به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۳۴۴۷۲۸
حذف وریا تعبیری غیر از ضدیت با منافع ملی وحدت ملی و ایران ندارد

هشتگ وریا غفوری تنها نیست چگونه ترند شد؟

هشتگ وریا غفوری تنها نیست چگونه ترند شد؟
گروه ورزشی: هنوز تکلیف قرارداد وریا غفوری مشخص نیست و هواداران استقلال تهران نسبت به این موضوع گلایه دارند. ظاهرا تاکنون از باشگاه استقلال برای تمدید قرارداد با وریا تماس گرفته نشده است؛ سایت فرارو در خبری نوشته دلیل اصلی ناراحتی وریا این است که قبل از او با سه بازیکن دیگر تماس گرفته شده تا برای تمدید قرارداد به ساختمان معروف خیابان علامه جنوبی بروند، اما با کاپیتان آبی‌ها که به هرحال بزرگتر تیم است، هیچ تماسی برقرار نشده است.

انتقاد‌ها از عدم تعیین تکلیف وریا آنقدر بالا گرفته که از چند روز گذشته هشتگ «وریا تنها نیست» در توییتر هم ترند شده است. البته او منتقدانی هم دارد؛ کسانی که معتقدند قرارداد با وریا به خاطر سن او تمدید نشده است؛ مثلا عبدالرضا داوری از حامیان پیشین احمدی‌نژاد چنین نوشت: «فوتبالیستی که در آستانه ورود به ۳۶ سالگی است و به‌زعم کارشناسان، هم بدن و هم فوتبالش افت کرده و می‌دانسته که در پایان قراردادش، تمدیدی در کار نیست، ناگهان به اظهارنظر‌های شاذ سیاسی رو می‌آورد تا ضعف‌هایش را پنهان و خود را قربانی حاکمیت جلوه دهد! این روش‌ها نخ‌نما است آقای وریا غفوری!»

البته این سخن در حالی مطرح شده که سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس تهران متولد ۱۶۳۰ است و تا همین فصل گذشته قرارداد داشت، اما وریا متولد ۱۳۶۶ است. یکی از کاربران توییتر در واکنش به این مسئله چنین نوشت: «می‌گویند دلیل تمدید نکردن وریا غفوری سیاسی نیست و دلیل فنی داره و از بازی‌اش راضی نبودند. فکر کنم ممنوع التصویر شدنش هم بخاطر این بوده که خوشگل نیست!»در مورد دیگری کاربری توییت زده بوده بود که وریا با قراردادی ۸۰ میلیونی به قلب مردم ایران پیوست، اما برخی از کاربران اصولگرا که به ارزشی‌های توییتر مشهور هستند، این عکس را بازنشر کردند و نوشتند «حساب ما را از این ۸۰ میلیون جدا کنید.»

کاربر دیگری در مقام تحقیر وریا برآمده بود و نوشت: «اندازه واقعی وریا غفوری همین ۸۰ میلیون ریال است. البته که ۸ میلیون ریال هم زیادش است! شاید بشود با ۸۰۰ هزار ریال یک کاری براش کرد! می‌تواند با ۸۰ هزار ریال یک فصل بازی کند، گل هم نزد نزد. وریا اصلا در عمرش گل زده؟»

کاربر آدم که چهره‌های شناخته‌شده اصولگرا در توییتر است، در توییتی چنین نوشت: «وریا غفوری در این فصل کلا تو ۸ تا بازی بوده که ۷ تاش تعویضی بوده؛ نه گلی زده؛ نه پاس‌گلی داده و نه حتی دفاع و قطع توپی داشته و تقریبا هیچ تاثیری نداشته؛ حالا که می‌خواهند از استقلال بیرونش کنن می‌گویند به‌خاطر نظرات سیاسی است! اگر همان چارتا مزخرف هم نمی‌گفت که باید می‌رفت گدایی.»

در مقابل، هواداران وریا معتقدند مدیران استقلال شأن کاپیتان تیم را رعایت نکردند و دست‌کم تکلیف او را مشخص نکردند. آنها می‌گویند فشار برای عدم تمدید قرارداد وریا در فصل جدید و انجام بازی خداحافظی توسط نهادها و چهره‌های امنیتی به باشگاه استقلال وارد شده و سردار آجورلو ناچار به تبعیت از همین فشارهاست.

عبدالکریم حسین زاده نماینده مجلس در حمایت از وریا چنین نوشت: «در همه سال‌هایی که وریا غفوری را می‌شناسم به غیر از وطن‌دوستی، وفاداری به مردم، شرافتمندی و عشق به میهنمان ایران از او ندیده‌ام. حذف وریا، تعبیری غیر از ضدیت با منافع ملی، وحدت ملی و ایران ندارد.»

کیهان کلهر در یک استوری حمایت خود را از وریا غفوری چنین نشان داده است: «حذف نمی‌توان کرد آنکس را که غمش فقر و بیکاری و نان ملتی است که مردم می‌دانند کدام نام را به عزت و احترام بر چشم و دل بنشانند و کدام نام را بر باد بدنامی؛ که کم ندیده‌ایم ازاین خیل منفور مسندپرست با مدال‌های زرین بر سینه. قهرمان کسی است که از قهر و درد ایرانیان بگوید.»

یکی از کاربران ناصر حجازی و وریا غفوری را با هم مقایسه کرده و نوشته «ناصر حجازی با تیم ملی ایران در جام ملت‌های ۱۹۷۲ و بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ قهرمان شد، در المپیک ۱۹۷۶ به جمع ۸ تیم برتر صعود کرد و در جام جهانی ۱۹۷۸ بازی کرد. آیا امروز کسی نام همبازی‌های او را بیاد دارد؟ شاید محدود! حرفم این است وریا غفوری نامش در دل مردم جاودانه شد. وریا حذف شدنی نیست.»

آریا جعفری عکاس خبری مطبوعات عکس زیبایی از وریا غفوری منتشر کرد که عبارت «همراه شما» در آن بود. و برخی دیگر کاربران نیز عکس‌هایی در حمایت از وریا درست کردند.


وریا غفوری فعلا محبوب‌ترین بازیکن استقلال و البته بزرگترین مشکل مدیران باشگاه استقلال است. از یک طرف هواداران استقلال خواهان آن هستند که قرارداد وریا برای فصل جدید تمدید شود و دست‌کم در چند بازی اول حضور یابد و سپس از فوتبال خداحافظی کند اما گویا همین اقدام هم شدنی نیست. هشتگ وریا تنها نیست در چنین فضایی روز به روز بیشتر استفاده می‌شود و این نمونه‌ای است از مدیریت ضعیف در کشور. اگر مدیران باشگاه یا سرمربی تیم وریا غفوری را نمی‌خواهند، بدون لاپوشانی و اغماض بگویند، چنانچه در مقاطعی دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید هم با لیونل مسی و کریستین رونالدو قراردادشان را در وضعیتی کاملا شفاف پایان دادند و اتفاقی نیفتاد، اما زمانی که همه تصمیم‌ها در پستوهای غیرشفاف و توسط گروهی نامعلوم گرفته می‌شود، نتیجه‌ای جز این نخواهد داشت.
مرجع : رویداد24
برچسب ها: وريا غفوری

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ۱۳:۰۴
استقلال یعنی وریا ، شرافت و تعصب و غیرت و عدم اغماض از نارساییها یعنی وریا ، صدای بیصدای سفره ی بینان مردم یعنی وریا ،صدای شرمندگی پدرها و مادرها از فرزندانشان یعنی وریا ، وریا یعنی یک فوتبالی باغیرت ایرانی که ارزشش ،بودن با مردم ایران سربلند و عزتمند است اختلاف سلیقه ها همیشه بوده و خواهد بود چه در استقلال بماند و چه در استقلال ایران بازی نکند هم استقلال ایران و هم وریا عزیزند . (389916)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها