به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۳۴۴۷۵۵

بهترین و بدترین زمان خوردن هندوانه

بهترین و بدترین زمان خوردن هندوانه
گروه سلامت: طبع هندوانه سرد است و برای افرادی با مزاج گرم و خشک مناسب می باشد ولی بعضی افراد به این میوه حساسیت دارند، همچنین خوردن آن در هر زمانی توصیه نمی شود.هندوانه یکی از میوه های شیرین و آبدار است که خودن آن در فصل گرم سال بسیار لذت بخش است. این میوه تابستانی دارای ویتامین های فراوان است و از بدن در برابر برخی از بیماری ها محافظت می کند. اگر می خواهید بیشتر با خواص این میوه آشنا شوید و بدانید مناسب ترین زمان مصرف هندوانه چه زمانیست؟

کسانی که مصرف هندوانه برای آنها می تواند مضر باشد
افراد سردمزاج یا کسانی که معده سرد دارند بهتر است هندوانه مصرف نکنند زیرا مصرف این میوه به مدت طولانی سبب عملکرد ضعیف دستگاه گوارش و هضم، درد مفاصل می شود. افراد سرد مزاج بهتر است همراه هندوانه عسل و قند بخورند.برخی از افراد به هندوانه حساسیت دارند خوردن هندوانه برای این افراد که با مصرف این میوه دچار آلرژی می شوند ممنوع است.ممکن است بعد از خوردن هندوانه دچار مشکلاتی در طحال شوید که علائم آن احساس درد یا نفخ در محل چپ شکم، ایجاد تیرگی در رنگ بدن، سفیدی چشمان است.

خواص هندوانه و بهترین زمان خوردن آن
هندوانه دارای خواص بیشماری است و سدیم و پتاسیم بالایی دارد ،به همین دلیل از برخی سرطان ها مانند سرطان روده و پروستات و بعضی از بیماری ها مانند آسم، سکته قلبی جلوگیری می کند. مزاج هندوانه سرد و تر است.افرادی که معده و کبدشان صفرا تولید می کند برای تعدیل مزاج بهتر است بیشتر هندوانه مصرف کنند. اگر می خواهید خرید خوبی داشته باشید دقت کنید هندوانه ایی که می خرید کاملا رسیده و شیرین باشد و بدانید رنگ هندوانه تاثیری در ویتامینش ندارد.

بهترین و بدترین زمان خوردن هندوانه
هندوانه دارای ویتامین C و A فراوانی است و بتاکاروتن بیشتری نسبت به میوه های دیگر دارد؛ هندوانه سرشار از آنتی اکسیدان است و آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن دارد که موجب از بین بردن رادیکال های آزاد و مضر می شود و اینچنین از سکته قلبی و ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری می کند.

نکاتی در مورد زمان و خوردن هندوانه
افرادی که خون غلیظ دارند برای رقیق شدن خونشان باید بیشتر هندوانه مصرف کنند.افرادی که بدنی لاغر، خشک و گرم دارند بهتر است هندوانه بخورند زیرا مصرف این میوه ضعف آن ها را برطرف می سازد.بلافاصله بعد از غذا هندوانه مصرف نکنید زیرا اختلال در هضم ایجاد می کند.مصرف هندوانه به صورت ناشتا هنگام تشنگی در هوای گرم به بدن ضرر می رساند.
برچسب ها: هندوانه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها