به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۵:۱۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۲ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۳۳۹۷۷۱

تعهد آمریکا و اسرائیل در برابر ایران

تعهد آمریکا و اسرائیل در برابر ایران
گروه بین الملل: آمریکا و اسرائیل متعهد شدند تلاش‌های خود برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح اتمی را هماهنگ کنند. در این راستا دو کشور درباره اقدامات اقتصادی و دیپلماتیک و همچنین همکاری‌های نظامی دوجانبه هم بحث و رایزنی کردند. در بیانیه‌ای که کاخ سفید منتشر کرد، آمده است مقامات ایالات متحده و اسرائیل متعهد شده‌اند تلاش‌های خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را هماهنگ کنند.
بر اساس بیانیه مذکور جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و ایال خولاطا، مشاور امنیت ملی اسرائیل در راس دو هیات کارشناسی در واشنگتن با یکدیگر دیدار و تبادل‌نظر کرده‌‌اند.
در این بیانیه همچنین آمده است که مقامات دو کشور از جمله درباره اقدامات اقتصادی و دیپلماتیک برای دستیابی به اهداف مورد نظر و همچنین همکاری‌های جاری نظامی بین آمریکا و اسرائیل بحث و گفت و گو کردند. آمریکا، آلمان، بریتانیا و فرانسه در آستانه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با پیش نویس قطعنامه‌ای از این نهاد خواستند ایران را به خاطر پاسخ ندادن به پرسش‌های این سازمان در مورد منشاء ذرات اورانیوم یافت شده در سایت‌های اعلام‌نشده "توبیخ کند".
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود تاکید کرده بود که پرسش‌ها از جمهوری اسلامی درباره منشاء ذرات اورانیوم پیدا شده در سه سایت هسته‌ای اعلام نشده در مریوان، ورامین و تورقوزآباد همچنان بدون پاسخ مانده است.
در بیانیه کاخ سفید  همچنین آمده است که مقامات آمریکایی و اسرائیلی در دیدار خود در واشنگتن متعهد شده‌اند که تلاش‌های دو جانبه برای مقابله با "فعالیت‌های تهاجمی منطقه‌ای"جمهوری اسلامی را هماهنگ کنند.
نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل چند روز پیش ضمن بیان این که  ایران در چند دهه گذشته تروریسم علیه اسرائيل و منطقه را از طریق نیروهای نیابتی و فرستادگانش پیش می‌برد،هشدار داده بود: «دوران مصونیت  ایران به سر رسیده است. آن‌ها که تروریست‌ها را تأمین مالی می‌کنند‌، کسانی که تروریست‌‌ها را مسلح می‌کنند و آن‌ها که تروریست می‌فرستند بهای کامل آن را خواهند پرداخت».

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها