به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۳۴۴۷۴۵

آیا سیدجلال می‌تواند روی نیمکت بنشیند؟

آیا سیدجلال می‌تواند روی نیمکت بنشیند؟
گروه ورزشی: همزمان با نایب قهرمانی پرسپولیس در فصل گذشته بازی های لیگ برتر اتفاقات غیر منتظره ای در پرسپولیس رخ داد که یکی از آنها جدایی چند مربی بود!این جدایی به یک اتفاق تازه هم منجر شد. ورود سید جلال حسینی به عرصه مربیگری. بازیکنی که حتی در فصل منتهی به نایب قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر هم نمایش های خوبی در ترکیب تیم یحیی گل محمدی داشت و شاید باشگاه برای تغییر حال و هوای نیمکت و اینکه شایسته نیست سید جلال حسینی با آن همه سابقه روی نیمکت به عنوان بازیکن بنشیند پیشنهاد مربیگری را به کاپیتان داد.

کاپیتان که به نظر می رسید هنوز حال و هوای بازی دارد با این تصمیم سخت کنار آمد و در اوج پیراهن شماره ۴ را آویزان کرد تا از این پس در یک سنگر جدید به تیم کمک کند. عرصه مربیگری که به مراتب سخت تر از دوران بازیگری است. چرا که در دوره بازی بازیکن تنها مسئول عملکرد خود در زمین است اما مربی موظف است بر عملکرد همه بازیکنان نظارت و در جهت بهتر شدن آن بکوشد.  

و اما طبق قوانین سید جلال حسینی برای نشستن روی نیمکت تیم پرسپولیس با مانعی به نام نداشتن مدرک روبرو است. این طبیعی است به این خاطر که کاپیتان هیچ پیش بینی و برنامه ریزی در ابتدای این فصل برای ورود به عرصه مربیگری نداشت و همان طور که اشاره شد باز هم می خواست بازی کند. طبق قوانین همه اعضای کادر فنی تیم های لیگ برتری باید دارای مدرک A باشند. البته قرار بود از سال ۲۰۲۱ این مدرک برای سرمربیان به مدرک حرفه ای تغییر کند اما به خاطر کرونا و عدم برگزاری کلاس های حرفه ای در منطقه آسیا اجرای این مصوبه فعلا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا لغو شده است.

با وجود تاکید کنفدراسیون فوتبال آسیا روی این قانون همیشه مماشاتی از سوی سازمان لیگ با چهره ها وجود داشته است و گاهی حتی شاهد هستیم چهره های نامی با عناوین دیگری روی نیمکت می نشینند اما کار مربیگری انجام می دهند. اتفاقی که در فوتبال حرفه ای رخ نمی دهد و در صورت خطا مربی جریمه و حتی محروم می شود. باید منتظر ماند و دید که سازمان لیگ چه تصمیمی در برابر خواسته باشگاه پرسپولیس برای صدور کارت سید جلال خواهد گرفت.
مرجع : ورزش سه
برچسب ها: سید جلال حسینی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها