به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۳۴۰۴۴۸

حمله به پایتخت اوکراین از دریای خزر

حمله به پایتخت اوکراین از دریای خزر
گروه بین الملل: روسیه از دریای خزر پایتخت اوکراین را هدف حملات موشکی قرار داد.
ارتش اوکراین می‌گوید موشک‌های کروز روسیه که از دریای خزر پرتاب شده بودند، به یک کارخانه تعمیر واگن‌های ریلی در کی‌یف اصابت کردند.این گزارش می‌افزاید بعد از اصابت موشک‌ها، دود غلیظی از شرق کی‌یف به هوا بلند شد و حداقل یک نفر را زخمی کرد. هنوز گزارشی از میزان دقیق تلفات جانی و مالی این حملات منتشر نشده است.نیروهای دفاع هوایی اوکراین موفق شده‌ است که یکی از این موشک‌ها را در ساعت شش صبح ردیابی و منهدم کنند.
شرکت نیروگاه‌های اتمی اوکراین نیز گزارش داده است یک موشک کروز که احتمالا به مقصد کی‌یف شلیک شده بود با ارتفاعی بسیار پایین از بالای تاسیسات اتمی منطقه میکولائیف عبور کرده است.
با این‌حال وزارت دفاع روسیه مدعی شده است که حملات موشکی آن تانک‌های «تی ۷۲» و خودروهای نظامی که کشورهای اروپای شرقی به اوکراین فرستاده بودند و در کارخانه تعمیر واگن‌های ریلی نگهداری می‌شدند را هدف قرار داده است.اولکساندر کامیشین رئیس اداره راه‌آهن اوکراین می‌گوید چهار موشک به کارخانه تعمیر واگن‌های ریلی دارنیتسیا در شرق کی‌یف اصابت کرده است.او وجود هرگونه تجهیزات نظامی در این کارخانه را رد کرد و گفت روسیه می‌خواهد اقتصاد و شهروندان اوکراینی را هدف قرار دهد.سیستم حمل‌و‌نقل ریلی اوکراین بعد از تهاجم نظامی روسیه و محاصره بنادر اوکراین در دریای سیاه شاهراه اصلی تجارت خارجی این کشور بوده است.این نخستین بار از آوریل امسال است که روسیه، کی‌یف را هدف حملات موشکی قرار می‌دهد. وزارت دفاع اوکراین می‌گوید تحقیقات اولیه نشان می‌دهد موشک‌های کروزی که روسیه شلیک کرده است، از یک جنگنده «تی ۹۵» روسیه از فراز دریای خزر شلیک شده بود.در همین حال، میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین، کشورهای غربی را به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه فراخوانده است.به‌گفته وی، روسیه می‌خواهد تلفات انسانی جنگ برای اوکراین را تا حد ممکن بالا ببرد.
برچسب ها: اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها