به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۵ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۳۴۵۶۷۶

قطع ارتباط ناسا با فضاپیمای 32 میلیون دلاری

قطع ارتباط ناسا با فضاپیمای 32 میلیون دلاری
گروه علمی: ناسا در روز سه‌شنبه اعلام کرد که ارتباطش با فضاپیمای ۳۲.۷ میلیون دلاری "کپستون" که برای آزمایش مداری در ماه به فضا پرتاب شده بود، قطع شده است، اما مهندسان این آژانس فضایی امیدوارند بتوانند مشکل را حل کنند.به گزارش ایسنا، پس از یک ارتباط موفق و ارتباط جزئی دیگری در روز دوشنبه، این آژانس فضایی اعلام کرد که دیگر نمی‌تواند با فضاپیمای خود موسوم به "کپستون"(Capstone) ارتباط برقرار کند. سارا فریزر(Sarah Frazier)، سخنگوی ناسا در روز سه‌شنبه گفت که مهندسان در تلاش برای یافتن علت قطع این ارتباط هستند و خوشبینانه امیدوارند بتوان آن را برطرف کرد.
 
فریزر گفت، این فضاپیما که در روز ۲۸ ژوئن(هفتم تیر) از پایگاهی در نیوزیلند به فضا پرتاب شد، نزدیک به یک هفته را در مدار زمین گذراند و سپس از موشک حامل جدا و با موفقیت در مسیر خود به سوی ماه حرکت کرد اما در این زمان ارتباط با آن قطع شد. قرار است این تاسواره در روز ۱۳ نوامبر(۲۲ آبان) به مدار ماه برسد.  

این ماهواره مکعبی کوچک ۵۵ پوندی(۲۵ کیلوگرمی) که اندازه‌ای مشابه یک مایکروویو دارد، اولین فضاپیمایی خواهد بود که به مداری خاص در ماه می‌رود تا آن را برای ماموریت‌های بعدی مورد بررسی قرار دهد. ناسا می‌خواهد در آینده پایگاه دروازه ماه خود را در این مدار مستقر کند. دروازه ماه به عنوان اقامتگاهی برای فضانوردان پیش از فرود بر سطح ماه عمل خواهد کرد.

این مدارِ پیچیده طی یک بازه زمانی هفت روزه برخی مواقع ماهواره را به ماه نزدیک و برخی مواقع از آن دور می‌کند. و مسیری بسیار مقرون به صرفه‌تر نسبت به سایر مسیرها برای سفر به نزدیکترین همسایه زمین است.
برچسب ها: ناسا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها