به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۳۴۴۷۲۵

نامجو مطلق: بلاتکلیفی به استقلال ضربه زد

نامجو مطلق: بلاتکلیفی به استقلال ضربه زد
گره ورزشی: استقلال فصل نقل و انتقالات را بسیار دیر شروع کرد و از رقیب سنتی اش عقب مانده است. در روزهایی که پرسپولیس در حال قرارداد بستن با ستاره های ملی پوش بود، آبی های تهرانی درگیر انتخاب جانشینی برای فرهاد مجیدی بودند. پروسه انتخاب سرمربی استقلال آنقدر زمان برد تا دست آنها برای جدب بازیکن خالی شود. در این بین هم پرسپولیس چند گزینه مهم و تاثیرگدار لیگ برتر را به خدمت گرفت تا به نوعی برنده دربی نقل و انتقالات شود. با مجید نامجومطلق پیشکسوت استقلال درباره انتخاب ساپینتو به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:پ

بالاخره پس از کش و قوس ‌های فراوان ساپینتو به عنوان سرمربی جدید استقلال انتخاب شد
پروسه انتخاب سرمربی بسیار زمان برد و بالاخره ساپینتو به عنوان جانشین مجیدی انتخاب شد. شناخت زیادی روی ساپینتو ندارم اما در تیم‌هایی مثل اسپورتینگ مربیگری کرده است. به نظرم مربی باید کار کندتا توانایی هایش مشخص شود. ولی فراموش نکنیم او در آخرین تجربه مربیگری‌اش با یک تیم به دسته پایین‌تر سقوط کرد. نمی‌خواهم قضاوت نادرستی در مورد سرمربی جدید استقلال بکنم و ترجیح می‌دهم ابتدا عملکردش را در این تیم ببینم ولی شرایط فوتبال ما با پرتغال متفاوت است.

این دیر انتخاب شدن سرمربی جدید به ضرر استقلال است؟
تغییر سرمربی امری است که برای خیلی از باشگاه‌ها در پایان هر فصل می‌تواند اتفاق بیفتد ولی متأسفانه استقلال پس از این مسئله دچار بلاتکلیفی و بی‌نظمی شد. ساپینتو الان باید ایران باشد و تیم ببندد چون تیمی که در فصل نقل و انتقالات عملکرد مثبتی داشته باشد قطعاً نتایج خوبی هم در طول فصل خواهد گرفت.

همین موضوع باعث شد تا استقلال چند بازیکن مهم را از دست بدهد و نتواند در نقل و انتقالات آنطور که باید عمل کند
استقلال قهرمان فصل قبل شده است. تیمی که قهرمان شده یعنی اسکلت و استخوان‌بندی خوبی دارد بنابراین باید همان ساختار حفظ شود و چند بازیکن جدید برای تقویت اضافه شوند ولی حالا می‌بینیم شرایط اصلاً این‌گونه نیست. من نگران استقلال هستم چون محمد دانشگر و وریا غفوری جدا شده‌اند و خیلی از بازیکنان مد نظر استقلال نیز به تیم‌های دیگر رفتند.

فصل پیش خط دفاعی استقلال نقطه قوت این تیم بود اما حال با جدایی دانشگر خط دفاعی آبی ها دچار تزلزل می شود؟
دانشگر بازیکنی بود که خیلی به درد استقلال می‌خورد چون در چند پست متفاوت می‌توانست بازی کند.به هر حال باید بازیکنی در سطح دانشگر را مدیران جذب کنند یا قرارداد مدافع برزیلی خود را تمدید کنند.

به نظر شما استقلال می تواند موفقیت فصل پیش را دوباره تکرار کند؟
یکی از مهم‌ترین دلایلی که استقلال فصل گذشته توانست قهرمان لیگ برتر شود، ثبات حاکم بر مجموعه بود. سرمربی تیم از قبل مشخص شده و بازیکنان براساس نظر او جذب شدند. مدیرعامل هم دقیقاً همین وضعیت را داشت و آرامش کاملی حکمفرما بود. کادر مدیریت از سرمربی قاطعانه حمایت می‌کردند و همین مسئله باعث شد استقلال برخلاف سنوات گذشته بتواند عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را مال خود کند. به نظرم مدیریت استقلال باید همان حمایتی که از فرهاد مجیدی کردند را از ساپینتو به جا بیاورند تا این مربی بتواند نتایج دلخواه را کسب کند.
برچسب ها: استقلال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها