به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۳۴۰۹۴۰

دولت آمریکا: شهروندان آمریکا به ایران سفر نکنند

گروه سیاسی: وزارت خارجه آمریکا به شهروندان این کشور هشدار داد از آنجا که در حال حاضر در ایران «خطر ربوده شدن و بازداشت خودسرانه» برای آنها وجود دارد، به ایران سفر نکنند.
دولت آمریکا: شهروندان آمریکا به ایران سفر نکنند
وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سابقه ربودن و بازداشت شهروندان آمریکا در ایران با اتهامات «ساختگی» اضافه کرد که جمهوری اسلامی از جمله ایرانیان دوتابعیتی را که در حوزه‌های دانشگاهی، رسانه‌ای و تجاری فعالیت می‌کنند با اتهاماتی چون «جاسوسی» و «تهدید امنیت ملی» بازداشت کرده و مورد آزار و اذیت قرار داده‌ است. در این بیانیه آمده که مقام‌های ایرانی به طور معمول، دسترسی کنسولی به شهروندان آمریکایی بازداشت شده را به «تعویق» می‌اندازند یا «ممنوع» می‌کنند.
هشدار وزارت خارجه آمریکا به شهروندان خود درباره خودداری از سفر به ایران پس از تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه جمهوری اسلامی به دلیل آن چه «همکاری ناکافی» ایران با این سازمان در ارتباط با ابهامات پرونده هسته‌ای عنوان شد صادر می‌شود. ایران تهدید کرده که به این قطعنامه، پاسخ «قاطع و متناسب» خواهد داد.
اوایل خردادماه نیز رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره‌کننده ارشد هیئت آمریکایی در مذاکرات احیای برجام، از تداوم گفت‌وگوهای «غیرمستقیم» با ایران در ارتباط با بازداشت ناموجه و غیرقانونی شهروندان آمریکایی خبر داد. سیامک نمازی، عماد شرقی و مراد طاهباز سه شهروند ایرانی-آمریکایی هستند که هم‌اکنون با اتهام‌های امنیتی همچون «جاسوسی» و «اقدام علیه امنیت جمهوری اسلامی» در ایران زندانی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها