به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۳۴۴۴۱۷

نیمار و الخلیفی؛ طلاقی به بهای 220 میلیون یورو

گروه ورزشی: بحث جدایی نیمار، ستاره برزیلی، از پاری سن ژرمن بسیار جدی به نظر می‌رسد.
نیمار و الخلیفی؛ طلاقی به بهای 220 میلیون یورو
نیمار بر سر دوراهی گیر کرده اما پی اس جی هیچ تردیدی در تصمیماتی که اتخاذ کرده ندارد. 
در فاصله یک سال پس از تمدید قرارداد تا سال 2025 با گزینه تمدید یک سال دیگر که از جمعه دیگر فعال می‌شود، حالا روزنامه فرانسوی اکیپ مدعی شده که پی اس جی دیگر روی نیمار حساب نمی‌کند. مشکلی که نزدیک به 220 میلیون یورو برای پی اس جی هزینه داشت. 
مدیران این باشگاه فرانسوی در فاصله کمی پس از پایان لیگ به نیمار هشدار دادند که باید به دنبال تیم جدیدی باشد. پاسخ این بازیکن قاطع بود، چرا که او به هیچ وجه در فکر آغاز یک زندگی جدید دور از پاریس نیست. 
حالا شرایط تغییر کرده است. وقتی که او پیش از این خواهان جدایی بود، این باشگاه درهایش را به روی او بست و حالا این اوست که تصمیم گرفته درها را به روی خودش ببندد. 

این بازیکن برزیلی یکی از سنگین‌ترین قمارهای تاریخ فوتبال بود و پنج سال پیش با 222 میلیون یورو به گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شد. او خیلی زود از این تصمیم پشیمان شد و نام رئال مادرید و بارسلونا در کنار نامش به گوش رسید اما چاره‌ای برای جدایی نداشت و تصمیم گرفت قراردادش را تمدید کند. 
دستمزد 45 میلیون یورویی در فصل باعث شده که او در این باشگاه بماند و این در حالی است که به گفته فوربس، دستمزد سالانه او نزدیک به 90 میلیون یورو است که تنها کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در این زمینه از او جلوتر هستند. هرچند کیلیان امباپه از اول جولای از تمام آنها پیشی گرفته و در جایگاه اول بالاترین دستمزد برای یک ورزشکار قرار می‌گیرد. 
نیمار از زمانی که سن کمی داشت، در واقع یک کارخانه پول‌سازی برای خانواده به حساب می‌آمد. او شرکت و املاک خودش را دارد اما هرگز سعی نکرده مثل یک ورزشکار صرف زندگی کند. او از زندگی لذت می‌برد و این موضوع کاملا مشخص است. 

ناصر الخلیفی هفته گذشته مدعی شد که زمان اسراف سپری شده و بازیکنانی که جایی در این تیم ندارند باید این تصمیم را پذیرفته و پارک دو پرنس را ترک کنند. نیمار یکی از آنهاست اما در حال حاضر هیچکس در دنیای فوتبال نمی‌تواند چنین قرارداد سنگینی را بشکند. 
تصمیم الخلیفی برای حفظ بازیکنی که بارها از خطوط قرمز و قوانین تعیین شده در رختکن عبور می‌کرد به خاطر پول و عملکرد ورزشی او بود. رییس پی اس جی همیشه از شرایط و رفتارهای آنها خبر داشت اما حالا به این نتیجه رسیده که وقت قطع همکاری است. 
کسانی که با نیمار زندگی کرده‌اند از مصدومیت‌ها به عنوان نقطه آغاز همه اتفاقات صحبت می‌کنند و معتقد هستند که شرایط جسمانی او باعث شد که این بازیکن نتواند به صورت مداوم از تمامی ظرفیتش استفاده کند. 
مهارت فوتبالی او ورای هر تردیدی است اما بدنش پاسخ کافی و لازم را به او نمی‌دهد. بسیاری باور دارند که او شاید هنوز شانسی داشته باشد اما هر روز که می‌گذرد، همه چیز بیشتر علیه او می‌شود. 
البته که او در رختکن مورد احترام است چون همه بازیکنان او را فردی بسیار خوب و جذاب می‌دانند که نگاه خاص خودش را به زندگی دارد. بازگشت او به سطح اول فوتبال نیاز به برنامه‌ریزی و فداکاری‌ای دارد که شاید جایی در ایدئولوژی او نداشته باشد. 


پی اس جی یا بهتر بگوییم، ناصر الخلیفی از نیمار خسته شده است. آمارها و مبالغ هزینه شده با یکدیگر هم‌خوانی ندارند و آنها نیاز به ایجاد تعادل در این تیم دارند. 
این بازیکن برزیلی دیگر یک ستاره نیست. امباپه جای او را در این تیم گرفته و مسی نیز به این جمع اضافه شده است. به نظر می‌رسد که به محض توافق با پوچتینو، کریستوف گالتیه به پی اس جی ملحق خواهد شد و این بازیکن دیگر جایی در رختکن این مربی ندارد.
برچسب ها: نيمار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها