.بنا بر گزارش‌ها در حال حاضر آندری شوچیک در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است. یک محافظ او نیز زخمی شده است.به گزارش اداره امور نظامی اوکراین در حال حاضر "نیروهای اشغالگر روسیه" در تعقیب دو مرد جوان هستند که سوار بر یک خودروی آئودی قرمز رنگ فرار کرده‌اند. نیروهای روس به همین دلیل ایستگاه‌های بازرسی در این منطقه را افزایش داده‌اند.شهر اِنِرهودار که این اتفاق در آن روی داده، شهری کوچک در جنوب منطقه زاپوریژیا است و قوی‌ترین پایگاه اتمی اروپا در آن قرار دارد. این شهر در اولین روزهای حمله روسیه به اوکراین از سوی نیروهای روس اشغال شد.
در جریان نبرد در این شهر یک بار محوطه تاسیسات اتمی دچار آتش‌سوزی شد، اما این آتش مهار شد.مرکز زاپوریژیا همچنان در دست نیروهای اوکراینی قرار دارد.

 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها