به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۱۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۲ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۳۳۹۷۵۳

آلمان هر هفته ۲۰۰ مهاجر افغان را می‌پذیرد

آلمان هر هفته ۲۰۰ مهاجر افغان را می‌پذیرد
گروه بین الملل: دولت آلمان همچنان به انتقال افغان‌های در خطر به این کشور ادامه می‌دهد. به گفته وزارت خارجه این کشور، انتقال همکاران محلی سابق و خانواده‌هایشان و افغان‌های تحت پیگرد طالبان به آلمان بی‌وقفه ادامه دارد.
وزارت خارجه آلمان  شمار متوسط هفتگی افغان‌های انتقال‌داده شده به آلمان تنها از طریق پاکستان را "حدود ۲۰۰ تن" عنوان کرده است.از طریق ایران نیز بسیاری از افغان‌ها مرتبا به آلمان می‌آیند.
به گفته وزارت خارجه آلمان، دفاتر صدور ویزای این کشور از زمان به قدرت رسیدن طالبان توانسته‌اند "بیش از ۱۸هزار ویزا برای کارکنان محلی، به‌ویژه افراد در خطری که تأییدیه دولت آلمان را نیز دریافت کرده‌اند و اعضای خانواده‌هایشان" صادر کنند.تنها از شروع سال ۲۰۲۲ در عرض دو ماه حدود پنج هزار نفر در خروج زمینی بدون گذرنامه از افغانستان و سرانجام سفر به آلمان کمک دریافت کردند.دولت آلمان از زمان سیطره طالبان بر افغانستان دائما از نقطه نظر کمک به خروج همکاران محلی افغان تحت انتقاد قرار دارد.سازمان "پرو آزول" که حامی پناهجویان است هشدار داده که همکاران محلی و خانواده‌هایشان را "فراموش نکنید."
به‌ویژه زنانی که به تنهایی اقدام به خروج از افغانستان می‌کنند با سختی‌های زیادی مواجه‌اند. بعد از بسته شدن دفتر اصلی صدور ویزا در کابل در سال ۲۰۱۷ متقاضیان باید برای دریافت روادید به سفارت‌ها در دهلی نوی هند و اسلام‌آباد پاکستان رجوع کنند.هفته پیش اعلام شد که هنوز هم هزاران افغان منتظر نوبت درخواست ویزای آلمان برای انتقال خانواده‌های خود هستند.
طبق پاسخی که دولت فدرال به کلارا بونگر، نماینده حزب چپ‌ها در پارلمان آلمان ارائه کرده، در دفاتر مربوطه در دهلی نو و اسلام‌آباد در حال حاضر پنج هزار نفر ثبت شده‌اند و زمان انتظار نیز بیش از یک سال اعلام شده است.


 
برچسب ها: آلمان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها